2011-09-22, 17:33
  #2161
Medlem
Kanske är fel men hört nått om att ingångslönen ligger på 21 000 i månaden.
Citera
2011-09-23, 09:16
  #2162
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Blev du "botad" av fängelsetiden?

Självklart! Jag arbetade och var duktig, slutade röka, sparade pengarna - och tog ögonblickligen efter muck en färja till finland och har aldrig sedan dess satt min fot i Sverige.
Citera
2011-09-23, 18:13
  #2163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Självklart! Jag arbetade och var duktig, slutade röka, sparade pengarna - och tog ögonblickligen efter muck en färja till finland och har aldrig sedan dess satt min fot i Sverige.

;ig vägra dom tom bfs... Hade tydligen inga problem som dom kunde vårda. Tror nog dom flesta blir mer kriminella när dom sitter än ute. Iaf på öppen...
Citera
2011-09-23, 23:37
  #2164
Bannlyst
Får man allvarligt talat sitta uppe på natten med sina polare på fängelset och lira battlefield 3 på sitt PS3? Vad i helvete.
Citera
2011-09-24, 03:36
  #2165
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vonito
Får man allvarligt talat sitta uppe på natten med sina polare på fängelset och lira battlefield 3 på sitt PS3? Vad i helvete.

På öppna anstalter så går det.
Citera
2011-09-24, 10:14
  #2166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vonito
Får man allvarligt talat sitta uppe på natten med sina polare på fängelset och lira battlefield 3 på sitt PS3? Vad i helvete.

Får inte ha tv-spel lr andra apparater med wifi. Kanske om man bränner sönder wifi i dom. Annars tror jag ps2 är nyaste du kan ha.
Citera
2011-09-24, 12:45
  #2167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLIP
Får inte ha tv-spel lr andra apparater med wifi. Kanske om man bränner sönder wifi i dom. Annars tror jag ps2 är nyaste du kan ha.

På Rödjan hade jag PS3, detta var 2009. Wifi spelar ingen större roll, då det ändå inte finns trådlöst internet där...
Citera
2011-09-24, 23:24
  #2168
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLIP
Får inte ha tv-spel lr andra apparater med wifi. Kanske om man bränner sönder wifi i dom. Annars tror jag ps2 är nyaste du kan ha.

Exakt, senast PS2 får man ha. Dock så kontrollerar de enheten samt plomberar den. Man får inte heller ha minneskort till någon enhet.
Citera
2011-09-25, 12:43
  #2169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centon
Exakt, senast PS2 får man ha. Dock så kontrollerar de enheten samt plomberar den. Man får inte heller ha minneskort till någon enhet.

Fick ha minneskort. Men dom limma fast dom i konsolen. Beateberg vet jag att minneskort var ok.
Citera
2011-09-26, 17:56
  #2170
Medlem
VistaBlacks avatar
är det någon som suttit på karlskoga anstalten?

hur var det där?
har man toalett i cellen?
duschar man gemensamt?

vad är det för typ av folk som sitter där?
Citera
2011-09-27, 08:09
  #2171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
Ja det var Svartsjö.
Det är möjligtvis vanligare med varningar numera på öppna anstalter om dom kommer på dig med insmuggling av mobil eller mobil inne på avdelningen. För några år sen så knallade dom dig samma dag om dom hittade en telefon. Platsbristen på anstalterna kan vara en orsak till att dom inte gärna knallar folk omedelbart.

Ursäkta en oinsatt. Vad menas med knalla?
Citera
2011-09-27, 10:21
  #2172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuan7
Ursäkta en oinsatt. Vad menas med knalla?

Att bli skickade till en annan anstalt med högre säkerhetsbeteckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in