2007-10-03, 22:39
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghj.
Men frsta inlgget i trden?

Str dr vilken mngd nikotin som krvs fr att f hallucinationer? Nej, ls igen.
Citera
2007-10-03, 23:11
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thalassa
Hahaha....underbart att du har skrivit vlja tv gnger nu. Jag har vldigt ont i halsen och vill drfr inte rka s jag blir s illa tvungen. Jag lter handen gripa tag i ett blad helt planlst s att det inte kan bli tal om ngot medvetet val
Ja allts jag var mer borta n jag sjlv frstod!
Nu r det dock nstan helt borta. Men skumt var det.
Tuggade du? Hur mr du?
Citat:
Ursprungligen postat av Spahzer
Allts det hr med att "den ddliga dosen nikotin blir totalt det som finns i 3 ciggaretter"

Har hrt att man dr om man dricker ett glas vatten dr en cigg legat under natten, men alltid trott det var en skrna.

Men p vilket stt menar dom att 3 cigg r ddligt? jajajaja, ni fattar vad jag menar, har svrt att formulera mig.
En cigg i ett glas med vatten? Kom igen. 3cigg kanske r ddligt om du fr in det i blodet direkt.
En cigg = ~1mg nikotin
En snus = ~10mg nikotin
Du menar allts att man dr om man svljer en snus? Nej.
Fr du 3mg nikotin injicerat i blodet kanske du dr dock.

Enligt erowid s innehller rustica andra alkaloider frutom nikotin frresten.
Citera
2007-10-03, 23:51
Medlem
Thalassas avatar
Nja, visst smakade det tobak men ngon kick var det aldrig tal om.
Citera
2007-10-03, 23:58
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Nja, visst smakade det tobak men ngon kick var det aldrig tal om.
Konstigt, tuggade du det lnge? Hur lnge hade du det i munnen?
Citera
2007-10-04, 00:04
Medlem
uLLe.buLLes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spahzer
Allts det hr med att "den ddliga dosen nikotin blir totalt det som finns i 3 ciggaretter"

Har hrt att man dr om man dricker ett glas vatten dr en cigg legat under natten, men alltid trott det var en skrna.

Men p vilket stt menar dom att 3 cigg r ddligt? jajajaja, ni fattar vad jag menar, har svrt att formulera mig.

Det betyder bara att om du skulle ta det, frm dig sjlv att inte spy (vilket inte r troligt att du lyckas med) och din mage skulle ta upp all nikotin, s skulle det vara potentiellt ddligt. Du fr bara i dig en brkdel av nikotinet om du rker tobaken.
Citera
2007-10-04, 08:21
Medlem
Thalassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Konstigt, tuggade du det lnge? Hur lnge hade du det i munnen?

Inte s vansinnigt lnge, 5-10 minuter. Men som sagt det smakade tobak rejlt och jag skulle skert blivit yr om jag tuggat i mig en bunt med blad. Riktigt s uttrkad var jag inte igr men det hnder nog snart.
Citera
2007-10-04, 14:26
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Inte s vansinnigt lnge, 5-10 minuter. Men som sagt det smakade tobak rejlt och jag skulle skert blivit yr om jag tuggat i mig en bunt med blad. Riktigt s uttrkad var jag inte igr men det hnder nog snart.
Joo strre mngder skulle nog kunna orsaka ngot kul. Kan jag tnka mig iaf.
Citera
2007-10-04, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Str dr vilken mngd nikotin som krvs fr att f hallucinationer? Nej, ls igen.

"Eftersom den ddliga dosen av nikotin r s lg s gissar jag att det mste vart en balansgng mellan liv och dd fr att uppn detta stadie."
Brukar inte vara en balansgng mellan liv och dd nr du tar en cigg i vanliga fall?
Citera
2007-10-04, 16:31
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghj.
Brukar inte vara en balansgng mellan liv och dd nr du tar en cigg i vanliga fall?
Nej? Hur menar du egentligen?
Citera
2007-10-04, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Nej? Hur menar du egentligen?
Tnkte att eftersom han skrev att det var en balansgng mellan liv och dd fr att uppleva hallucinationer, s borde det vara en ganska stor mngd, men jag kanske fattade fel
Citera
2007-10-05, 00:19
Medlem
Nr jag brjat rka precis, o cigg var svrt att f tag i (var 11-12r ldern) s hade jag itne rkt p lnge, och detta var end tiden man fick nickokick av varje cigg under dagen, nu har jag tur om jag ens fr en halvdan kick efter inte rkt p 20timmar... S hade jag snuff, allts snus man snortar.. S fick jag sjukt skna nickokickar p det, sen en dag drog jag s mycket s det tog stopp i nsan o allt snurrade o knnde hela kroppen var skumm, slutade med att jag spydde som en gris... Det kan skert stmma men man kan ju inte vara rkare eller snusare, r vl om man tar en stor dos som riktigt ovan..
Citera
2007-10-06, 21:45
Medlem
ekeloFANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ichisebe
Nr jag brjat rka precis, o cigg var svrt att f tag i (var 11-12r ldern) s hade jag itne rkt p lnge, och detta var end tiden man fick nickokick av varje cigg under dagen, nu har jag tur om jag ens fr en halvdan kick efter inte rkt p 20timmar... S hade jag snuff, allts snus man snortar.. S fick jag sjukt skna nickokickar p det, sen en dag drog jag s mycket s det tog stopp i nsan o allt snurrade o knnde hela kroppen var skumm, slutade med att jag spydde som en gris... Det kan skert stmma men man kan ju inte vara rkare eller snusare, r vl om man tar en stor dos som riktigt ovan..

Hur mkt snuff tog du d? Det mste varit en del, fr jag kan ta ganska rejlt utan att ens nrma mig att spy ;P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in