2009-04-18, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darklydivinest
Det där får du allt utveckla, är du säker på att du inte menar raser nu?
Nej, andra arter som isbjörnar, tigrar t.ex som är topp-predatorer.
Citera
2009-04-18, 04:38
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Ja, fast effektivisering sker ju fortfarande inom jordbruket, dessutom så odlas det massa narkotiska grödor istället för födoämnen även tobak, blir det hungersnöd så kommer
dessa att försvinna och ersättas av födoämnen.
Skitprat ! såfort en människa kan söka en alternativ njutning så kommer detta att fortgå . Tom råtter föredrar berusning i labb farmför föda ! Så du får söka en bättre lösning
Citera
2009-04-18, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Skitprat ! såfort en människa kan söka en alternativ njutning så kommer detta att fortgå . Tom råtter föredrar berusning i labb farmför föda ! Så du får söka en bättre lösning
Så att mänsklighetens fortlevnad hänger på mig? Hahahaha, vi pratade om möjligheterna, klart att njutning är viktigt för människor annars hade denna art inte lagt så mycket energi på det.
Citera
2009-04-18, 05:42
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Så att mänsklighetens fortlevnad hänger på mig? Hahahaha, vi pratade om möjligheterna, klart att njutning är viktigt för människor annars hade denna art inte lagt så mycket energi på det.
Människan kommer som alla andra arter nå en punkt där allt stagnerar Förmodligen kommer denna gäns nås när vi kommer till punkten där maten inte räcker till ( Då kommer de människor som kan att bli själviska att producera mat samt njutning till de egna innom deras egna social sfär )

vilket innbär vodka till svensken samt svullna magar åt afrikanen
Citera
2011-10-29, 20:12
Medlem
befolkningen stannar efter 10 miljarder?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13843220.ab

snart är vi 7 miljarder människor i världen och Enligt FN:s beräkningar kommer vi att vara nio miljarder människor på jorden före år 2050 och tio miljarder i slutet av århundradet.

Men sedan blir vi tydligen inte fler, hur kan det vara så?? nån som vet?
Citera
2011-10-29, 20:14
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Maten räcker inte till. Antalet människor som kan leva på jorden styrs av hur mycket föda som vi kan producera, och där finns det en gräns. Om det var vid 10 miljarder eller fler kan jag inte minnas.
Citera
2011-10-29, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Maten räcker inte till. Antalet människor som kan leva på jorden styrs av hur mycket föda som vi kan producera, och där finns det en gräns. Om det var vid 10 miljarder eller fler kan jag inte minnas.

så då är det kört alltså??
Citera
2011-10-29, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av License.To.Thrill
så då är det kört alltså??

Det är "kört" långt innan dess för de flesta. Andra resurser kommer att ta slut långt innan maten.
Citera
2011-10-29, 20:22
Medlem
-20r53-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkelmanen
Det är "kört" långt innan dess för de flesta. Andra resurser kommer att ta slut långt innan maten.

oohhh hoppas det är snart för jag vill se hur det gradvis blir mer o mer kaos! när alla andra har panik kan jag vara lugn!
Citera
2011-10-29, 20:26
Medlem
Finans.killens avatar
Har inget med maten att göra, länder som är rika har färre barn per familj eftersom man inte behöver knulla fram barn för att kunna jobba i jordbruket och annat tjafs.
Citera
2011-10-29, 20:29
Medlem
men vi som bor i sverige behöver väl inte oroa oss på ett tag eller?
Senast redigerad av License.To.Thrill 2011-10-29 kl. 20:32.
Citera
2011-10-29, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av License.To.Thrill
men vi som bor i sverige behöver väl inte oroa oss på ett tag eller?

Jodå eftersom mat priserna kommer att stiga bland annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in