Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
Öhh, och vad hände där??? Jag har tidigare tyckt att du berikar denna debatt med mycket sakliga inlägg och fakta, och det hoppas jag innerligt att du fortsätter göra!
Jag begriper dock inte vad du menar med att jag sitter på FB och spelar tuff? Jag står för det jag skriver, att jag inte förstår varför inte hela familjen är slaktad för länge sen med tanke på hur de har hållit på och terroriserat sin omgivining och att jag hade ställt upp på en gruppaktion om jag bodde i samma by och hade ont av dem. Om du tycker att det är att spela tuff är upp till dig, och om du mot bakrund av det tycker jag är en fjant så hoppas jag att du ändå kan leva med att jag skriver lite i denna intressanta tråd
Och NEJ, jag tänker inte åka upp dit och rensa bort dem av olika anledningar. Jag känner ingen i den byn, att organisera ett gäng från scratch skulle ta veckor på plats, det känns som att jag har annat att lägga energi, tid och pengar på. Dessutom är jag inte beredd att bli bestraffad för att ha löst ett problem som är löver hundra mil från min egen ytterdörr.
Dock tycker jag detta är intressant och fascinerande, och har du ont av mina åsikter i fallet så kan jag bara beklaga. Hoppas nu bara att tråden fortsätter att handla om turerna kring den romska familjen i Voakkala och inte om dina åsikter om mig som person! en sådan bedömning kan jag ej heller ta på allvar av någon som inte ens känner mig....

Därför att inlägg i stil med "om jag bodde...", "jag skulle minsann...", "häng med då, vi åker några stycken...". Molotovcocktails, bränna, träpåk i röven, papas hagelgevär etc. inte tillför ett skit. Detta är ett fenomen som uppkommer i vissa trådar. Folk som inte är torra bakom öronen skriver att de
skulle minsann göra ditt och datt
om inte...
Detta är det enda de tillför tråden och kvalitén på diskussionen sjuker därefter. Därav fjantar.
Att någon inte samlat ihop en lynchmobb är inte häpnadsväckande. Det ska mycket till innan en regelrätt lynchning äger rum. Dessutom är detta inte några negrer i Missouri på 30-talet, utan en gravt psyksikt störd familj som bevisat gång på gång att de inte har några spärrar. Skulle du riskera din egen familj och din egen frihet bara för att skapa lite "street justice" som sannolikt inte leder till nått i alla fall?
Däremot är jag förvånad över att
enskilda personer hittat på nått fuffens. Nån sköt ju mot huset för ett par år sen, men det verkar vara det enda.