Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-07, 13:05
  #1
Medlem
rashomons avatar
Hejsan, sökte men hittade ingen tråd där man diskuterar det turkiska riddarspelet Mount&Blade. För er som inte testat det så är det i min mening ett högkvalitativt independentspel där man leker riddare och bygger upp en armé eller arbetar solo om man så vill. Det bästa enligt min mening är att det är hyfsat realistikt på det sätt att det inte finns massa magi och skit.

Det finns ett antal moddar ute, och en av anledningarna till trådstarten är att föra en diskussion kring dessa och vilka som är dom bästa. Själv spelar jag ursprungsversionen och måste säga att med dom senaste uppdateringarna har spelet blivit mycket mer intressant. Spelet är ännu inte klart men fullt spelbart.

Om det är någon som har tips på andra bra independentspel som skiljer sig lite från den vanliga marknadens utbud så tipsa gärna.

Länk till Mount&Blade:
http://www.taleworlds.com/

Länk till senaste versionen(kan vara svår att hitta då den inte ligger under download på hemsidan):
http://www.filecloud.com/files/file....file_id=599442

Man kan bara spela till level 6 om man inte registrerar sig, men testa spelet och sen kommer du vilja registrera dig.
Citera
2007-10-07, 13:47
  #2
Avstängd
schill88s avatar
Vad är det för spel? Är det ett MMO, singel eller mp?
Citera
2007-10-07, 13:50
  #3
Medlem
rashomons avatar
Ojsan, det skrev jag aldrig. Det är singleplayer men det kan säkert vara så att nån har gjort eller håller på att göra en MMO-mod om man är intresserad av det. Diskutera säkerligen på spelets forum.
Citera
2007-10-07, 17:16
  #4
Medlem
hestors avatar
Laddar hem det, ska bli kul att testa.
Citera
2007-10-07, 20:38
  #5
Medlem
rashomons avatar
schill88: kul att du ger det ett försök, berätta gärna vad du tycker om det och om du har några frågor är det bara att ställa dom. Är dock inte så bekant med den senaste versionen då jag inte hunnit spela den så himla mycket.
Citera
2007-10-07, 23:30
  #6
Medlem
hestors avatar
Riktigt bra spel, suttit i ett par timmar nu och fångat river bandits. Skitkul faktiskt!

Enda nackdelen är väl grafiken, som förmodligen bara kan bli bättre.
På plussidan måste jag lägga till ansiktsgeneratorn, förvånadsvärt bra med tanke på att det är ett så pass litet spel. Jämför med Oblivion tex.

Funderar starkt på att köpa en licens.
Citera
2007-10-08, 00:40
  #7
Medlem
Såg väldigt intressant ut, ska oxå ge det en chans
Tack för tipset
Citera
2007-10-08, 18:43
  #8
Medlem
Teutofilens avatar
Ser tufft ut. Tankar det nu
Citera
2007-10-08, 19:05
  #9
Medlem
MaZtoRs avatar
Har testat det litegrann men jag bara får stryk hela tiden. Hur får man quest och en mening med sin existens?
Citera
2007-10-08, 20:11
  #10
Medlem
lordos avatar
Riktigt bra spel.

Ett tips är att ladda ner Sagan om ringen-modden The last days från www.taleworlds forum och battlesize-changern som gör så att man kan ändra spelmotorns kapacitet från att hantera 40 soldater samtidigt på slagfältet till upp till 1000.

Man kan ladda ner både modden och battlesize-changern från www.mbrepository.com (där det också finns måånga moddar).

Enligt mig är The last days en av de bästa moddarna, även en korstågmod som jag lirade för några år sedan var riktigt bra.
Citera
2007-10-09, 12:50
  #11
Medlem
vinnes avatar
Drog ner spelet igår, fruktansvärt roligt! Fick dock tokspö ett antal gånger, och blev tillfångatagen.

Grafiken är mycket bättre än vad som visas på bilderna, och känslan när man rider mot slagfältet är ju nästintill oslagbar!
Citera
2007-10-09, 15:53
  #12
Medlem
Rallans avatar
Hur får man ingång The last days med nyaste versionen av M&B? Grymt kul spel, blir nog till att jag betalar för att stödja det hela.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback