Citat:

Ursprungligen postat av bruschen

Hur gör du det? Svartslakt?

Som någon skrev ovanför så har det med djurhållningen att göra. Antibiotika och tillväxthormoner gör mer snabbväxande djur, dvs mer kött. Kan rekommendera er att prova KRAV-märkt fläskfilé om ni hittar det (kan vara lite svårt) - det är så mycket bättre än konventionell. Dessutom får man ju en centimeter vatten i stekpannan som man måste koka bort med dansk fläskfilé hur man än gör, så att det skulle vara billigare jämfört med slutlig köttmängd kan man nog diskutera...

Du har ingen erfarenhet av kött köpt på en gårdbutik förstår jag av ditt inlägg.
Det handlar inte om svartslakt överhuvudtaget.
Gårdbutikerna har avtal med  slaktare som kommer till deras gårdar och gör jobbet. Dels för att det är det enda valet dom har iom lagar som reglerar detta, dels för att djuren vetrinärsbesiktas innan de slaktas.
Sen det här med KRAV-märkta varor ska du nog inte ta så hårt på om jag vore du. Det låter fint o bra i reklamen. Men inte alla följer de regler som finns för att få producera Krav-märkt. Dom fuskar lika mycket som den konventionelle bonden.
Tro mig, jag har både sett med egna ögon och hört Kravbönder som diskuterar hur dom ska komma billigare undan,