2008-11-28, 21:33
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
Man blir både arg, förvånad och förskräckt när man läser om dessa avskum till människor. Man har undrat hur modern var, men nu har man fått bekräftat att hon var helt jävla väck även hon.

Jag kan bara se en lösning på problemet, att någon lönnmördar hela patrasket. Vård och fängelse och sådant är bevisligen lönlöst i det här fallet, det blir garanterat ingen ro för de andra stackarna i Vojakkala innan familjen är "åtgärdad". Tråkigt men sant...

jag förstår inte varför det är så svårt att organisera hela byn, tända eld på deras hus en natt och vara berädda med skjutvapen för de som försöker fly lågorna. jag vet att detta är strängeligen förbjudet och låg nivå, men hade jag varit bybo där uppe hade jag inte dragit mig för att organisera något sådant.
Men åk upp dit och gör det då! Sitt inte på FB och spela tuff. Djävla fjant.
Citera
2008-11-28, 21:59
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Men åk upp dit och gör det då! Sitt inte på FB och spela tuff. Djävla fjant.

Öhh, och vad hände där??? Jag har tidigare tyckt att du berikar denna debatt med mycket sakliga inlägg och fakta, och det hoppas jag innerligt att du fortsätter göra!

Jag begriper dock inte vad du menar med att jag sitter på FB och spelar tuff? Jag står för det jag skriver, att jag inte förstår varför inte hela familjen är slaktad för länge sen med tanke på hur de har hållit på och terroriserat sin omgivining och att jag hade ställt upp på en gruppaktion om jag bodde i samma by och hade ont av dem. Om du tycker att det är att spela tuff är upp till dig, och om du mot bakrund av det tycker jag är en fjant så hoppas jag att du ändå kan leva med att jag skriver lite i denna intressanta tråd

Och NEJ, jag tänker inte åka upp dit och rensa bort dem av olika anledningar. Jag känner ingen i den byn, att organisera ett gäng från scratch skulle ta veckor på plats, det känns som att jag har annat att lägga energi, tid och pengar på. Dessutom är jag inte beredd att bli bestraffad för att ha löst ett problem som är löver hundra mil från min egen ytterdörr.

Dock tycker jag detta är intressant och fascinerande, och har du ont av mina åsikter i fallet så kan jag bara beklaga. Hoppas nu bara att tråden fortsätter att handla om turerna kring den romska familjen i Voakkala och inte om dina åsikter om mig som person! en sådan bedömning kan jag ej heller ta på allvar av någon som inte ens känner mig....
Citera
2008-11-28, 22:21
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
Öhh, och vad hände där??? Jag har tidigare tyckt att du berikar denna debatt med mycket sakliga inlägg och fakta, och det hoppas jag innerligt att du fortsätter göra!

Jag begriper dock inte vad du menar med att jag sitter på FB och spelar tuff? Jag står för det jag skriver, att jag inte förstår varför inte hela familjen är slaktad för länge sen med tanke på hur de har hållit på och terroriserat sin omgivining och att jag hade ställt upp på en gruppaktion om jag bodde i samma by och hade ont av dem. Om du tycker att det är att spela tuff är upp till dig, och om du mot bakrund av det tycker jag är en fjant så hoppas jag att du ändå kan leva med att jag skriver lite i denna intressanta tråd

Och NEJ, jag tänker inte åka upp dit och rensa bort dem av olika anledningar. Jag känner ingen i den byn, att organisera ett gäng från scratch skulle ta veckor på plats, det känns som att jag har annat att lägga energi, tid och pengar på. Dessutom är jag inte beredd att bli bestraffad för att ha löst ett problem som är löver hundra mil från min egen ytterdörr.

Dock tycker jag detta är intressant och fascinerande, och har du ont av mina åsikter i fallet så kan jag bara beklaga. Hoppas nu bara att tråden fortsätter att handla om turerna kring den romska familjen i Voakkala och inte om dina åsikter om mig som person! en sådan bedömning kan jag ej heller ta på allvar av någon som inte ens känner mig....
Därför att inlägg i stil med "om jag bodde...", "jag skulle minsann...", "häng med då, vi åker några stycken...". Molotovcocktails, bränna, träpåk i röven, papas hagelgevär etc. inte tillför ett skit. Detta är ett fenomen som uppkommer i vissa trådar. Folk som inte är torra bakom öronen skriver att de skulle minsann göra ditt och datt om inte...

Detta är det enda de tillför tråden och kvalitén på diskussionen sjuker därefter. Därav fjantar.

Att någon inte samlat ihop en lynchmobb är inte häpnadsväckande. Det ska mycket till innan en regelrätt lynchning äger rum. Dessutom är detta inte några negrer i Missouri på 30-talet, utan en gravt psyksikt störd familj som bevisat gång på gång att de inte har några spärrar. Skulle du riskera din egen familj och din egen frihet bara för att skapa lite "street justice" som sannolikt inte leder till nått i alla fall?

Däremot är jag förvånad över att enskilda personer hittat på nått fuffens. Nån sköt ju mot huset för ett par år sen, men det verkar vara det enda.
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2008-11-28 kl. 22:24.
Citera
2008-11-28, 22:37
Medlem
swedishsteels avatar
Enligt uppgift har ju Övre- och Nedre Vojakkala tillsammans ca. 60 invånare.

Hade de, familjen Grönfors exkluderat, en enda jävla gång prioriterat att marschera ner till Haparanda, slå näven i bordet och gemensamt kräva en lösning på problemet i stället för att ägna sig åt att blåsa försäkringskassan, smuggla diesel, tjuvjaga och bränna fulsprit hade den har jävla skithistorien fått sig en lösning för länge sen. Problemet är kanske inte de finska zigenarnas totala förakt för det svenska samhället utan det apatiska Norrlands oförmåga att engagera sig i ens de viktigaste av frågor. Hade en eldsjäl i byn, i samråd med polisen tvingat fram ett möte med familjen där hela byalaget samlats i en ring kring fastigheten och utan minsta antydan till hot avkrävt dem svar på frågan om de tänker acceptera den vård de behöver, sälja fastigheten och placera farsgubben på ett vårdhem hade det rimligen antingen utmynnat i ett våld som skickat sönerna i fängelse eller i att man från Grönfors sida, insett det omöjliga i situationen och accepterat en påtvingad lösning där familjen splittras, fadern skickas söderut, de autistiska bröderna placeras där deras behov kan tillmötesgås och att döttrarna får ett eget boende.

Det krävs intet mer än en enad by.
Citera
2008-11-28, 22:42
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Därför att inlägg i stil med "om jag bodde...", "jag skulle minsann...", "häng med då, vi åker några stycken...". Molotovcocktails, bränna, träpåk i röven, papas hagelgevär etc. inte tillför ett skit. Detta är ett fenomen som uppkommer i vissa trådar. Folk som inte är torra bakom öronen skriver att de skulle minsann göra ditt och datt om inte...

Detta är det enda de tillför tråden och kvalitén på diskussionen sjuker därefter. Därav fjantar.

Att någon inte samlat ihop en lynchmobb är inte häpnadsväckande. Det ska mycket till innan en regelrätt lynchning äger rum. Dessutom är detta inte några negrer i Missouri på 30-talet, utan en gravt psyksikt störd familj som bevisat gång på gång att de inte har några spärrar. Skulle du riskera din egen familj och din egen frihet bara för att skapa lite "street justice" som sannolikt inte leder till nått i alla fall?

Däremot är jag förvånad över att enskilda personer hittat på nått fuffens. Nån sköt ju mot huset för ett par år sen, men det verkar vara det enda.

På frågan om jag skulle riskera min familj och frihet för att rensa är svaret ja, under förutsättning att jag bodde där uppe och hade ont av dem i min vardag, samt att man var en hel grupp som arbetade tillsammans. Indirekt riskerar man sin familj ändå genom att man bara går utanför dörren då de enligt uppgifter är knivburna och allmänt psykiskt sjuka Jag är även övertygad om att ingen skulle åtalas för något då ingen skulle kunna bevisa vem som har gjort vad, det resonemanget har ju uppenbarligen fungerat åt andra hållet i över tjugo års tid. Sen att det inte skulle leda till något håller jag inte med dig om, skulle dessa avskum elimineras från jordens yta skulle det innebära ett mycket drägligare liv för Vojakkalaborna, var så säker.

Lite off topic: Jag tycker inte man ska vara rädd för att sätta "slutknorr" på ett inlägg, det får säkert någon att dra på smilbanden. Tycker nån att det är fjantigt må det väl vara hänt Jag kan även tycka att det är lite väl känsligt att hetsa upp sig för en sådan sak oavsett. Dock ska man inte skriva inlägg enabrt i syfte att vara rolig, då spårar det lätt ur. Nog om vem eller vilka som är fjantar, låt oss debattera istället!
Citera
2008-11-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEWEREWOLF
Hur enkelt som helst att avrätta familjen.

Man inväntar ett tillfälle då alla befinner sig i huset och sedan väntar man tills de somnat.

Man placerar svartklädda skyttar runt huset. 3 st på framsidan och lika många på baksidan. Skyttarna gömmer sig bland träd och buskar och tar sikte mot eventuella flyktvägar ut ur huset som fönster och dörrar. Beväpningen blir förmodligen älgstudsare och hagelgevärer. Finns det tillgång till pistoler och andra vapen så är det bra.

Sen kastar alla 6 personer in sina molotovcoctails samtidigt och genom olika fönster. Alla hinner nog med att kasta in minst två så att huset är övertänt på en gång. Ytterdörren är givetvis blockerad utifrån. De som inte brinner inne och lyckas ta sig ut skjuts ihälj från olika utanför av flera skyttar som gömmer sig i mörkret.

När detta är gjort så ser man till att vapnen och annat som kan knytas till dådet hamnar till en person som ser till att det försvinner för gott. Allt detta är givetvis planerat i förväg.

Sen åker alla hem och låtsas som ingenting har hänt och hoppas på att inte åka fast.

OBS detta är bara spekulationer från min sida och inga planer eller uppmaningar då det vore olagligt.

Och vem skulle organisera detta? Det är inte många som bor i Vojakkala och de som inte gör det är inte beredda att ta konsekvenserna.
Citera
2008-11-28, 23:32
Medlem
klisssters avatar
Asså vet inte hur folket är uppe i norr. Men nere i Ystad och den här gryningspyromanen så har dom startat ett medborgargarde som ska slå ihjäl han för polisen inte lyckas sätta ditt han. Tycker dom borde tänke på något liknande...
Citera
2008-11-28, 23:44
Medlem
eloges avatar
Har inte hängt med så bra här så jag undrar vilken bevisning det finns utöver målsägarutsagan. Är yxan beslagtagen och finns det i så fall några spår av offer och gärningsmän på den? Går det att visa vilken/vilka av de misstänkta som utdelade de livshotande huggen?
Citera
2008-11-28, 23:55
Medlem
klisssters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Har inte hängt med så bra här så jag undrar vilken bevisning det finns utöver målsägarutsagan. Är yxan beslagtagen och finns det i så fall några spår av offer och gärningsmän på den? Går det att visa vilken/vilka av de misstänkta som utdelade de livshotande huggen?

Det finns så mycket bevis så det är inte sant, plus att dom är sjuka och gör såna grejer det är normalt för dom...
Citera
2008-11-28, 23:58
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Yxan är beslagtagen, vad dom har hittat på den vet jag ej. Klart är ju i alla fall att deras alibi är krossat genom att snuten var snabba nog med att sätta in telefonavlyssning mot familjen. En vän till familjen är ju åtalad för skyddande av brottsling.

Att Esa Rano var så förutseende att han satte upp en kamera är ju guld värt för åklagaren.
Citera
2008-11-29, 00:05
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishsteel
Enligt uppgift har ju Övre- och Nedre Vojakkala tillsammans ca. 60 invånare.

Hade de, familjen Grönfors exkluderat, en enda jävla gång prioriterat att marschera ner till Haparanda, slå näven i bordet och gemensamt kräva en lösning på problemet i stället för att ägna sig åt att blåsa försäkringskassan, smuggla diesel, tjuvjaga och bränna fulsprit hade den har jävla skithistorien fått sig en lösning för länge sen. Problemet är kanske inte de finska zigenarnas totala förakt för det svenska samhället utan det apatiska Norrlands oförmåga att engagera sig i ens de viktigaste av frågor. Hade en eldsjäl i byn, i samråd med polisen tvingat fram ett möte med familjen där hela byalaget samlats i en ring kring fastigheten och utan minsta antydan till hot avkrävt dem svar på frågan om de tänker acceptera den vård de behöver, sälja fastigheten och placera farsgubben på ett vårdhem hade det rimligen antingen utmynnat i ett våld som skickat sönerna i fängelse eller i att man från Grönfors sida, insett det omöjliga i situationen och accepterat en påtvingad lösning där familjen splittras, fadern skickas söderut, de autistiska bröderna placeras där deras behov kan tillmötesgås och att döttrarna får ett eget boende.

Det krävs intet mer än en enad by.
Så ett helt byalag (i jaktkläder, mina fördomar...) i en ring runt huset är inte ett förtäckt hot? Antydan eller ej...

Hade inte lett till något annat än att "byalaget" hade blivit åtalde för hemfridsbrott och Grönforsarna friade.

Har man hållit på i 30 år och åkt ut och in från instutioner tror jag knappast några "kloka ord" från ett "byalag" har någon effekt.
Citera
2008-11-29, 00:07
Medlem
Ett av problemen är ju att familjen Banjo bosatte sig i rätt by.
Vojakkala har i alla tider varit mesarnas paradis. Det finns inga muskler i byn, helt enkelt.
Hade Grönforsarna bosatt sig i V.Nikkala t.ex. så hade det här problemet aldrig uppstått.

Kommunen, med bokhyllan Bucht i spetsen, visste mycket väl var man ska placera ut sinnessjuka zigenare för att Piteå ska betala.
Den egna befolkningen skiter man fulla fan i.

Som en tidigare postare konstaterade...Sånt här kan bara hända i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in