2007-10-07, 03:03
Medlem
Germanias avatar
klart han ska, men det är inte fb:s roll att agera part
Citera
2007-10-07, 03:24
Medlem
Äh va fan. Jag är trött. Ta bort.
Citera
2007-10-07, 11:05
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Alt skulle annars vara att man redan i förhand sätter upp vad man lägger sina pengar på. Insamling 1 går tex till pappan, insamling nr 2 till någon gammal sjuk pedofilnazist och insamling 3 till någon nerdrågad albansktjackpundare så får man helt enkelt själv välja vad och om man vill stödja det. Dock tror jag inte på ide.

Men varför ska flashback bli inblandat alls i så fall? Vill pappan ha välgörenhet så kan han väl sätta upp ett eget konto och så kan alla som vill ge pengar till honom bara skicka över det direkt istället för att folk skickar pengar till något flashbackkonto och fb lovar att skicka alla pengarna vidare till mannen.

Visst skulle man kunna få lite massmedial uppmärksamhet om FB ger någon tiotusentals kronor än om medlemmar ger några hundringar var, men är det orsake nog?
Citera
2007-10-07, 11:30
Bannlyst
Tanken på en insamlingsfond till fadern och speciellt familjen är förvisso hedervärd. Dock tror jag att det blir svårt att driva en sådan idé rent praktiskt. Som rebban skrev i sitt inlägg så skulle det antagligen vara ganska svårt att kontrollera, och framför allt lita på att pengarna skulle användas till avsett ändamål.

Enda alternativet är i så fall att låta någon seriös och väletablerad fondförvaltningsfirma driva fonden. Problemet med detta är att de säkerligen inte tillhandahåller sina tjänster gratis...
Citera
2007-10-07, 12:15
Medlem
Trevlig idé! Givetvis ska det inte handla om vanliga saker som tsunamioffer o dyl utan lite mer politiskt inkorrekta grejer. Det här är ett utmärkt fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Fastidio
Vet inte om jag är så sugen på tanken att det förmodligen skulle bli så att hela Sverigedemokraternas kommande valkampanj ska betalas härifrån.

Givetvis ska man inte samla in pengar till Sd eller nån annan organisation via Fb, det är självklart.
Citera
2007-10-07, 12:38
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernskan
Äh va fan. Jag är trött. Ta bort.
Vaför då,hellre flytta tråden.Iden är unik o ändamålet bland det bästa som hänt i landet sedan per albins tid.
Jag blir den förste att sätta in minst 100 kr,hellre sponsra pappan än tex annika i usa som är en hycklerska enligt mig.
Citera
2007-10-07, 12:42
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Vaför då,hellre flytta tråden.Iden är unik o ändamålet bland det bästa som hänt i landet sedan per albins tid.
Jag blir den förste att sätta in minst 100 kr,hellre sponsra pappan än tex annika i usa som är en hycklerska enligt mig.
Hon menar nog sitt egna inlägg.
Citera
2007-10-07, 13:18
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Men varför ska flashback bli inblandat alls i så fall? Vill pappan ha välgörenhet så kan han väl sätta upp ett eget konto och så kan alla som vill ge pengar till honom bara skicka över det direkt istället för att folk skickar pengar till något flashbackkonto och fb lovar att skicka alla pengarna vidare till mannen.

Visst skulle man kunna få lite massmedial uppmärksamhet om FB ger någon tiotusentals kronor än om medlemmar ger några hundringar var, men är det orsake nog?

Jag har aldrig varit för att FB skulle stå för någon insamling utan visade bara på hur man skulle kunna lösa det.
Citera
2007-10-07, 18:55
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emp-snubbe
Japp! Frågan blir då om man ska ha omröstningar här på fb angående vad man ska skänka till. Hur ska de gå till och vilka ska bestämma alternativen osv osv.

Och vipps så kommer det finnas ännu mera troll som röstar som dom vill eller på skumma saker....
Citera
2007-10-07, 20:19
Medlem
Det enda tänkbara är att man startar en fond för ett speciellt ändamål, tex då denna familj, sen kan man väl ha en tråd där man kan rekommendera personer/organisationer och känna av opinionen och så. Ingen skulle nog skänka pengar till en fond som man i efterhand får rösta vart pengarna skall gå.

För att det skall funka måste nog någon "högt uppsatt" inom FB hålla i det hela, tex Admin. Så man har förtroende för det hela, man skulle kunna ha en tråd där man kan följa fondens tillväxt och vilka som har satt in, (skriva med sitt Nick på översättningen om man vill)

Vad tycker Admin om det hela?
Citera
2007-10-07, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hokuslocus
Det enda tänkbara är att man startar en fond för ett speciellt ändamål, tex då denna familj, sen kan man väl ha en tråd där man kan rekommendera personer/organisationer och känna av opinionen och så. Ingen skulle nog skänka pengar till en fond som man i efterhand får rösta vart pengarna skall gå.

För att det skall funka måste nog någon "högt uppsatt" inom FB hålla i det hela, tex Admin. Så man har förtroende för det hela, man skulle kunna ha en tråd där man kan följa fondens tillväxt och vilka som har satt in, (skriva med sitt Nick på översättningen om man vill)

Word. Tror inte medelFB:aren är beredd att skänka pengar till en fond dit man inte vet vart pengarna tar vägen.
Citera
2007-10-07, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hokuslocus

Ja, det är en självklarhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in