Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Du är relativt ung, hur ser du på din framtid om vi räknar ca 10 år framåt i tiden då du är runt 30?
Hur stora tror du dina chanser är att komma in på din utbildning och tror du att du kommer kunna lösa det ekonomiskt med tanke på att du har skulder som du måste betala tillbaka?
Läste att du ville börja studera till journalist. Har du tänkt igenom vad du vill jobba med och ser du någon potentiell arbetsgivare eller vill du bli "egen"?
Hur reagerar människor när de får reda på att du varit kriminell och gjort en volta?
Hur stora tror du dina möjligheter att nå din dröm är, med tanke på att du dels har en missbrukar karraktär (må va som så att du har slutat missbruka Subutex nu men en gång pundare alltid pundare) samt uppenbarligen har problem att förstå hur samhället normer och värderingar fungerar då du begått brott och blivit dömd för det?
Vad, explicit, var det du sålde på nätet?
Kommer säkert på fler saker....
Jag har lärt mig att ta en dag i taget även om jag hoppas att jag har barn och familj när jag är trettio. Men när man tar sig ur allt det som jag har tvingats att ta mig ur så måste man ta ett steg i taget och sätta ut små mål på vägen för att klara av det.
Vad gäller utbildningen så har jag inte svårt för att studera eller för att få höga betyg. Jag älskar att studera och hann läsa hela sex kurser under bara tre månader på Hinseberg. Jag fick MVG i alla dem kurserna. Så på det planet har jag inga problem. Men det ska dock tilläggas att Journalisthögskolan går (enligt studie- och yrkesvägledare) i samma kategori som polishögskolan. Det är alltså väldigt svårt att komma in.
Jag vill förena mitt intresse att skriva med mitt intresse för brott och straff och min erfarenhet. Både i och utanför Sverige. Målet är alltså att bli frilans journalist och jobba på egen hand.
Hittills har ingen "ny människa" jag träffat reagerat negativt på min bakgrund. Folk blir nyfikna, ställer hundra frågor och respekterar mig som sagt för att jag är ärlig om vad jag har gjort.
Man måste våga för att vilja, eller hur? Så länge jag har viljan så tror jag att jag kommer att nå mitt mål.
Men uttrycket en gång pundare alltid pundare är fel. Däremot är det så att har man en gång blivit svag för en drog så kommer man alltid att vara det och jag kommer givetvis vara tvungen att kämpa med det för resten av livet. Dock har jag lärt mig alla nackdelar med droger och skulle aldrig få för mig att ta Subutex igen. Abstinensen jag genomled efter att jag har slutat är oförklarlig och rent ut sagt hemsk. Jag vill aldrig vara med om det igen!
Jag sålde allt ifrån kläder till elektronik och möbler på Internet.