Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-07, 21:05
  #1
Medlem
amengiv1s avatar
konditionspass över ca 20 minuter utsöndrar kortisol, vilket är direkt katabolt, och resulterar bland annat i sämre testosteron- och proteinsyntesvärden

Det funkar altså inte att springa 50 mins 2 ggr i veckan och köra gym samtidigt ? :S

min värd faller i bitar
Citera
2007-10-07, 21:11
  #2
Medlem
Wilder beasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amengiv1
konditionspass över ca 20 minuter utsöndrar kortisol, vilket är direkt katabolt, och resulterar bland annat i sämre testosteron- och proteinsyntesvärden

Det funkar altså inte att springa 50 mins 2 ggr i veckan och köra gym samtidigt ? :S

min värd faller i bitar


Om det är dåligt eller ej beror väl på vad du vill ha ut av styrketräningen..
Citera
2007-10-07, 21:31
  #3
Medlem
amengiv1s avatar
OKej, fan att det ska vara så avancerat, får råplugga in och läsa lite stickys då, antagligen blire så att det blir en jävla massa gym och mindre springa då eftersom att gymkort har inhandlats för dyra peningar.

2 frågor dock. Kan man köra typ stenhård intervall lr ngt 20 mins 2 ggr i veckan dyligt för att behålla den kondis man har, (drar milen på 50 -/+ ngn min)

Om man kan lägga ner träningen under kanske 8 veckor och bara springa och inte tappa alltförmycket ?
Citera
2007-10-08, 02:31
  #4
Medlem
lycklig_mans avatar
Vaddå? Tänkte du löpträna med skivstången eller?
Citera
2007-10-08, 06:34
  #5
Medlem
Koolaids avatar
Nej - optimal kombo om du vil bli vältränad.

Se till att ha 7-8tim emellan passen bara så du hinner återhämta dig energimässigt.
Morgonlöpning är suveränt.
Citera
2007-10-08, 06:40
  #6
Medlem
Tja Antons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koolaid
Nej - optimal kombo om du vil bli vältränad.

Se till att ha 7-8tim emellan passen bara så du hinner återhämta dig energimässigt.
Morgonlöpning är suveränt.

Det fungerar alldeles utmärkt med både styrketräning och löpning, precis som Koolaid säger fixa lite vila imellan och käka lite extra så kommer inte styrketräningen lida alltför mycket eller inte alls av din löpning, kör hårt!
Citera
2007-10-08, 09:24
  #7
Medlem
Swoms avatar
har ingan problem med att lopa och gyma, just kort 45min lopning nu
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback