2011-10-29, 21:08
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Har inget med maten att göra, länder som är rika har färre barn per familj eftersom man inte behöver knulla fram barn för att kunna jobba i jordbruket och annat tjafs.

Det har visst med mat att göra.
Citera
2011-10-29, 21:23
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Det har visst med mat att göra.

Fast prognosen att jordens befolkning toppar vid 10 eller 12 miljarder har inte ett skit med mat att göra, så du har fel. Den hänger helt enkelt upp sig på det faktum att födelsetalen minskar allt eftersom länder blir rikare och mer utvecklade.

Som du ser har de minskat sedan 50-talet och beräknas fortsätta minska. Den totala befolkningen är ju en siffra som släpar efter.
http://en.wikipedia.org/wiki/Birth_rate
Citera
2011-10-31, 11:56
Medlem
7 miljarder människor nu - Vad ska vi göra åt problemet?

Nu är vi 7 miljarder människor på jorden. (Källa: http://peopleintheworld.org/)

Vad tycker Flashback att vi ska göra åt detta problem?
Citera
2011-10-31, 12:02
Medlem
S3ONs avatar
Glöm inte kondomen!
Citera
2011-10-31, 12:18
Medlem
GanjaFarfars avatar
1. Avskaffa pengar
2. Utveckla teknologin
3. Låta alla leva lyckliga under bra förhållanden..
Citera
2011-10-31, 12:48
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
1. Avskaffa pengar
2. Utveckla teknologin
3. Låta alla leva lyckliga under bra förhållanden..
Och om vi bortser från faschiströrelsen "Zeitgeist" då?
Citera
2011-10-31, 15:07
Bannlyst
Jag ser ingen som helst möjlighet utom då ett "gudomligt" eller "naturligt" ingripande av något slag - vi måste HOPPAS att något tar död på människan och bara människan och det snart.

Krig för det problemet med sig att oskyldiga blir att lida, som vi märkte i LIbyen var djur plågades i fångenskapen...
Citera
2011-10-31, 21:36
Medlem
jag kan tänka mig att befolkningsmängden saktar ner men den kan ju inte bara stanna upp och folk slutar föda? låter ju omöjligt...
Citera
2011-10-31, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av License.To.Thrill
jag kan tänka mig att befolkningsmängden saktar ner men den kan ju inte bara stanna upp och folk slutar föda? låter ju omöjligt...
En mer trolig anledning till en avstannad befolkningsmängd är att det dör lika många som det föds..
Citera
2011-10-31, 23:08
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av License.To.Thrill

Kvinnor behöver i genomsnitt föda 2,1 barn, vilket de inte gör i många länder, därför kommer de obönhörligen att minska i befolkning om de inte har mer invandring än vad de har utvandring. Det är väl inget jättekonstigt med det.
Citera
2011-11-01, 02:56
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
Och om vi bortser från faschiströrelsen "Zeitgeist" då?

Är inte riktigt med på vad du menar..
Men om vi ska bortse från vad jag skrev så får vi väl helt enkelt låta den svältande massan på jorden fortsätta växa eftersom människan inte är tillräckligt smart för att sluta fortplanta sig..
Citera
2011-11-01, 03:06
Medlem
amnesia-gls avatar
Systematisk avrättning av negrer i väst och hårda avelsregleringar. Slopa alla biståndsinsatser till U-länder och låt naturen sköta sitt, helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in