• 1
  • 2
2007-09-26, 21:14
Bannlyst
Ja alltså köpte en sådanhär "Powerball som det heter" som är välldigt svår att beskriva, men den tränar i alla fall underarmen.

denhär frågan är riktad till folk som äger än sådanhär Powerball.

här kommer frågan:

Hur i hela helvette får ni tillräckligt med spinn med hjälp av snöret utan att ni "snärtar till er själva och slåt hål på huden" ?

jag har testat och testat att starta den med snöret, men antingen så drar jag för löst och det blir ingen vidare rotation av det, eller så drar jag för hårt så snöret snärtar till min hand så jag har ett rätt så fint skärsår på fingret utav snöret samt ett par minndre blåsor utav det.

anledningen att jag postar här är att denna grejjen är välldigt ovanlig och finns troligtvis messt hos folk som tränar aktivt och dem hittar man på denna delen av forumet.
Citera
2007-09-26, 21:43
Medlem
tapirs avatar
Skaffa grippers
Citera
2007-09-26, 21:44
Bannlyst
asså jag blir så jäffla förebannad, jag får inte igång skiten lixom, här har jag lakt 150 spänn för något som är svårare att lära sig starta än att typ lära sig olly på skateboard...
Citera
2007-09-26, 22:18
Bannlyst
Mod kan slänga posten, hitta helt forum om detta.
Citera
2007-09-26, 22:40
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Et96Alhe
Mod kan slänga posten, hitta helt forum om detta.
Ett helt forum om Powerball?

Kanske inte så konstigt... Det finns trots allt ett helt forum för dem som gillar att tugga på is. http://www.icechewing.com/
Citera
2007-09-27, 10:00
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ja alltså köpte en sådanhär "Powerball som det heter" som är välldigt svår att beskriva, men den tränar i alla fall underarmen.

denhär frågan är riktad till folk som äger än sådanhär Powerball.

här kommer frågan:

Hur i hela helvette får ni tillräckligt med spinn med hjälp av snöret utan att ni "snärtar till er själva och slåt hål på huden" ?

jag har testat och testat att starta den med snöret, men antingen så drar jag för löst och det blir ingen vidare rotation av det, eller så drar jag för hårt så snöret snärtar till min hand så jag har ett rätt så fint skärsår på fingret utav snöret samt ett par minndre blåsor utav det.

anledningen att jag postar här är att denna grejjen är välldigt ovanlig och finns troligtvis messt hos folk som tränar aktivt och dem hittar man på denna delen av forumet.
Bli naprapat så kommer du kunna maxa den utan problem, tro mig
Citera
2007-09-27, 10:33
Medlem
Har också en powerball tricket är "hur" du drar i snöret, inte hur *hårt* samt du kan enkelt komma igång även med liten spinn på gyron om du är någurlunda rörlig i handleden.

se till att snöret ligger rätt i spåret håll powerballens öppna sida uppåt
när du drar. Se till o röra handleden i kontrollerade circlar i rytm...

+ övning ger färdighet ...

Ps.

20 min / hand o dag ger dig handledsstyrka utan dess like riktigt skönt
när handlederna hindrade mig från att öka vikterna på gymmet.
Citera
2007-09-27, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zenofix
Har också en powerball tricket är "hur" du drar i snöret, inte hur *hårt* samt du kan enkelt komma igång även med liten spinn på gyron om du är någurlunda rörlig i handleden.

se till att snöret ligger rätt i spåret håll powerballens öppna sida uppåt
när du drar. Se till o röra handleden i kontrollerade circlar i rytm...

+ övning ger färdighet ...

Ps.

20 min / hand o dag ger dig handledsstyrka utan dess like riktigt skönt
när handlederna hindrade mig från att öka vikterna på gymmet.

hmm får öva helt enkelt, jag blir tokig men tack för tipset
Citera
2007-09-27, 11:46
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
hmm får öva helt enkelt, jag blir tokig men tack för tipset

Har du köpt en riktig på en sportaffär eller den billigare sorten på ex. Teknikmagasinet? De billigare kan glappa lite och är skitsvåra/omöjliga att använda(anser jag).
Citera
2007-09-27, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Har du köpt en riktig på en sportaffär eller den billigare sorten på ex. Teknikmagasinet? De billigare kan glappa lite och är skitsvåra/omöjliga att använda(anser jag).

min heter i alla fall Nsd Powerball
och jag köpte min på teknikmagasinet
Citera
2007-09-27, 12:39
Medlem
Jag skulle behöva träna mina handleder. Rekommenderas denna apparaten? För att den verkar minst sagt konstig
Citera
2007-09-27, 20:38
Medlem
jag joinar i frågan, är detta ngt att ha på riktigt ?
mest för att förebygga småinflamationer och dylikt .. kanske t.o.m. nåt att göra medan man slöar söndag morgonen osv..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in