2007-10-02, 19:35
Medlem
Golonkas avatar
Jag förstår inte.... Vi skulle ju skriva och berätta om POSITIVA saker som det Mångkulturella samhället innebär.... Var är alla positiva argument för en vidmakthållen massinvandringspolitik av asylsnyltare från 3:dje världen?

Eller kan det vara så jävla illa att det inte FINNS några?
Citera
2007-10-02, 23:04
Medlem
Heroin_Surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest
Jag kanske är helt ute och cyklar men jag har iaf bilden av Kanada som ett land som visserligen tar in många invandrare och på så vis kan benämnas "mångkulturellt" när det är PK-viktigt att ta upp ett exempel. Men är det inte så att Kanada skiljer sig markant på den punkten att de är väldigt selektiva med vilka de tar in? Det krävs utbildning m.m för att ens ha en chans att få bo där?

ja,kanada(har en moster där) är rätt svårt att få tillstånd i,precis som många andra länder,usa,saudi m.m. utom sverige...det finns många positiva saker med multikultur om man tar in rätt folk...man lär sig mkt av andra men sveriges politik ser jag bara skit med,för det e just skit vi tar in.

det absolut första och hårdaste kravet för att få PUT i sverige borde som i så många andra länder börja med ett jobb...sen efter 5-7 års anställning så kan man kolla på PUT....precis som i många andra länder...utom sverige.konstigt att den frågan aldrig ens tas upp,borde vara prioritering nr 1 tycker man.

finns som sagt inte ett skit som e bra med sveriges "multikultur".
Citera
2007-10-02, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag förstår inte.... Vi skulle ju skriva och berätta om POSITIVA saker som det Mångkulturella samhället innebär.... Var är alla positiva argument för en vidmakthållen massinvandringspolitik av asylsnyltare från 3:dje världen?

men vi har ju fått en del nya ord som underlättar vår kommunikation som exempelvis "softa". storslaget....
Citera
2007-10-02, 23:52
Medlem
mtees avatar
Det enda positiva jag kan komma på förutom någon enstaka kebab på fyllan är att man som svensk (iaf jag) börjar uppskatta sin kultur ofantligt mycket mer när den hamnar i jämförelse med Muhammedaner i förorten.

Men allt handlar om ekonomi, tillväxt bla bla. Kanske blir svårt att hitta nog med städare eller folk som kör nattbuss ifall invandringen inte skett i samma utsträckning.

Jag måste verkligen tänka ordentligt för att se fördelar med invandringen.
Citera
2007-10-02, 23:55
Medlem
Keruacs avatar
Varför denna tystnad i denna tråden?

Det mångkulturella Sverige är ju framtiden. Så låt höra nu!
Citera
2007-10-03, 01:52
Medlem
Reoshis avatar
Ja alltså det är nog kebaben... Endel lyckas jävla bra med den helt enkelt.

Seriöst, shit.. Jag kommer ju inte på något mer o.O
Citera
2007-10-03, 12:15
Medlem
Bengt Brahes avatar
Tja, politikerna säger ju att de kommer att rädda välfärden, pensionerna och torka oss i röven när vi blivit gamla?
Citera
2007-10-04, 13:46
Bannlyst
softa?

Det kommer inte ens från invandringen där rök ett till stsrkt argument för multikulturen. Inse att integrera folk går inte särskilt inte när dom inte ens vill det!
Citera
2007-10-04, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka

Nej du, gode Golonka..
Jag törs påstå att du, liksom jag, saknar den uppsjö av positiva argument, som egentligen borde finnas listade "en masse" i denna tråd.

Måste säga att jag saknar några av de mest invällarpositiva på forumet. Trodde i min enfald att de åtminstone skulle komma med några gamla urvattnade klyschor, men icke...
Deras bortavaro gör ju dock att trådens kvalitet hålls hög.

Vad har nämnts hittills?
* all spännande mat - check
* någon som kör taxi, tunnelbana och buss, samt städar - check
* magdans / swingdans? - nåväl.. check.
* snabbmat - check

Förvisso är det ju inte så att Riket skulle stå still pga avsaknaden av buss/tunnelbaneförare, eller att folk skulle varken svälta eller bli matförgiftade för att en svensk grillar hamburgaren men det är en annan diskussion.

Så... för att sammanfatta; - jag är rädd att det inte finns så värst många andra positiva effekter, utöver de som krystats fram hittills i tråden.

*krystar mig blå* Aah..! Riket bedriver någon form av "vård-skola-omsorg" till en billigare peng nuförtiden. Det är en positiv effekt!
Att orsaken till detta är att inga andra pengar finns (eftersom statsfinanserna äts upp totalt av invandringspolitiken) är ju en helt annan femma.
Citera
2007-10-04, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heroin_Surfer
..det finns många positiva saker med multikultur om man tar in rätt folk...man lär sig mkt av andra men sveriges politik ser jag bara skit med,för det e just skit vi tar in.

Nej det finns inget positivt med mångkulturella och mångetniska samhällen. Det är inte sant. Kanada och USA som lyckade mångkulturer är en myt. Även där väller det nu in somalier, kurder och annat elände som redan ställer till stora besvär.
Citera
2007-10-05, 00:51
Medlem
Keruacs avatar
Tystnaden är ju också ett svar?
Varför har inte denna tråden överöst med argument för ett mångkulturellt Sverige?

Vi skall ta debatten mot alla dom plattfotade, inskränkta, white trash och korkade idioter som är rasister och troligen också islamofober.
Som det så ofta heter.

Men sanningen är att ni vet att vi har rätt. Därav eran tystnad.
Citera
2007-10-05, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keruac
Tystnaden är ju också ett svar?
Varför har inte denna tråden överöst med argument för ett mångkulturellt Sverige?

Vi skall ta debatten mot alla dom plattfotade, inskränkta, white trash och korkade idioter som är rasister och troligen också islamofober.
Som det så ofta heter.

Men sanningen är att ni vet att vi har rätt. Därav eran tystnad.

Överdriver du inte nu?
Dessutom, om man vill ha svar ifrån någon skall man inte börja kasta paj.

Själv är jag som sagt genuint nyfiken på att höra vad fördelarna med mångkultur är, och då menar jag inte ifrån invandringsperspektivet utan det är bra om man kan fokusera på just fenomenet mångkultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in