2010-04-10, 13:29
Medlem
Wueterichs avatar
Njals saga översatt av Lars Lönnroth för 15 Kr på Myrornas.

Varför? För att göra en analys av olika översättningar (Alving, Ohlmarks, Thule och några till).
Citera
2010-04-10, 19:15
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wueterich

Varför? För att göra en analys av olika översättningar (Alving, Ohlmarks, Thule och några till).

Även om du inte hade haft någon direkt anledning så är 15 spänn för en bok ingenting...
Citera
2010-04-10, 19:19
Medlem
SilverTips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wueterich

Skulle vara intressant att höra vad du kommer fram till!
Har enbart Alving, och inbillar mig att den fortfarande är bäst, men det bygger enbart på fördomar gentemot herrar Ohlmarks och Lönnroth - Thule visste jag inte ens om.
Citera
2010-04-10, 21:14
Medlem
SilverTips avatar
Gjorde ett litet glädjeskutt igår, när jag hittade Dikter (1953) av min favorit Petter Bergman i femkronerslådan på ett antikvariat som inte visste bättre. Utgiven på det legendariska förlaget Metamorfos i 500 numrerade exemplar, detta helt fräscht och t.o.m. oskuret.
En eller ett par hundringar hade varit ett rimligare pris, men jag tjafsade inte om den saken
Citera
2010-04-10, 21:35
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverTip
Gjorde ett litet glädjeskutt igår, när jag hittade Dikter (1953) av min favorit Petter Bergman i femkronerslådan på ett antikvariat som inte visste bättre. Utgiven på det legendariska förlaget Metamorfos i 500 numrerade exemplar, detta helt fräscht och t.o.m. oskuret.
En eller ett par hundringar hade varit ett rimligare pris, men jag tjafsade inte om den saken

Helt klart minst sagt prisvärt får ta och gratulera till kapet och fortsätta hoppas (även om jag vet att hoppet är det som oftast sviker än) att något liknande kommer att hända mig
Citera
2010-04-10, 23:03
Medlem
nummer16s avatar
Albert Camus Caligula och Osamu Daisais No longer human, köpte dom i dagarna för att det e mina två favoritverk !
Citera
2010-04-11, 00:43
Medlem
Köpte Bob Marley, the ontold story av Chris Salewicz. Är inte direkt en fantast av bob eller så, men de första sidorna inbjuder till trevlig läsning, får se hur den här 3:e personsbiografin tar sig.
Citera
2010-04-11, 04:41
Medlem
Profaxs avatar
Till Ferdinandstyle som kopte Farseer - Underbart kop!

Bland det besta jag lest..
Citera
2010-04-12, 00:42
Bannlyst
simone de beauvoir-den inbjudna (Inte hunnit klart hela men så betyget får vänta lite)

agejev-roman med kokain (helt ok, kanske inte så storslagen som många säger. Bra skildring av kokset särskilt nojjan.)
Citera
2010-04-12, 22:46
Medlem
ElakPistols avatar
Surviving a School Shooting - Dave Grossman
No Easy Answers: The Truth Behind the Murders at Columbine - Brooks Brown
Rampage: The Social Roots of School Shootings - Dave Harding
Why Kids Kill: Inside the Minds of School Shooters - Peter Langman

Motivering: Jag bedriver fördjupningsarbete om skolskjutningar ur historiskt, moraliskt och psykologiskt perspektiv.
Citera
2010-04-12, 23:01
Medlem
mats.nystroms avatar
Jag köpte Sputnikälskling av Haruki Murakami för att jag läste och gillade Kafka på stranden.
Citera
2010-04-12, 23:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakPistol
Surviving a School Shooting - Dave Grossman
No Easy Answers: The Truth Behind the Murders at Columbine - Brooks Brown
Rampage: The Social Roots of School Shootings - Dave Harding
Why Kids Kill: Inside the Minds of School Shooters - Peter Langman

Motivering: Jag bedriver fördjupningsarbete om skolskjutningar ur historiskt, moraliskt och psykologiskt perspektiv.

Jag är också intresserad över det här ämnet ur ett psykologiskt perspektiv, någon bok av dom du köpt som du rekommenderar extra mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in