2011-12-14, 09:43
Medlem
Solaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesC
Hur vet du att jag inte blivit straffad? För att du anser att fängelse är enkelt? Ett straff är olika och jag har blivit straffad på många olika sätt.

Hur har du blivit straffad då? Utveckla gärna, du som älskar att skriva.
Citera
2011-12-14, 09:47
Medlem
Solaris avatar
Citat:
Mina 200.000:- han jag att spendera innan jag åkte in. Det var ju det jag levde på. Internetbedrägerier är en omfattande utredning av polisen. De måste kontrollera konton, ta kontakt med banker, posten, Internet och så vidare och så vidare. Samt ta kontakt och hålla förhör med alla målsägande. Och ju mer bedrägerier som begås under tiden utredning är i gång ju mer arbete blir det ju för polisen. Därför går det att hålla på en lång tid innan åklagaren har anledning att åtala och häkta.

Lägg i minnet att Hinseberg är den enda anstalten med egen dusch och toalett. Övriga anstalter har gemensam dusch och toalett och får in en "potta" under natten, vid inlåsning.

Dessutom kommer du inte ifrån din återbetalnings skyldighet när du begår Internetbedrägerier och dessutom stiger ju räntan enormt i de fall målsägande tar hjälp av kronofogden. Så nej, det är inte värt det.

Så rent hypotetiskt så skulle du kunnat grävt ner alla pengarna och säga att du köpt knark på gatan? För att sedan gräva upp dem när du kom ut? Hur mycket betalar du av i månaden nu när du är fri?

Var ni på rundvandring på de andra fängelserna eller hur vet du allt detta?
Citera
2011-12-14, 09:58
Medlem
skogsbärets avatar
Du säger att du får pengar från försäkringskassan, hur är det möjligt när du studerar på distans, Fortsätter du lura samhället på pengar? Varför inte ta csn-lån istället?
Senast redigerad av skogsbäret 2011-12-14 kl. 10:02.
Citera
2011-12-14, 10:01
Medlem
jackflashs avatar
Utveckla gärna din relation till Christine Schürrer. Hur är hon? Vad anser du om henne?
Citera
2011-12-14, 10:03
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solari
Hur har du blivit straffad då? Utveckla gärna, du som älskar att skriva.

Dels berget av skulder som givetvis växer varje dag. Det kommer ta en lång tid, om jag någonsin blir skuldfri. Sedan är förlusten av vänner som jag svek givetvis också ett straff samt det arbetet jag fått göra för att komma tillbaka, vilket inte varit enkelt.
Citera
2011-12-14, 10:04
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsbäret
Du säger att du får pengar från försäkringskassan, hur är det möjligt när du studerar på distans, Fortsätter du lura samhället på pengar? Varför inte ta csn-lån istället?

Jag studerar bara några få kurser på distans och uppfylller därmed inte kraven för CSN-lån. Den ersättning jag får från försäkringskassan är en ersättning man har rätt till när man dömts till mer än ett års fängelse innan dess att man fyller 21.
Citera
2011-12-14, 10:06
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Utveckla gärna din relation till Christine Schürrer. Hur är hon? Vad anser du om henne?

Jag har absolut ingen relation Christine Schürrer. Ingen kan, vill eller får ha det då hon sitter på så kallad P20. Det vill säga frivillig isolering. Hon får inte vistas i samma rum som andra intagna.

Men vi såg henne ganska ofta och hon är en speciell, väldigt märklig människa. Hon rör sig på Hinseberg med huvudet högt, som om hon var mäkta stolt över sin handling, trots att hon påstår sig vara oskyldig.
Citera
2011-12-14, 10:26
Medlem
Jag har faktiskt inte läst igenom hela tråden, men reagerade på en sak! (Tack för en bra trådstart förövrigt)

Hade ni möjlighet att träna? När, var och hur isåfall?
Citera
2011-12-14, 10:39
Medlem
PowerToThePeoples avatar
Hur gammal är du om jag får fråga?
Väldigt intressant läsning!
Citera
2011-12-14, 10:46
Medlem
Panzeradlers avatar
Du är relativt ung, hur ser du på din framtid om vi räknar ca 10 år framåt i tiden då du är runt 30?

Hur stora tror du dina chanser är att komma in på din utbildning och tror du att du kommer kunna lösa det ekonomiskt med tanke på att du har skulder som du måste betala tillbaka?

Läste att du ville börja studera till journalist. Har du tänkt igenom vad du vill jobba med och ser du någon potentiell arbetsgivare eller vill du bli "egen"?

Hur reagerar människor när de får reda på att du varit kriminell och gjort en volta?

Hur stora tror du dina möjligheter att nå din dröm är, med tanke på att du dels har en missbrukar karraktär (må va som så att du har slutat missbruka Subutex nu men en gång pundare alltid pundare) samt uppenbarligen har problem att förstå hur samhället normer och värderingar fungerar då du begått brott och blivit dömd för det?

Vad, explicit, var det du sålde på nätet?

Kommer säkert på fler saker....
Citera
2011-12-14, 11:03
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Man studerar egentligen det man vill studera. Givetvis måste man få en ansökan beviljad men i stort sett kan du studera vad du vill.
Spännande. Man kan alltså studera fritt i fängelset? På hur hög nivå man vill? Är studierna betalda?

Är det bara jag som får intrycket av att sitta i fängelse verkar rätt skönt?
Citera
2011-12-14, 11:04
Bannlyst
Citat:
Jag har absolut ingen relation Christine Schürrer. Ingen kan, vill eller får ha det då hon sitter på så kallad P20. Det vill säga frivillig isolering. Hon får inte vistas i samma rum som andra intagna.

Men vi såg henne ganska ofta och hon är en speciell, väldigt märklig människa. Hon rör sig på Hinseberg med huvudet högt, som om hon var mäkta stolt över sin handling, trots att hon påstår sig vara oskyldig.

Är inte hon överflyttad till Tyskland för 2 år sedan?
http://www.expressen.se/nyheter/1.1628913/christine-schurrer-forlyttas-till-tyskland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in