2008-12-02, 13:49
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Har jag någonstans skrivit något om att hjälpa eller busringa?
Hade du tänkt dig flåsa lite i luren? Ev. ha telefonsex med nån av ziggiskvinnsen?
Citera
2008-12-02, 13:52
Bannlyst
Jag såg på Insider och min undran är ju varför de talar så himla konstigt. De bor i Sverige, då ska de prata svenska och inte någon jävla blandning av finska. Och förresten varför har de finska namn om de bor i Sverige?? Nej utvisa hela bunten till Finland, där de bevisligen hör hemma. Och dessutom var det ju föga oväntat att det är zigenare det handlar om...
Citera
2008-12-02, 13:55
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Jag såg på Insider och min undran är ju varför de talar så himla konstigt. De bor i Sverige, då ska de prata svenska och inte någon jävla blandning av finska. Och förresten varför har de finska namn om de bor i Sverige?? Nej utvisa hela bunten till Finland, där de bevisligen hör hemma. Och dessutom var det ju föga oväntat att det är zigenare det handlar om...
För att samtliga är födda i Finland. Dessutom finns det ju gott om folk i dessa gränstrakter som är födda i Sverige och har finska namn. Liksom det är gott om folk i västra Värmland som har norska namn.
Citera
2008-12-02, 13:57
Medlem
Oculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Hade du tänkt dig flåsa lite i luren? Ev. ha telefonsex med nån av ziggiskvinnsen?
Oprövad metod, att de två tror att någon man vill ha dom, då kanske dom ger sig ut på friarstråt.......två borta iaf.
Citera
2008-12-02, 14:47
Medlem
Dain-Bramages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Förstås rena spekulationer från min sida, men det känns som att familjen Grönfors skulle få det aningen svårare att bete sig som de gör i ett större samhälle. Dels har ju polisen mer resurser i Luleå än i en liten by som Vojakkala och dels är chansen större att någon granne lackar ur riktigt ordentligt. En sak är säker dock, mer smaskiga rubriker skulle det bli i kvällspressen.

Det låter ju rimligt, men det var ju inte alls vad jag frågade om egentligen. Folk här undrade hur Luleå (alltså kommunen eller vad det nu blir) kunde gå med på att Grönforsarna flyttade dit. Då undrar jag i min tur om de har något val, och i så fall på vilka grunder de skulle kunna neka dem?

Huruvida Grönfors av olika anledningar skulle begränsas i sina jävligheter eller inte efter en flytt berörde jag inte.
Citera
2008-12-02, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
I den här vevan hittade polisen ett vapen som tillhörde 47-åringen. Polisen gjorde husrannsakan hos honom och hittade ett automatvapen av typ Kalashnikov. Han åtalades och dömdes senare för grovt vapenbrott.
Han är dömd för att han dödat en man i Finland på 80-talet.
Haparanda tingsrätt dömde honom nyligen till ett års fängelse för att han sprutat in ormgift i en man när han skulle driva in en skuld.
Han är tidigare dömd för att ha drogat en 10-årig flicka för att komma åt hennes mamma
Den där Esa Rano är en mycket obehaglig person, dömd b la för dråp. Dock så ska ju ingen gå ostraffad för att ha slagit en yxa i skallen på honom.

Kan inte fatta att Esa Rano skulle gjort något sådant, han verkade reko.
Citera
2008-12-02, 15:29
Bannlyst
Dessa snubbar borde tvångflyttas till Göteborg, här hade dom fått smaka kuk, skicka dom till Bergsjön eller dylikt bara.
Citera
2008-12-02, 16:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dain-Bramage
Det låter ju rimligt, men det var ju inte alls vad jag frågade om egentligen. Folk här undrade hur Luleå (alltså kommunen eller vad det nu blir) kunde gå med på att Grönforsarna flyttade dit. Då undrar jag i min tur om de har något val, och i så fall på vilka grunder de skulle kunna neka dem?

Huruvida Grönfors av olika anledningar skulle begränsas i sina jävligheter eller inte efter en flytt berörde jag inte.

Aha, då missförstod jag din fråga, sorry.

När det gäller huruvida Luleå kommun (eller någon annan kommun för den delen) kan neka personer att bosätta sig där så betvivlar jag det. Möjligtvis beror det väl på om familjen kan ordna med sitt boende på egen hand eller om de behöver kommunens hjälp med den saken.

Är inte helt hemma på hur det fungerar, men nog kan en kommun neka folk hjälp med bostad om den sökande själv har satt sig på gatan, så att säga.

Hur ligger det föressten till med deras nuvarande boende? Är det någon som vet om de äger huset de bor i, om de hyr det, eller om de är kommunen som har ordnat det åt dem?
Citera
2008-12-02, 18:31
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
En av systrarna har Toni Alldéns Kiruna-advokat som försvarare nu.

Producerat avkomma tog jag lite mer bokstavligt. Har polisen kollat deras frys, källare och trädgård noga?

Haha, det ser verkligen ut som arketypen av finska zigenare!
Citera
2008-12-02, 19:34
Medlem
Batmannens avatar
Nej

Citat:
Ursprungligen postat av InteVanligDag
Dessa snubbar borde tvångflyttas till Göteborg, här hade dom fått smaka kuk, skicka dom till Bergsjön eller dylikt bara.
Snälla du, vi har ju redan Mehdi Sayed!
Citera
2008-12-03, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spectre1000
Kan inte fatta att Esa Rano skulle gjort något sådant, han verkade reko.

Ja, visst är det en stabil kille som man skulle lämna barnen hos i en vecka medan man for på semester..
Citera
2008-12-03, 09:11
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Gör en liten rundresa i Sverige så kommer du att upptäcka att folk talar jättekonstigt på en massa olika ställen. Dialekter kallas det.

Här kan du förkovra dig lite:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Svenska_dialekter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in