2007-10-06, 23:52
Medlem
När jag läste om tragedin i Blekinge:
http://www.kvp.se/nyheter/1.869821/15-aring-skots-till-dods-med-hagelgevar
(http://www.flashback.org/showthread.php?t=555401)
Så kände jag en jävla sympati för fadern och hans familj och kände till och med att jag skulle kunna skänka en slant till familjen, men det är ju inte så lätt.
Då tänkte jag på Flashback och hur många vi är här och vilka resurser vi har.
Kan inte flashback starta en stiftelse eller dylikt där man kan sätta in pengar och så kan man rösta lite då och då vart pengarna kan gå, kan väl vara allt ifrån ett bidrag till den här familjen, till någon som gjort något för yttrandefrihet i Sverige/världen så länge det inte är något politiskt korrekt i alla fall!

Kanske Flashback själva kunna bidra med en liten del av annons intäkterna då det kanske skulle kunna ge lite publicitet?

Är riktigt trött nu så orkar inte spinna vidare, men vad säger ni? Har detta diskuterats förut? eller är det en kass idé?

Själv skulle jag i alla fall bli glad över att kunna skänka några hundringar till tex familjen men den handikappade sonen som säkert komma bli ännu mer mobbad nu när hans pappa
åker i fängelse.
Citera
2007-10-07, 00:37
Medlem
Fastidios avatar
Vet inte om jag är så sugen på tanken att det förmodligen skulle bli så att hela Sverigedemokraternas kommande valkampanj ska betalas härifrån.
Citera
2007-10-07, 00:40
Medlem
fizzles avatar
Varför skulle detta vara så hemskt?
Citera
2007-10-07, 00:42
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastidio
Vet inte om jag är så sugen på tanken att det förmodligen skulle bli så att hela Sverigedemokraternas kommande valkampanj ska betalas härifrån.

Inte fan skulle jag ge några pengar till de gråsossarna. Fy fan. Jag tror dock att det skulle vara svårt för FB att starta en sådan insamling men inget hindrar någon av er privatpersoner att starta en egen insamling till fadern.
Citera
2007-10-07, 00:55
Medlem
TTKs avatar
Så FB startar en fond och jag lägger in pengar idag...

Om en månad så föreslår någon att bengarna ska doneras till bingohallen i Eslöv och röstar för förslaget med 400 smurfar och då går mina pengar dit?

Förslaget är nog orealistiskt då det i praktiken skulle krävas att anonymiteten för medlemmarna skulle brytas för att man skulle vara garanterad att inget fuffens pågick.

Nä, det finns ju ett system som funkat jättebra hittils. Varje flashbackmedlem ger själv pengar till det han eller hon vill, utan en krånglig mellanhand.
Citera
2007-10-07, 00:57
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Så FB startar en fond och jag lägger in pengar idag...

Om en månad så föreslår någon att bengarna ska doneras till bingohallen i Eslöv och röstar för förslaget med 400 smurfar och då går mina pengar dit?

Förslaget är nog orealistiskt då det i praktiken skulle krävas att anonymiteten för medlemmarna skulle brytas för att man skulle vara garanterad att inget fuffens pågick.

Nä, det finns ju ett system som funkat jättebra hittils. Varje flashbackmedlem ger själv pengar till det han eller hon vill, utan en krånglig mellanhand.

Alt skulle annars vara att man redan i förhand sätter upp vad man lägger sina pengar på. Insamling 1 går tex till pappan, insamling nr 2 till någon gammal sjuk pedofilnazist och insamling 3 till någon nerdrågad albansktjackpundare så får man helt enkelt själv välja vad och om man vill stödja det. Dock tror jag inte på ide.
Citera
2007-10-07, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Alt skulle annars vara att man redan i förhand sätter upp vad man lägger sina pengar på. Insamling 1 går tex till pappan, insamling nr 2 till någon gammal sjuk pedofilnazist och insamling 3 till någon nerdrågad albansktjackpundare så får man helt enkelt själv välja vad och om man vill stödja det. Dock tror jag inte på ide.
Och vad är det som säger att inte massa bottar går in och försöker fixa till ett beslut även här?

Nej, tror inte heller på detta. Dessutom är ju Flashback till för att främja yttrandefriheten, och om några pengar ska gå någonstans så borde det vara till något i yttrandefrihetens tecken.
Citera
2007-10-07, 01:14
Medlem
rebbans avatar
Jag är inte för iden..
Skulle nog va svårkontrollerbart och sen är frågan hur man skulle välja vart dom ska gå på ett vettig sätt...
Citera
2007-10-07, 01:15
Medlem
Emp-snubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebban
Jag är inte för iden..
Skulle nog va svårkontrollerbart och sen är frågan hur man skulle välja vart dom ska gå på ett vettig sätt...

Japp! Frågan blir då om man ska ha omröstningar här på fb angående vad man ska skänka till. Hur ska de gå till och vilka ska bestämma alternativen osv osv.
Citera
2007-10-07, 01:29
Medlem
FNGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hokuslocus
När jag läste om tragedin i Blekinge:
http://www.kvp.se/nyheter/1.869821/15-aring-skots-till-dods-med-hagelgevar
(http://www.flashback.org/showthread.php?t=555401)
Så kände jag en jävla sympati för fadern och hans familj och kände till och med att jag skulle kunna skänka en slant till familjen, men det är ju inte så lätt.
Då tänkte jag på Flashback och hur många vi är här och vilka resurser vi har.
Kan inte flashback starta en stiftelse eller dylikt där man kan sätta in pengar och så kan man rösta lite då och då vart pengarna kan gå, kan väl vara allt ifrån ett bidrag till den här familjen, till någon som gjort något för yttrandefrihet i Sverige/världen så länge det inte är något politiskt korrekt i alla fall!

Kanske Flashback själva kunna bidra med en liten del av annons intäkterna då det kanske skulle kunna ge lite publicitet?

Är riktigt trött nu så orkar inte spinna vidare, men vad säger ni? Har detta diskuterats förut? eller är det en kass idé?

Själv skulle jag i alla fall bli glad över att kunna skänka några hundringar till tex familjen men den handikappade sonen som säkert komma bli ännu mer mobbad nu när hans pappa
åker i fängelse.

Empati är en sjukdom hos djur.

Varför skulle man ge pengar till den här pappan? Vad är det som har gjort att han förtjänar hjälp? För helvete, mannen har skjutit en unge med ett hagelgevär! Det måste ju ge ett betydligt mer bestående resultat att spöa på mobbarna riktigt ordentligt och lämna dem blödande på en gata än att skjuta dem. Det är ju bara ett tecken på ett svagt psyke.

Det var fan den dummaste trådstart jag varit med om

//FNG
Citera
2007-10-07, 02:23
Medlem
Azarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNG
Empati är en sjukdom hos djur.

Varför skulle man ge pengar till den här pappan? Vad är det som har gjort att han förtjänar hjälp? För helvete, mannen har skjutit en unge med ett hagelgevär! Det måste ju ge ett betydligt mer bestående resultat att spöa på mobbarna riktigt ordentligt och lämna dem blödande på en gata än att skjuta dem. Det är ju bara ett tecken på ett svagt psyke.

Det var fan den dummaste trådstart jag varit med om

//FNG

Jag slänger gärna in en slant, tänk om han hade haft nåt effektivare att skjuta med? Då kanske han hade lyckats knäppa båda ungjävlarna.

Klart farsan ska ha en ny bössa!
Citera
2007-10-07, 02:52
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azarin
Jag slänger gärna in en slant, tänk om han hade haft nåt effektivare att skjuta med? Då kanske han hade lyckats knäppa båda ungjävlarna.

Klart farsan ska ha en ny bössa!
+1

/mvh Ikh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in