• 3
  • 4
2007-11-01, 12:07
Medlem
Desperos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uLLe.buLLe

A lethal dose of nicotine is contained in as little as one half of a cigar or three cigarettes.
-wiki

Efter att ha lst detta har jag vart uppmrksam p effekterna av tobak, och upplevt mycket milda "visioner" i form av "myrornas krig" och andra frvrngningar. (testa p egen risk, stt dig i ett mrklagt rum, anvnd en bong, vatten-bong r att fredra. Fyll en kopp och rk (utan avbrott) tills du i princip inte kan sitta upp, det fungerar mycket bttre om man vid tillfllet r pverkad av alkohol eller cannabis)

Nu vill jag pst att jag har lst ganska mycket utan att f svar p dom jag har att stlla.

1. Vilken mngd kan man se som lagom (om man tycker 0,3g eller vad det var skulle verka lite) utan att man ska behva vara rdd fr att verdosera.
Hade sjlvklart tnkt att rka tobaken istllet fr att ta

2. en annan bra frga r vl hur man fermenterar tobaken eftersom jag inte heller vill riskera p tok fr mycket vid intagandet.

Jag har nmligen ftt hem frn till plantan som bonus d jag bestllde frn till Peruvian Torch och knner drfr att jag vill ha ngra besvarade frgor innan jag stter mig och brjar rka upp plantan.

Tack i frhand
Citera
2007-11-01, 12:39
Medlem
1164382s avatar
Har ett fint minne frn nr jag var kanske 12 r och man frst brjade prva p tobak. Satt med ett par vnner i en liten lekstuga utanfr ngon skola och hade 4 stycken grovsnus portion under lpparna samtidigt, en av de frsta gngerna jag intog nikotin. Fick en otroligt kraftig kick och synfltet frvrngdes ganska ordentligt. Det jag minns som den tydligaste effekten var att blicken fljde efter frst 1-2 sek efter att man vnde p huvudet.

Ahh.. those were the days
Citera
2007-11-02, 02:02
Medlem
Arbetsfiskens avatar
Jag klarar inte av att sitta ner ensam i mrkret och rka. Anledningen r samma som varfr jag inte sover utan musik eller film p. Jag hr mss och myror som kryper runt p marken eller i vggarna. Det r allts frga om en liten psykologisk grej som blir extra ptaglig nr jag rker.
Citera
2007-11-02, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekeloFAN
Hur mkt snuff tog du d? Det mste varit en del, fr jag kan ta ganska rejlt utan att ens nrma mig att spy ;P

Jadu ingen aning faktigst var s sjukt lnge sedan, minns bara att jag la upp det p riktiga monster linor och drog en efter en tills det verkligen sa stopp i nsan, d drog jag ner det i svalget (VILKEN SMAK FYFAN!) och drog nnumer..

N fyfan knns s jvla ljligt att sitta o snacka nickokickar som om man var p skolgrden i 6an igen
Citera
2007-11-02, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1164382
Har ett fint minne frn nr jag var kanske 12 r och man frst brjade prva p tobak. Satt med ett par vnner i en liten lekstuga utanfr ngon skola och hade 4 stycken grovsnus portion under lpparna samtidigt, en av de frsta gngerna jag intog nikotin. Fick en otroligt kraftig kick och synfltet frvrngdes ganska ordentligt. Det jag minns som den tydligaste effekten var att blicken fljde efter frst 1-2 sek efter att man vnde p huvudet.

Ahh.. those were the days

ahh fyfan juste, hade glmmt det totalt, minns det verkligen nu nr du sger det, hnde alltid nr jag var liten och rkte, blicken liksom hngde inte med, fyfan vad jag lskade det nr jag var liten horunge allts..
Citera
2007-11-19, 19:45
Medlem
Citat:

Informationen i sitt kontext.

Efter att ha lst detta har jag vart uppmrksam p effekterna av tobak, och upplevt mycket milda "visioner" i form av "myrornas krig" och andra frvrngningar.
Har faktiskt ocks haft liknande "hallucinationer" men det var faktiskt av en vanligt cigg... kunde knapp st och det flimrade framfr gonen och kndes som att mina gon gick upp och ner och hela kften donnade men jag vet inte... det var iaf en jvla nickokick och den var underbar det r allt jag har att sga iaf
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in