• 1
  • 2
2007-09-27, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C8H10N4O2
jag joinar i frågan, är detta ngt att ha på riktigt ?
mest för att förebygga småinflamationer och dylikt .. kanske t.o.m. nåt att göra medan man slöar söndag morgonen osv..

jag har lärt mig nu hur man får igång skiten och jag kan säga att den e hur bra som hellst, hade lite ont i underarmen och körde lite med den powerballen sen försvann smärtan, den e hur skön som hellst
Citera
2007-09-27, 21:55
Medlem
Behöver även jag starkare grepp. Denna tränar alltså inte underarmar utan enbart handled?
Citera
2007-09-27, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z0r3
Behöver även jag starkare grepp. Denna tränar alltså inte underarmar utan enbart handled?

underarm och handled
Citera
2007-09-27, 22:01
Medlem
Duderinos avatar
Jag tror den är hyffsat effektiv, när man får igång den ordentligen bränner det riktigt gött i underarmen och greppet. Jag brukar köra både powerballen och grippers för greppet, men powerballen är så grymt mycket roligare
Citera
2007-09-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Et96Alhe
jag har lärt mig nu hur man får igång skiten och jag kan säga att den e hur bra som hellst, hade lite ont i underarmen och körde lite med den powerballen sen försvann smärtan, den e hur skön som hellst

kanske värt att testa då, ska kolla upp imorron. danke
Citera
2007-09-27, 23:47
Medlem
Vart köper man dessa? Är det vanliga sportaffärer som stadium,intersport osv?Förresten vad kostar dom om man vill ha ok kvalite?
Citera
2007-09-28, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anton_90
Vart köper man dessa? Är det vanliga sportaffärer som stadium,intersport osv?Förresten vad kostar dom om man vill ha ok kvalite?

teknikmagasinet ... billigaste 90, dyraste 600 ungefär
Citera
2007-09-30, 18:50
Medlem
bumpar så nån kna hjälpa här.

har skaffat en sån, frågan är hur man ska "träna" . 5 ggr varje arm tills man inte orkar mer?, lr ngt sånt kanske ?

kör redan bak/framsidan underarm på gymmet med lite vikt.
tips är more than welcome
Citera
2007-09-30, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C8H10N4O2
bumpar så nån kna hjälpa här.

har skaffat en sån, frågan är hur man ska "träna" . 5 ggr varje arm tills man inte orkar mer?, lr ngt sånt kanske ?

kör redan bak/framsidan underarm på gymmet med lite vikt.
tips är more than welcome

jag brukar köra tills jag är trött bara i varje arm, kör med den 1 gång om dagen ungefär brukar ta runt 5 mins per arm ungefär
Citera
2007-09-30, 19:37
Medlem
Suomis avatar
Powerball tränar främst upp uthålligheten i underarmen och är inget att rekommendera om man vill skaffa sig ett starkt grepp. Då är det riktig greppträning som gäller.

Men vill man få något uthålligare och till viss del starkare underarmar så fungerar den.
Citera
2007-09-30, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suomi
Powerball tränar främst upp uthålligheten i underarmen och är inget att rekommendera om man vill skaffa sig ett starkt grepp. Då är det riktig greppträning som gäller.

Men vill man få något uthålligare och till viss del starkare underarmar så fungerar den.

mjo,köpte med rehabtanke, underarmar kör jag på gym med vikter
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in