Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-04, 21:16
  #1
Medlem
Kan man få faktura på någon tandis i sthlm? Jag börjar få ont och måste fixa detta rätt snart innan det blir värre..Får pengar runt den 20:e men jag vet inte jag kan leva på värktabletter så länge ... har redan hållt på och knaprat för detta. Kan inte låna pengar heller eftersom jag inte vet hur mycket det kommer gå på? (tandutdragning trasig kindtand) så det är ett problem..
Citera
2007-10-04, 21:30
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Kan man få faktura på någon tandis i sthlm? Jag börjar få ont och måste fixa detta rätt snart innan det blir värre..Får pengar runt den 20:e men jag vet inte jag kan leva på värktabletter så länge ... har redan hållt på och knaprat för detta. Kan inte låna pengar heller eftersom jag inte vet hur mycket det kommer gå på? (tandutdragning trasig kindtand) så det är ett problem..

Har du inget kreditkort? Räkna med att du kan få ett helvete om tanden är infekterad.Jag var till tandläkaren idag för att dra ut en tand i underkäken som spruckit.Dom bedöva tanden flera gånger,det hjälpte inte ett skit då den var så infekterad.Dom höll på i 1timme.Till slut gav tandläkaren upp och skickade in en annan tandläkare som gav mig en spruta mitt i pulpan.

FY FAN VAD DET GJORDE ONT.Inte ens det hjälpte så tandläkaren fick skita i och dra ut tanden.Jag har nu fått "Kåvepenin" utskrivet av tandläkaren.Hon hoppas att infektionen ska släppa så dom ska göra ett nytt försök på måndag.
Dom har även delat på tanden med en borr.Enligt tandläkaren så är tänder i underkäken känsligare för smärta.Jag hoppas verkligen du slipper smärtan som jag fick uppleva under 1timme idag.
Citera
2007-10-04, 22:55
  #3
Medlem
Enrödtråds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efraim Barkbit
FY FAN VAD DET GJORDE ONT.

Låter sju resor värre än min rotfyllning förra veckan, då fick tandläkaren bedöva i flera omgångar då det gjorde "jvligt" ont!

Och nej jag kan inte hjälpa trådskaparen.
Citera
2007-10-04, 23:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enrödtråd
Låter sju resor värre än min rotfyllning förra veckan, då fick tandläkaren bedöva i flera omgångar då det gjorde "jvligt" ont!

Och nej jag kan inte hjälpa trådskaparen.


Var det i underkäken?? Jag gjorde en rotfyllning på en hörntand i överkäken 1997 ,det kändes inte ett skit.Kan nämna att jag känner en mytoman som gjorde två st rotfyllningar samtidigt utan bedövning.Han somna när dom rotfyllde tänderna Till trådskaparen vill jag rekomondera att du fixar tanden så fort som möjligt.En rotfyllning kostar ca 2000-3000kr så billigt är det inte.Tjata på dina föräldrar om ett lån.
Citera
2007-10-04, 23:08
  #5
Medlem
Man drar aldrig en tand som är infekterad.. det kan förvärra massor rent av livsfarligt.. min tandläkare jag brukar gå till förklara för mig... man får smärtstillande och pencillin tills det gått över sen när infektionen är borta så dras tanden.. Jag har haft infektioner tidigare i tänder som skall dras eller lagas och man får alltid en kur innan.. sen bokas en ny tid! Värk av ilningar osv är annat då är det inte infektion då kan tanden lagas etc..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback