2011-03-28, 14:40
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Mannen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson. Skön, avkopplande svennelitteratur att mysa med i vårsolen.
Citera
2011-03-28, 17:31
Medlem
Gregor.Samsas avatar
Mästaren och Margarita av Michail Bulgakov. En klassiker jag ännu inte läst och mina förväntningar är såklart höga då jag brukar gilla böcker med en originell handling.
Citera
2011-03-28, 17:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor.Samsa
Mästaren och Margarita av Michail Bulgakov. En klassiker jag ännu inte läst och mina förväntningar är såklart höga då jag brukar gilla böcker med en originell handling.

Väldigt bra bok!
Citera
2011-03-28, 23:16
Medlem
Palahniuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredde82
Christoffer Columbus av Herman Lindqvist. Eftersom ämnet är väldigt intressant med äldre sjöfart och jag tycker Lindqvist alltid haft ett kul sätt att skriva.
Det enda negativa med boken när jag läst den, är att Lindqvist flera gånger refererar till Simon Wiesenthal och hans galna teorier om Columbus. Även om Lindqvist bestrider Wiesenthals teorier så känns det onödigt att ens behandla Wiesenthal som en seriös historiker.

Precis som man inte ska behandla Lindqvist som en seriös historiker. Där tummas det gärna på sanningen.
Citera
2011-03-31, 14:31
Medlem
mortauxautress avatar
Adertons Antikvariat (Stockholm, Norrtullgatan 13, bakom Handels typ) har för närvarande laggerrensing med 80% rea på hela sortimentet.

Gav 114:- för följande:

G.J. Ljungqvist Om sjukdomsbot och mediciner
Waerland Kungsvägen till hälsa
E.W. Doell Läkekonst och svartkonster
Göran Hägg Den svenska litteraturhistorien
Bertram Thomas Araberna
Hahn/Brody/Fürstenberg Judarnas historia
Citera
2011-03-31, 16:50
Medlem
Jooplins avatar
Idag har jag beställt Fågeln som vrider upp världen (Murakami), Kafka på stranden (också Murakami), Processen (Kafka), På väg (Kerouac) och David Copperfield (Dickens).

Anledning: har i stort sett läst alla böcker i min bokhylla och är i behov av påfyllning. Läser en kurs på universitetet som jag finner oerhört tråkig; gör mest mina uppgifter för att ta mina poäng och därmed slippa bli återbetalningsskyldig till CSN. All övrig tid ägnar jag i stort sett åt att läsa skönlitteratur. Murakami älskar jag, men har inte läst de två jag beställt - samma sak med Kafka. Kerouac har jag inte läst något av ännu men tror jag kommer gilla boken utefter de beskrivningar jag hört och med Dickens är det samma sak.
Citera
2011-03-31, 17:37
Medlem
  • Peo Rask - Kulturnyheterna (Black Island Books 2009). Läste "CV" av rask och fann den mycket underhållande
  • Johannes Edfelt - Modern tysk lyrik, tolkningar (Bonniers Panache 1961) Innehåller tolkningar av såväl Ingeborg Bachmann, Georg Trakl, Kafka, Lehmann som Paul Celan. Pliktköp med andra ord.
  • Paul Celan - De rumänska dikterna (Modernista 2004). Missade att köpa den när den kom ut.
  • Lasse Söderberg - Jorden är blå (Aura Latina 2011). Ny bok av mästaren.
  • Antologi - Vivre en dépit des jours (Francois Maspero 1977) Fransk översättning av Bo Carpelan, Georg Johannesen samt Lars Norén. Inköpt för att utöka Bo Carpelan och Lars Norén-beståndet.
Citera
2011-04-02, 19:12
Avslutad
Liven längs linjen/Den nya världsfotbollen, Erik Niva
Enskilda samtal, Ingmar Bergman
Fanny och Alexander, Ingmar Bergman
Laterna magica, Ingmar Bergman
Hjärtdjur, Herta Müller
Bockfesten, Mario Vargas Llosa
Citera
2011-04-02, 20:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Laterna magica, Ingmar Bergman

Mycket bra bok, speciellt med tanke på ditt filmintresse.
Citera
2011-04-02, 20:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Mycket bra bok, speciellt med tanke på ditt filmintresse.

Fint!

Var 50% rea på reaböckerna vid Akademi Bokhandeln. Tyckte 69 kr/2 var ett bra pris.
Citera
2011-04-03, 00:42
Medlem
Fick en gratis-frakt-kupong från CDON och gick in och köpte Dean Koontz Psykopaten för 39 riksdaler. Läsvärd?
Citera
2011-04-03, 01:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Fick en gratis-frakt-kupong från CDON och gick in och köpte Dean Koontz Psykopaten för 39 riksdaler. Läsvärd?

Många här på forumet verkar tycka om den, jag är inte en av dom. Koontz har skrivit bättre böcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in