2018-02-18, 22:26
Medlem
P.Gs avatar
Kompletterade min bokrea-beställning hos Adlibris och slängde även med Aristoteles Fysik till fullpris. Mest för att premiera kulturgärningen och ha boken i hyllan som ett referensverk.

Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
För några veckor sedan hittade jag till min enorma glädje originalutgåvan av Hagbergs När döden gästar från 1937 på ett nätantikvariat här i Finland. Enligt ett inklistrat ex libris har boken tillhört den berömde folkloristen och religionshistorikern Lauri Honko.
Vad kostade kalaset till slut?
Citera
2018-02-19, 11:33
Bannlyst
Slas Stig Claesson Skam den som fryser

har läst en mörts drömmar också men tappat bort den boken skulle gärna läsa den igen för jag gillar slas
Citera
2018-02-19, 11:38
Medlem
Gurdjieff`s "Belzebubs tales to his Grandson"
Läst 10 sidor. Fattar ingenting.
Citera
2018-02-19, 15:37
Medlem
Demian av Hermann Hesse.
Anledningen var att jag noterade att en bekant (med i mitt tycke bra smak i litteratur) benämnde den som en av sina favoriter så tog tipset och skeppade hem en billig utgåva från bokbörsen!
Citera
2018-02-19, 15:53
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Vad kostade kalaset till slut?

30 euro, eller knappt 290 SEK. Plus 4,90 i frakt. Inget oskäligt pris då det gäller en bok jag verkligen suktat efter.
Citera
2018-02-19, 20:39
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
30 euro, eller knappt 290 SEK. Plus 4,90 i frakt. Inget oskäligt pris då det gäller en bok jag verkligen suktat efter.
Då låter det ju faktiskt som ett riktigt fint fynd.
Citera
2018-02-19, 20:43
Medlem
Rakiis avatar
Har beställt två böcker ifrån Adlibris i förra veckan och en bok ikväll;

Fred & Rose - Howard Sounes

True crime om seriemördarna Fred och Rosemary West som härjade runt i UK på 70-talet, bodde i det så kallade skräckhuset på Cromwell St. där de dödade kvinnor och sina egna barn under ett par år och grävde ned dom i trädgården. Varit fascinerad utav den här historien om det omaka kärleksparet som hittade varandra och började att mörda. För en del år sedan gjorde Rene Nyberg på TV3 en intervju med dottern till paret som överlevde tortyr och hemskheter, väldigt intressant och gripande. Så jag ser fram emot att läsa enligt utsago en av de bästa böckerna i ämnet om de två.

Breaking Away - Patrick O'Sullivan

Ännu en bok till den växande skaran hockeybiografier jag köper och läser, denna om en numera f.d. spelare som fick genomlida fysisk och psykiska påfrestningar och våld av sin egen far för att komma upp till toppen. Till skillnad från de andra böckerna jag läst och har hemma så verkar denna att skilja sig en smula i tematiken, hockeyn är väl inte helt i fokus utan mera en historia om en överlevare.
Citera
2018-02-24, 19:12
Medlem
bombaccis avatar
Köpte boken "Möss och människor" på pocket idag vid mitt lokala köpcentrums bokhandel. Pluggar på pjäsen för teaterövningar så ville läsa boken med. Verkar som en bra bok/pjäs.

Lite dyrare än näthandlarna även om man inkluderar portot men skönt få den direkt.
Citera
2018-02-24, 20:23
Medlem
Carobnjaks avatar
Internationell ekonomi av Claes Moberg 12,5 kr
Ordningsmakten i stadens periferi av Micael Björk 12,5 kr
Framtidens feminismer av redaktörerna Paulina de Los Reyes & Satu Gröndahl 12,5 kr
Från nytta till rättigheter - en politisk filosofisk odyssé av Stellan Welin 12,5 kr
De hatade av Magnus Linton 15 kr
Den tändande gnistan av Malcolm Gladwell 15 kr
Den arabiska litteraturens historia av Tryggve Kronholm 50

Den sista blev jag extremt glad över eftersom jag har haft den på min vill ha-lista rätt länge nu. Vid första genombläddringen en fenomenal bok!
Citera
2018-02-28, 22:03
Medlem
Rebali179s avatar
En liten kulturskatt på Bokrean i Linköping på Akademibokhandeln i I-Huset sista exet
Boken om Bildjournalen - Sveriges största ungdomstidning 1954-1969
http://www.mynewsdesk.com/se/pressreleases/boken-om-bildjournalen-sveriges-stoersta-ungdomstidning-1954-1969-696560
Citera
2018-03-03, 23:51
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Hjortparken (Deer Park) av Norman Mailer. Boken figurerade i en film och när jag läste om bokens handling om ett dekadent Hollywoodliv på 50-talet, fastnade jag. Köpte den från Bokbörsen.
Citera
2018-03-03, 23:54
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
Internationell ekonomi av Claes Moberg 12,5 kr
Ordningsmakten i stadens periferi av Micael Björk 12,5 kr
Framtidens feminismer av redaktörerna Paulina de Los Reyes & Satu Gröndahl 12,5 kr
Från nytta till rättigheter - en politisk filosofisk odyssé av Stellan Welin 12,5 kr
De hatade av Magnus Linton 15 kr
Den tändande gnistan av Malcolm Gladwell 15 kr
Den arabiska litteraturens historia av Tryggve Kronholm 50

Den sista blev jag extremt glad över eftersom jag har haft den på min vill ha-lista rätt länge nu. Vid första genombläddringen en fenomenal bok!
Var köpte du dessa böcker så billigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in