Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-24, 12:52
  #13
Medlem
tomteblosss avatar
både jag och alla mina polare brukar få kaffe-bajs så oroa dig inte
Citera
2008-02-24, 12:59
  #14
Avstängd
naggitss avatar
Om jag skulle dricka 3 koppar kaffe på en dag skulle det sluta med att jag får sitta på toaletten i 3 månader, älskar doften av kaffe men tyvärr så är det något jag får avstå ifrån, skiter ner mig fullständigt om jag dricker kaffe, men som någon annan skrev tidigare, konstigt nog så kan jag dricka energidryck.

Dricker alltid en powerking sugerfree när jag kommer till jobbet på morgonen, jag blir skitnödig av energidrycken, men inte så att jag bombar ner mig i byxorna som jag skulel gjort av kaffe.

Dagen startas alltid med en snus, fem minuter senare går jag in på toaletten med min morgon tidning och bombar, denna ritual har jag nog kört i över 10 år.

Önskar att jag hade stålmage.
Citera
2012-01-29, 01:21
  #15
Avstängd
För er som har problem med kaffe men inte andra drycker med koffein är det för att kaffe är en sur dryck, syrorna gör magen grinig. Mörkare rostat kaffe ska tydligen ha högre ph-värde (mindre surt).
Jag bajsar också i samband med kaffe och cigaretter, sjukt konstigt..!
Citera
2012-09-30, 13:03
  #16
Medlem
storpungens avatar
Jag blir skitnödig av kaffe. Varför blir det så?

Arla höstdag.

Satt nyss vid datormaskinen och drack kaffe. Det var gott som vanligt. Efter en kvart så blev magen orolig. Den bubblade och lät och jag fick ont i den. Sedan bar det av i illfart till toaletten. Väl där så sprutade skiten ut.

Varför exakt blir man dålig i magen av kaffe? Jag kan ta koffeintabletter och andra koffeinhaltiga drycker men inte kaffe. Då blir magen dålig.
Citera
2012-09-30, 13:06
  #17
Medlem
Vederborandes avatar
Det är laxerande? Precis som snus och tuggummin.
Citera
2012-09-30, 13:10
  #18
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vederborande
Det är laxerande? Precis som snus och tuggummin.
Vad är det för ämne som gör magen orolig? Koffeinet? Varför blir den orolig. Vad händer i kroppen?
Citera
2012-09-30, 13:17
  #19
Medlem
Hittade dock detta:

Citat:
Finns det kaffesorter som är snällare mot magen än andra, och hur hittar jag dem?

Ja det gör det. Dels kan man titta på ursprungen och undvika s.k. tvättade kaffen (Colombia, Centralamerika och Kenya t.ex), som är syrligare än exempelvis Brasil. Har man känslig mage, kan man också prova ett s.k. magvänligt (magenfreundlich) kaffe som behandlats för att inte irritera magen. Ett sådant märke är Idee kaffee, som brukar finnas i välsorterade dagligvarubutiker och hälsokostaffärer.
__________________
Senast redigerad av ofay 2012-09-30 kl. 13:21.
Citera
2012-09-30, 13:21
  #20
Moderator
ofays avatar
Sammanfogat trådar /mod
Citera
2015-01-26, 14:42
  #21
Medlem
Skyrocketins avatar
Ett tips till de som lider av detta, börja drick espresso! Vet inte varför men den har inte samma laxerande verkan.
Citera
2015-01-27, 11:47
  #22
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Struntar nästan i kaffet nu för tiden pga detta. Inte värt besväret. Blir alltid kass i magen. Blir värre med åren dessutom.

Är jag väldigt sugen någon gång tar jag en latte eller något annat utspätt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback