2007-10-08, 20:33
Bannlyst
En golbög är någon som sätter dit andra genom att prata för mycket med polisen i förhör,rättegång eller genom samarbete som kan hjälpa dom i utredningen vilket i mina ögon är den värsta sortens golbög...informatörer!

Att prata i telefonen är i mina ögon inte golbög men jävligt klantigt att prata om saker på telefonen.

Om någon sa några ord fel hos polisen när han var 15år kan man inte heller kalla för golbög om han inte sjöng ut som en riktig golbög genom att sätta ditt några st enbart pga av hans uppgifter!
Citera
2007-10-08, 20:34
Medlem
fat tunas avatar
Håller med om att vapendiskussioner blir fåniga men då jag vet att du har fel i sak kunde jag inte låta bli att posta ett svar. Det något löjliga ordet hitman var inte mitt, utan fanns texten jag pastade. Har inget behov av att vinna denna debatt så jag lägger ner denna diskussionen här.
Citera
2007-10-08, 20:40
Medlem
Ok det råder juh uppenbarligen delade meningar om den här mannen.... Vad är ert heta tips då? Nya upptrappningar att vänta i konflikterna med OG & Bandidos nu eller?
Citera
2007-10-09, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slader
I det såkallade gängkriget i uppsala så var det ju en kille som var misstänkt för gränbymordet men sen frisläpptes. Var han på asirledarens sida eller motståndarsidan??

Mvh

Slader

Motståndarsidan
Citera
2007-10-09, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TRAVIAN77
Ok det råder juh uppenbarligen delade meningar om den här mannen.... Vad är ert heta tips då? Nya upptrappningar att vänta i konflikterna med OG & Bandidos nu eller?

Bra fråga ..Jag tror inte det kommer hända så mycket nu
Citera
2007-10-11, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkhemmet
Har för mig att det finns sexbrottslingar i ASIR? Stod inte det i pressen när dom var nya?

Nej! Men du får ju mer än gärna leta upp artikeln. OM det nu finns en.
Citera
2007-10-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B F L
golbög e golbög skojar du eller spelar ingen roll om man golar i förhör eller i rättegång e man kriminell så ska man inte gola punkt slut .och sen att det finns på papper oxå fattar inte hur mycket han hjärntvättat dig att det e okej att gola i förhör bara man fixar det till rättegången vilka jävla pajaser ni e asså

Läs noga vad jag skrev! Jag menar att händer det EN gång och att den personen ordnar upp det och med det menar jag att INGEN blir fälld för det han sagt utan ALLA går fria. Många är uppkäftiga och snackar hit och dit om hur dom skulle hålla käften i förhör MEN ta mig fan så har 90% sagt för mycket i förhör (det gäller även dom tyngsta gubbarna i detta land) MEN sen gjort rätt för sig i rättegången och efter det ALDRIG igen gjort om samma misstag. Det är som att säga till ett litet barn att låta bli att röra den varma plattan på spisen dom lär sig aldrig innan dom lagt handen där och brännts sig. Samma sak gäller det kriminella och det kan du ta mig fan läsa dig till i förhör och det gäller även dom tyngsta i dett land så ska du få se att kollar du så har dom ALLTID något som dom fått reda ut i kommande rättegång som dom sagt i förhören innan rättegång och då menar jag mer eller mindre ALLA. MEN efter det har dom blivit 100% och just pga att dom lärt sig av sitt misstag. Så hellre jobbar jag med en kille som gått igenom detta så man slipper springa på någon som inte gjort det utan lär sig på min bekostnad. Sen kan ni tro att alla dessa tuffingar aldrig gjort ett enda fel utan alltid hållt käften GLÖM DET! Dom som tvivlar kan väl lägga ner ett par timmar på något arkiv och läsa sig till sanningen.
Citera
2007-10-11, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Droskan
Läs noga vad jag skrev! Jag menar att händer det EN gång och att den personen ordnar upp det och med det menar jag att INGEN blir fälld för det han sagt utan ALLA går fria. Många är uppkäftiga och snackar hit och dit om hur dom skulle hålla käften i förhör MEN ta mig fan så har 90% sagt för mycket i förhör (det gäller även dom tyngsta gubbarna i detta land) MEN sen gjort rätt för sig i rättegången och efter det ALDRIG igen gjort om samma misstag. Det är som att säga till ett litet barn att låta bli att röra den varma plattan på spisen dom lär sig aldrig innan dom lagt handen där och brännts sig. Samma sak gäller det kriminella och det kan du ta mig fan läsa dig till i förhör och det gäller även dom tyngsta i dett land så ska du få se att kollar du så har dom ALLTID något som dom fått reda ut i kommande rättegång som dom sagt i förhören innan rättegång och då menar jag mer eller mindre ALLA. MEN efter det har dom blivit 100% och just pga att dom lärt sig av sitt misstag. Så hellre jobbar jag med en kille som gått igenom detta så man slipper springa på någon som inte gjort det utan lär sig på min bekostnad. Sen kan ni tro att alla dessa tuffingar aldrig gjort ett enda fel utan alltid hållt käften GLÖM DET! Dom som tvivlar kan väl lägga ner ett par timmar på något arkiv och läsa sig till sanningen.
Många kriminella säger ingenting i förhör. Vissa tar på sig det de gjort och nämner ingen annan vid namn. Andra glappar käften om allt och alla...

Vad just Asir ledarebn gjort vet jag inget om, men man skall vara tyst om vad andra gjort!
Citera
2007-10-11, 19:40
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Rottis187
Det där är bara spekulationer, finns inga papper finns inget sånt skit på honom! Det var snack om det att han skulle ha golat när han var 15-16 år , men folk kollade upp honom och allt var okej!
Hade han vart golare så hade alla vänt honom ryggen!
Men en av hans springpojkar hade däremot golat, och det är det folk blandar ihop med.

Haha hans springpojkar? Den där råttan är väl en så kallad fullvärdig medlem ha ha ha
Citera
2007-10-11, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frågande Fredde
Många kriminella säger ingenting i förhör. Vissa tar på sig det de gjort och nämner ingen annan vid namn. Andra glappar käften om allt och alla...

Vad just Asir ledarebn gjort vet jag inget om, men man skall vara tyst om vad
andra gjort!

Återigen så vill jag upplysa om att nästan alla har gjort bort sig någongång i ett förhör och sen fått ordna till det efter i rättegången. Om det nu skulle vara så att ni inte tror på det så kan jag bara återigen hänvisa till något arkiv där gamla domar kan läsas så får ni svart på vitt och många av de ni trott aldrig öppnat käften i ett förhör kanske gjort så mer än en gång. Sen till det jag skrev innan att 99% av de som gjort fel en gång lär sig av det och efter det gör precis vad du skriver ovan (tar på sig det de gjort och nämner inga namn osv...) och då återigen till vad jag skrev innan att hellre jobba med någon som gjort misstaget och lärt sig av det för då vet man till 100% att killen verkligen lärt sig och ALDRIG gör om det igen. MEN då ska han inte satt någon på kåken pga det han sagt utan ordnat upp allt i tid för att han förstått att han gjort fel och sen aldrig mer gjort det. För så fort någon fått skaka galler för något nån har sagt så är den personen en RIKTIG JÄVLA GOLBÖG!!
Citera
2007-10-11, 23:15
Medlem
Han avtjänade ett straff för detta--->

http://www.vf.se/?url=http%3A%2F%2Fwww.vf.se%2Fvf%2Fdocs%2Fvisa.asp %3FnyhetsID%3D17e6ec5931eb0a7a78d5e115ccfe9211
Citera
2007-10-13, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av B F L
golbög e golbög skojar du eller spelar ingen roll om man golar i förhör eller i rättegång e man kriminell så ska man inte gola punkt slut .och sen att det finns på papper oxå fattar inte hur mycket han hjärntvättat dig att det e okej att gola i förhör bara man fixar det till rättegången vilka jävla pajaser ni e asså

helt rätt. inte ett ord ska knystas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in