2007-10-03, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Har faktiskt rkat ut fr just detta. Gick lngs en vg med en cigg i kften med en lagom nicokick d det pltsligt flashar frbi en bild i hjrnan av att jag nstan blir pkrd. Dock var det bara vldigt vagt och har aldrig upprepats.
OBS! hade inga andra droger i kroppen vid tillfllet.
Hallucinationer brukar inte uppenbara sig p sdana stt, det mste ha varit ngot annat psykiskt.
Citera
2007-10-03, 19:50
Medlem
West-ens avatar
Som jag sa en sida bakt s r Rustica-tobak hallucinogent. Dock frlorar det mycket effekt nr det torkas och nnu mera om det fermenteras. Det ska tydligen innehlla andra alkaloider frrutom nikotin ocks. S det bsta sttet att uppleva ngot konstigt vore att tugga ett nytt blad. (Se till man inte vljer det bara ) Kanske fr testa.
Citera
2007-10-03, 20:51
Medlem
uLLe.buLLes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Som jag sa en sida bakt s r Rustica-tobak hallucinogent. Dock frlorar det mycket effekt nr det torkas och nnu mera om det fermenteras. Det ska tydligen innehlla andra alkaloider frrutom nikotin ocks. S det bsta sttet att uppleva ngot konstigt vore att tugga ett nytt blad. (Se till man inte vljer det bara ) Kanske fr testa.

Var frsiktig s du inte uppnr den ddliga dosen bara.
Citera
2007-10-03, 21:05
Medlem
__carls avatar
Lste en lustig anekdot dr Colombus berttar om hur indianerna satt i en ring, rkte s mycket tobak (genom nsan ) att de somnade varp deras fruar fick bra hem dem.

Detta r allts Bondtobak, inte virginiatobak.
Citera
2007-10-03, 21:50
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nat0n
wow, 1.5 r. det r ju inte riktigt samma mngd tobak i en prilla som den mngden Hoffman pratar om.
sen om det r sant eller inte vill jag inte ta reda p, frestller mig en redig jvla huvudvrk efter en fet kopp tobak...

Frlt, jag har inte lst boken.
Citera
2007-10-03, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Frlt, jag har inte lst boken.
Men frsta inlgget i trden?
Citera
2007-10-03, 21:59
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __carl
Lste en lustig anekdot dr Colombus berttar om hur indianerna satt i en ring, rkte s mycket tobak (genom nsan ) att de somnade varp deras fruar fick bra hem dem.

Detta r allts Bondtobak, inte virginiatobak.
Som sagt bondtobak = rustikatobak = Nicotiana Rustica.
Esh vafan. Fr testa en mindre mngd och stegra upp. Here we go.
Citera
2007-10-03, 22:02
Medlem
Thalassas avatar
Citat:
Som sagt bondtobak = rustikatobak = Nicotiana Rustica.
Esh vafan. Fr testa en mindre mngd och stegra upp. Here we go.

Jag har en rusticaplanta hr i fnstret. Menar du att man ska tugga p bladen allts?
Citera
2007-10-03, 22:22
Medlem
West-ens avatar
Rapport.
Tuggade 0,3g frscha blad (ja jag vet, vattenvikten kan variera, men ungefr). Ja du, effekten var skum. Knde en svag nikotinkick, men inte bara det. Ett lugn ocks, ungefr svag opioid. Kan tnka mig det hr kan bli skevt. Fr testa 0,6g nsta gng. Dock svrt att tugga, bildas saliv mycket fort och man vill inte svlja som sagt.
Thalassa, mitt blad var 8cm lngt (ett av de minsta p min rtt stora planta), och jag tog halva. Du skulle nog ltt kunna testa 10cm helt tror jag (stjlk inte medrknad). Kom bara ihg att inte vlja.

EDIT: Fortfarande skum, hehehehehe.

EDIT2: Det hr r skumt, det r inte den sedvanliga nikotinkicken utan en tyngd, en knsla, ett lugn. Motoriken r lite vajsing och jag tycker mig se lite, lite svagt gungande. r dock skert placebo. Jag mena, jag tog inte ens mycket.
Citera
2007-10-03, 22:27
Medlem
Lnghrs avatar
Ngra gnger som fjortis d jag och kompisarna ngongng lyckades komma ver en ask cigg s brukade vi rka dom ganska hastigt efter varann, trots att vi inte var ngra vanerkare. Inte nt hardcore, men efter 6-7 Marlboron som ovan blev tminstone jag alltid helt utpumpad och smnig. Inte illamende, men yr och smnig.

Samma kvll efter vi hade rkt och det var lggdags s hrde jag helt klara rster av att mina kompisar pratade. D jag ppnade gonen frsvann det, men jag hrde rsterna igen d jag frskte sova. Detta hnde tminstone tv gnger under de frsta gngerna vi pojkar rkte.

Jag funderade redan d om det berodde p nikotinet...
Citera
2007-10-03, 22:29
Medlem
Thalassas avatar
Citat:
Rapport.
Tuggade 0,3g frscha blad (ja jag vet, vattenvikten kan variera, men ungefr). Ja du, effekten var skum. Knde en svag nikotinkick, men inte bara det. Ett lugn ocks, ungefr svag opioid. Kan tnka mig det hr kan bli skevt. Fr testa 0,6g nsta gng. Dock svrt att tugga, bildas saliv mycket fort och man vill inte svlja som sagt.
Thalassa, mitt blad var 8cm lngt (ett av de minsta p min rtt stora planta), och jag tog halva. Du skulle nog ltt kunna testa 10cm helt tror jag (stjlk inte medrknad). Kom bara ihg att inte vlja.

EDIT: Fortfarande skum, hehehehehe.

EDIT2: Det hr r skumt, det r inte den sedvanliga nikotinkicken utan en tyngd, en knsla, ett lugn. Motoriken r lite vajsing och jag tycker mig se lite, lite svagt gungande. r dock skert placebo. Jag mena, jag tog inte ens mycket.

Hahaha....underbart att du har skrivit vlja tv gnger nu. Jag har vldigt ont i halsen och vill drfr inte rka s jag blir s illa tvungen. Jag lter handen gripa tag i ett blad helt planlst s att det inte kan bli tal om ngot medvetet val
Citera
2007-10-03, 22:37
Medlem
Spahzers avatar
Allts det hr med att "den ddliga dosen nikotin blir totalt det som finns i 3 ciggaretter"

Har hrt att man dr om man dricker ett glas vatten dr en cigg legat under natten, men alltid trott det var en skrna.

Men p vilket stt menar dom att 3 cigg r ddligt? jajajaja, ni fattar vad jag menar, har svrt att formulera mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in