2010-04-08, 17:03
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paraffin
Jean Bernadotte - mannen vi valde, av Herman Lindqvist

För det var ju många svenskar som kände sig delaktiga i valet av Bernadotte
Citera
2010-04-08, 17:28
Medlem
paraffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
För det var ju många svenskar som kände sig delaktiga i valet av Bernadotte

Oja, verkligen. Säkert folkomröstning med flera andra lämpliga alternativ att välja mellan Har du läst den?
Citera
2010-04-08, 17:41
Medlem
BradDourifs avatar
Tog en sväng förbi myrornas på vägen hem från jobbet, å fick med mig 'Lans och lyra: litterära studier och kåserier' av antikkännaren Emil Zilliacus, 'Pascual Duartes familj' av C. J. Cela och 'Viktoria och viktorianerna' av den utdöde jätten Herbert Tingsten - ska bli särskilt intressant att läsa den senare.
Citera
2010-04-08, 20:48
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paraffin
Oja, verkligen. Säkert folkomröstning med flera andra lämpliga alternativ att välja mellan Har du läst den?

Det har jag inte. Kunde läsa en del Herman förut, för trots bristande källkritik tyckte jag en del av det han skrev kunde vara läsvärt. Men efter en del erfarenheter av privatpersonen Herman Lindqvist, undviker jag helst att komma i närheten av hans alster.
Citera
2010-04-08, 21:49
Medlem
DoktorDoktors avatar
Var och handlade på Ica i förrgår och kikade lite på pocketböckerna dom säljer. Där såg jag "Tjuvarnas stad" och tyckte att den var så snygg så jag köpte den. Har precis läst klart den, sjukt bra bok.
Citera
2010-04-08, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorDoktor
Var och handlade på Ica i förrgår och kikade lite på pocketböckerna dom säljer. Där såg jag "Tjuvarnas stad" och tyckte att den var så snygg så jag köpte den. Har precis läst klart den, sjukt bra bok.

Herregud vad man skulle få köpa böcker om man köpte dom för att man tyckte att de var snygga.
Citera
2010-04-08, 21:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Det är väl Guillou-boken du menar, där Erik Ponti och Pierre Tanguy är med? Gillade den också skapligt då det begav sig i min Guillou-fas.
Citera
2010-04-08, 21:55
Medlem
DoktorDoktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det är väl Guillou-boken du menar, där Erik Ponti och Pierre Tanguy är med? Gillade den också skapligt då det begav sig i min Guillou-fas.

Nej nej! Författaren är David Benioff. Här har du en länk till boken. Läs den.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=917001731X
Citera
2010-04-08, 21:56
Medlem
DoktorDoktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monachus
Herregud vad man skulle få köpa böcker om man köpte dom för att man tyckte att de var snygga.

Ja, det tillhör inte vanliga. Men jag ångrar mig inte en sekund. Tjuvarnas stad hamnar lätt på topp 5 av alla böcker jag läst.
Citera
2010-04-08, 21:58
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Nej nej! Författaren är David Benioff. Här har du en länk till boken. Läs den.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=917001731X

Aha, den boken ja! Har sneglat lite på den och är kanske värd att ta en närmare titt på efter dina lovord.
Citera
2010-04-08, 22:03
Medlem
DoktorDoktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Aha, den boken ja! Har sneglat lite på den och är kanske värd att ta en närmare titt på efter dina lovord.

Det tycker jag verkligen att du ska göra.
Citera
2010-04-09, 19:20
Medlem
Eremitens avatar
Loppisfynd:

Arkadij Babtjenko - Krigets färger. Ett vittnesmål.

Citat:

I sin prisbelönta debutbok, som jämförts med Isaak Babels och Ernest Hemingways stora krigsromaner, berättar Arkadij Babtjenko om sin tid som värnpliktig i ryska armén under Tjetjenienkrigen. Efter en kurs i morse skickas artonåriga pojkar till kriget, där de misshandlas dagligen av veteranerna och traumatiseras för livet i striderna med den tjetjenska gerillan.

Efter fyra år i armén återvänder Babtjenko till Moskva med nedbrutet psyke och tomma ögon. För att bli fri från sina mardrömmar börjar han skriva Krigets färger - en rysk motsvarighet till de amerikanska Vietnamuppgörelserna. Han arbetar i dag som krigsreporter på regimkritiska Novaja Gazeta och var kollega till Anna Politkovskaja.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Babtjenko: Krigets Färger.

En rå osminkad skildring av Ryska värnpliktigas vardag i Tjetjenien.
Fy fan för att vara värnpliktig i Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in