Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet1965
Nu har jag suttit några månader (av totalt 18 med villkorlig frigivning) på en öppen kvinnoanstalt och kan bara bekräfta det som berättas i tråden att vi intagna verkligen behandlas som efterblivna: "Du ska inte protestera för då kan du hamna på isoleringen, lilla vän." Plitarna (jag kallade dessa tidigare för kriminalvårdare) utgår ifrån att alla är alkoholister, knarkare, lögnare och gör allt hela tiden för att skaffa sig själv fördelar. Varje liten skitsak (som vilket bröd man ska ha) riskerar att bli till en stor sak som man sedan till slut kan få någon sorts bestraffning för. Helt otroligt! Hela kriminalvården borde olagligförklaras och anmälas till EU för brott mot de mänskliga rättigheterna! De flesta plitar vill visa sin makt genom sin attityd och genom att vifta med nyckelknippan. De är luckapor som väntar några sekunder extra med att öppna luckan bara för att visa sin makt. Allt det här är egentligen brott mot fängelselagen, men det struntar dessa s.k. vårdare blankt i.
Kul att du nämner det.
Gick till köket för att bli räknad och samtidigt så passade jag på att sjuka mig, hade blivit en sen natt med korsord och mulle så orkade inte arbeta :-)
Iallafall, köket är ju ett "förtroendeuppdrag" såkallat, så var första gången jag sjukade mig där och pliten där arbetade var en riktig jävla maktfitta, så att jag var orolig i magen, men var på bättringsvägen... Det skulle jag inte gjort. Jag fick gå tillbaka till mitt rum, sen tog det tio minuter så hör man i högtalarna "nummer X, ****k" till vakten!", "Jaha? Vafan är de nu?", tänkte jag... Väl därinne och dörrarna låsts så kommer två plitar och så blev de isol till syster anlände.
Sen lärde jag mig att aldrig använda de som orsak igen, man ska säga att man har ont i hjärtat. Då får de inte ifrågasätta och man behöver ingen dokumentation =)
Isol är fan skit... Som att vara anhållen... Dock inte riktigt i klass med OBSen, men inte kul ändå...