Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-12, 20:10
  #1333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Från bloggen begrundande (http://begrundande.blogspot.com/) ett bildmontage över de häktade:
http://bp3.blogger.com/_4KfqQtQU50I/...C2%A4ktade.jpg

Från vänster till höger föreställer bilderna FV, CN, CN, SF och SF. Av dessa bilder är det bara den mittersta, den nyare på CN, som jag inte har sett tidigare. Möjligen har en länk till den postats tidigare i den här tråden, men i så fall har jag missat den. Har någon sett den bilden tidigare?

Vad är det man brukar säga, "en bild säger mer än tusen ord". Jag föreställde mig blonda brats. Jag hade ganska fel va...
Citera
2007-10-12, 20:19
  #1334
Medlem
Samma bild uppladdad på Imageshack;

http://img233.imageshack.us/img233/7319/hktadevv4.jpg
Citera
2007-10-12, 20:54
  #1335
Medlem
Rossgellers avatar
Svårt

Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Och hur fan har du en ANING om att de två du parat ihop är rätt?



Eller så stavas den D-R-O-G-E-R ?

Jag har sagt det hela tiden (i 100 stängda trådar) att gärningsmännen och offret kommer från samma bakgrund, samma stadsdelar.

Och enligt en del som stod på bloggen igår så känner de varandra sen gammalt, flera av dem. Och de har gemensamma kompisar!

Uppväxt och uppfostran handlar det nästan alltid om.
Som exempel så var hans farsa en "misshandlare" bland annat. (läs längre fram i diskusionen) Åtalad för misshandel då han försökt hugga sin fru med yxa.
Där har ni svaret =)
Citera
2007-10-12, 22:26
  #1336
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowemore
Det finns en namninsamling nu

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=1223
Fyfan vad meningslöst. En namninsamlig.. på Internet!

Vet någon vilken skola FW gick denna skoltermin?
Citera
2007-10-12, 22:34
  #1337
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4554n_
Tackar Andy Pandy!
Äntligen en mer uppdaterad bild på CN, efterlängtat.
Ser ju lika sliskig ut fortfarande.
Det är ju samma bild på CN som innan?
Citera
2007-10-12, 22:38
  #1338
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Det är ju samma bild på CN som innan?

var väl bara en bild som fanns på han tidigare, typ skolfotot, nu kom det ju en till? den var väl iaf ny?
Citera
2007-10-13, 03:59
  #1339
Medlem
Om man ska övergå till nya spekulationer så kan man ju börja gissa varför CN:s familj (det är hans familj tror jag) som flytt till hemlig ort.
Officiellt är det för alla hot som förekommit på nätet.

Men då polisen är med på noterna och det gått så långt så att dom har fått fly hemmet, så kan i alla fall jag sätta en krona på att hoten är mer seriösa än de som förmedlats via nätet.
Det ryktas ju att en nära familjvän till Campogianis med rätt fula kontakter, är den som reagerat mest aggressivt under veckan...
Citera
2007-10-13, 09:02
  #1340
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kartan
Om man ska övergå till nya spekulationer så kan man ju börja gissa varför CN:s familj (det är hans familj tror jag) som flytt till hemlig ort.
Officiellt är det för alla hot som förekommit på nätet.

Men då polisen är med på noterna och det gått så långt så att dom har fått fly hemmet, så kan i alla fall jag sätta en krona på att hoten är mer seriösa än de som förmedlats via nätet.
Det ryktas ju att en nära familjvän till Campogianis med rätt fula kontakter, är den som reagerat mest aggressivt under veckan...

Japp, helt korrekt. Och alla med hjärnverksamhet kan nog räkna ut vem den fula kontakten är. Däremot inte sagt att det är CN:s familj som fått fly till hemlig ort.
Citera
2007-10-13, 09:38
  #1341
Medlem
Jag vet inte om det har tagits upp i tråden men igår på Nyheterna kl 22 trädde några ungdomar fram i Tv4 som hade blivit misshandlade med ett järnrör av en av killarna som sitter häktade, man kan se inslaget på tv4s webb.

Trots det finns vittnen, målsägare mm mm så verkar polisen inte vilja gå vidare med utredningen

http://tv4nyheterna.se/1.187701/nyhe...for_misshandel

"- Man blir väldigt betänksam när man ser polisens inaktivitet, säger pappan.

På polisen vägrar man att komentera ärendet."
Citera
2007-10-23, 18:20
  #1342
Medlem
Vad händer just i fallet med 16-åringen som blev ihjälsparkad?

Hittar inga trâdar om 16-âringen som misshandlades till döds i Stockholm av andra 16âringar. Vad händer? Är det nâgon som vet? Finns det trâdar som inte jag hittat - säg till...
Citera
2007-10-23, 18:27
  #1343
Medlem
Rymdgrodas avatar
Fanns flera trådar om det, men alla låstes/slängdes eftersom folk inte kunde hålla sig lugna med personuppgifter osv.
Citera
2007-10-23, 18:30
  #1344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frk Nyfiken
Hittar inga trâdar om 16-âringen som misshandlades till döds i Stockholm av andra 16âringar. Vad händer? Är det nâgon som vet? Finns det trâdar som inte jag hittat - säg till...

De 3 gossar som suttit häktade blev omhäktade idag enl kvällspressen. Lär väl inte dröja innan det väcks åtal...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback