2012-09-06, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panelbeater
Ge gärna exempel.

Hur kommer man till de högre klasserna? Måste man slå en plit eller andra fångar?

Jag googlade Lars Nylén och fick upp en jävla massa smuts om honom.
Men enligt denna sida: http://www.drugnews.nu/article.asp?id=6630 --där de uttrycker sig fint om honom,så står det att han har blivit befodrad eller liknande.
Vem är hans efterträdare?
Läs kval.Du kommer att hitta det jag menar.
Citera
2012-09-06, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet1965
Nu har jag suttit några månader (av totalt 18 med villkorlig frigivning) på en öppen kvinnoanstalt och kan bara bekräfta det som berättas i tråden att vi intagna verkligen behandlas som efterblivna: "Du ska inte protestera för då kan du hamna på isoleringen, lilla vän." Plitarna (jag kallade dessa tidigare för kriminalvårdare) utgår ifrån att alla är alkoholister, knarkare, lögnare och gör allt hela tiden för att skaffa sig själv fördelar. Varje liten skitsak (som vilket bröd man ska ha) riskerar att bli till en stor sak som man sedan till slut kan få någon sorts bestraffning för. Helt otroligt! Hela kriminalvården borde olagligförklaras och anmälas till EU för brott mot de mänskliga rättigheterna! De flesta plitar vill visa sin makt genom sin attityd och genom att vifta med nyckelknippan. De är luckapor som väntar några sekunder extra med att öppna luckan bara för att visa sin makt. Allt det här är egentligen brott mot fängelselagen, men det struntar dessa s.k. vårdare blankt i.

Kul att du nämner det.
Gick till köket för att bli räknad och samtidigt så passade jag på att sjuka mig, hade blivit en sen natt med korsord och mulle så orkade inte arbeta :-)
Iallafall, köket är ju ett "förtroendeuppdrag" såkallat, så var första gången jag sjukade mig där och pliten där arbetade var en riktig jävla maktfitta, så att jag var orolig i magen, men var på bättringsvägen... Det skulle jag inte gjort. Jag fick gå tillbaka till mitt rum, sen tog det tio minuter så hör man i högtalarna "nummer X, ****k" till vakten!", "Jaha? Vafan är de nu?", tänkte jag... Väl därinne och dörrarna låsts så kommer två plitar och så blev de isol till syster anlände.

Sen lärde jag mig att aldrig använda de som orsak igen, man ska säga att man har ont i hjärtat. Då får de inte ifrågasätta och man behöver ingen dokumentation =)

Isol är fan skit... Som att vara anhållen... Dock inte riktigt i klass med OBSen, men inte kul ändå...
Citera
2012-09-06, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elva654
Tror att hon e frigiven eller sitter på en anstalt av låg klass. Inte svårt att få in mobil där.
Tyckte hon sa att det var hennes man som skrev här.
Citera
2012-09-06, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
Tyckte hon sa att det var hennes man som skrev här.

Precis så är det, han hjälper mig. Datorerna på anstalten har förstås ingen internetuppkoppling. Det är brev, telefon och besök som gäller om man ska kommunicera med omvärlden.
Citera
2012-09-06, 12:06
Bannlyst
Citat:
Bra inlägg. Kortar ner dem lite så att vi lämnar plats.

Tack för dina inlägg! Och tack ni andra oxå!
Vilka är det som bär ansvar för allt detta? Hur protesterar man?
Jag vill inte att mina skattepengar ska gå till fortsatt stöd av allt du beskrev.
Vad kan man göra?

"Plitarna som flinar åt dig när dörren smälls igen framför din nos på kvällen och du blir inlåst med din lyx TV av hotellstandard enligt vissa."
Svårt att tänka sig vilket hat som måste skapas av att bli behandlad så dag efter dag,efter dag.
Undra hur många monster de har skapats där inne.

Hur mörkar dem egentligen hämndaktionerna som måste inträffa mot personal och andra?
Detta förstår jag inte. ?????
De talar inte om det.
Blir folk nerslagna utanför arbetsplatsen så kanske de väljer att inte anmäla etc.
En sak att gömma dig bakom uniformen men ensam ute är en annan historia.
Citera
2012-09-06, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elva654
Lakrits är pg av att man kan förvanska urinproven (det säger dem iaf) citrus är också för samma orsak tror jag eller om det har med mäsktillverkning art göra, vet inte.

På anstalter av låg klass e det enkelt att ta in saker och så finns det ofta plitar som är "hjälpsamma".

Plitnamn ja, horungepliten Adrian Temm på Högsbo. Kvinspen Fredrik Zäll på Kirseberg och fittan Isabel Vidoni (också Kirseberg). Det är såna som folk borde ta ihjäl

Är dessa personer lätta att muta eller vad menar du? Berätta gärna lite detaljer! :-)
Citera
2012-09-06, 15:06
Bannlyst
Tjena! Hur ser det ut på anstalten täby? Ska ställa in mig imorgon, o skulle gärna vilja veta lite mer av hur stället är. Om någon god själ är villig att komma med lite svar rent generellt bara sådär. Ska sitta 3 månader.

Tack på förhand.
Citera
2012-09-06, 19:54
Medlem
panelbeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centon

Sen lärde jag mig att aldrig använda de som orsak igen, man ska säga att man har ont i hjärtat. Då får de inte ifrågasätta och man behöver ingen dokumentation =)

Isol är fan skit... Som att vara anhållen... Dock inte riktigt i klass med OBSen, men inte kul ändå...

Vad är OBSen för något? Får man mat i "isol"?
Måste va jobbigt att behöva ljuga. Till slut blir väl folk hypokondriker och tror på sina egna lögner eftersom de måste repetera dem så ofta för att slippa andra obehag.
Citera
2012-09-06, 20:07
Medlem
panelbeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
Läs kval.Du kommer att hitta det jag menar.

"KvaL
Förkortning för Lagen (1974:203) om kriminalvård i anstalt, den lag som reglerar verksamheten i fängelser."

Tack. Jag hittade mycket. Sökte på "kval kriminalvården".

Definitioner på termer inom kriminalvården:
http://www.problemsvar.se/index/91327.html
Senast redigerad av panelbeater 2012-09-06 kl. 20:09.
Citera
2012-09-06, 20:23
Medlem
bulgariens avatar
Knutit många kontakter på insidan som jag har nytta av idag...
Citera
2012-09-06, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
Är dessa personer lätta att muta eller vad menar du? Berätta gärna lite detaljer! :-)

Dessa är plitar och Kvinsp som ljuger, intrigerar och värvar golare. Jag hoppas den kvinnliga av dem läser detta och kommer ihåg det när jag spränger din bil din äckliga rumänhora.
Citera
2012-09-06, 20:26
Medlem
Citat:
Vad är OBSen för något? Får man mat i "isol"?
Måste va jobbigt att behöva ljuga. Till slut blir väl folk hypokondriker och tror på sina egna lögner eftersom de måste repetera dem så ofta för att slippa andra obehag.

Observationscell, antingen en cell inne i en bur så personal kan sitta utanför och observera dig eller som på Kumla, en isolcell med kamera i taket

Givetvis får man man
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in