2007-10-07, 23:57
Medlem
kaktusagents avatar
vart ska jag sätta in pengarna?
Citera
2007-10-08, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hokuslocus
När jag läste om tragedin i Blekinge:
http://www.kvp.se/nyheter/1.869821/15-aring-skots-till-dods-med-hagelgevar
(http://www.flashback.org/showthread.php?t=555401)
Så kände jag en jävla sympati för fadern och hans familj och kände till och med att jag skulle kunna skänka en slant till familjen, men det är ju inte så lätt.
Då tänkte jag på Flashback och hur många vi är här och vilka resurser vi har.
Kan inte flashback starta en stiftelse eller dylikt där man kan sätta in pengar och så kan man rösta lite då och då vart pengarna kan gå, kan väl vara allt ifrån ett bidrag till den här familjen, till någon som gjort något för yttrandefrihet i Sverige/världen så länge det inte är något politiskt korrekt i alla fall!

Kanske Flashback själva kunna bidra med en liten del av annons intäkterna då det kanske skulle kunna ge lite publicitet?

Är riktigt trött nu så orkar inte spinna vidare, men vad säger ni? Har detta diskuterats förut? eller är det en kass idé?

Själv skulle jag i alla fall bli glad över att kunna skänka några hundringar till tex familjen men den handikappade sonen som säkert komma bli ännu mer mobbad nu när hans pappa
åker i fängelse.

Så yttrandefrihet, tycker du, skall alltså vara lik(!)ställt med att skjuta folk med hagelbössa? Är det skjutvapen som skall tala åt en, menar du?
Citera
2007-10-08, 01:28
Medlem
Om någon åker fast för att ha nyttjat sin rätt till yttrandefrihet eller hotas så skulle jag kunna tänka mig att donera pengar. I fallet med Blekinge-händelsen så tycker jag nödvärn och att försvara sin egendom väger lika tungt som rätten till yttrandefrihet så jag skulle satt in en slant. Finns bra färdiga script för en "fond" där aktuellt belopp hela tiden visas men det gäller ju att den som har tillgång till pengarna verkligen skickar dem i rätt händer.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in