2009-07-23, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Kvällen avsnitt skulle jag vilja ha en uppföljning av. Nyfiken som tusan på hur det gick på årsmötet. Lyckades Nappe övertala föreningen om att det är bra att ha en finsk grovalkis som ordförande?

hahaha ja han såg inte nykter ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Vigore
www.tv3.se > Tv3 play > Grannfejden > Säsong 1 > Avsnitt 8

Tusen tack.
Citera
2009-08-25, 11:00
Medlem
SamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Kvällen avsnitt skulle jag vilja ha en uppföljning av. Nyfiken som tusan på hur det gick på årsmötet. Lyckades Nappe övertala föreningen om att det är bra att ha en finsk grovalkis som ordförande?

Kan berätta att Nape avled för ett par veckor sen, han fick en stroke. RIP
Citera
2009-08-25, 11:02
Medlem
Grannfejden är ett utav de programm som gör att man vill se på tv, helt klart!
Citera
2009-09-03, 23:14
Moderator
Dr Kings avatar
Sällan har man sett ett avsnitt med så ensidigt tydliga "skurkar" som dagens avsnitt. Normalt brukar man ju tycka att båda sidor i konflikten är idioter och medlingen brukar sluta med att båda får ge efter lite på några punkter.

Idag fick man dock intrycket av att Kjell Marklund var en lugn gammal gubbe som aldrig gjort en fluga illa medan det andra paret var rasister som ville jävlas med honom. Han var ju också mycket lugn och nöjd med medlingsresultatet medan de fortsatte att grymta. Inte så konstigt kanske eftersom han ju fick rätt på alla punkter och det skulle han ju verkligen ha också.

Kärringens replik om att "Samer är rasister, det har dom alltid varit. Det är bara att kolla på tv" är en riktig klassiker. Hur dum får man vara egentligen.
Citera
2009-09-03, 23:49
Medlem
Har själv stuga och hus i fjällbonäs. Just över vägen har vi makarna salomonssons hus. De är inte lätt att ha och göra med. Står och filmar bara man går på vägen. Kommer ut och skriker på en osv. Kjell däremot är genomsnäll hela han. Stenhård liten man.

Kan även tillägga att stolparna står kvar och att de vägrar göra om saker som beslutats ska göras om.
Citera
2009-09-03, 23:59
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmauser
Har själv stuga och hus i fjällbonäs. Just över vägen har vi makarna salomonssons hus. De är inte lätt att ha och göra med. Står och filmar bara man går på vägen. Kommer ut och skriker på en osv. Kjell däremot är genomsnäll hela han. Stenhård liten man.

Kan även tillägga att stolparna står kvar och att de vägrar göra om saker som beslutats ska göras om.

Ja lappgubben verkar vara en riktig hedersknyffel…
Citera
2009-09-04, 00:09
Medlem
wonderlands avatar
Förvånar mig inte att stolparna fortfarande står kvar. Tyckte mest synd om gubben.
Citera
2009-09-04, 10:25
Medlem
madvillains avatar
Hemsk jävla kärring, illa att behöva bo nära folk som henne.
Citera
2009-09-04, 15:02
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamBam
Kan berätta att Nape avled för ett par veckor sen, han fick en stroke. RIP

Ärligt? Eller bara snack?
Synd, hans medverkan gjorde det bästa Grannfejden hittills.
Citera
2009-09-04, 16:05
Medlem
cosmic_dancers avatar
Kärringen var problemt i gårdagens avsnitt.

Varför är det bara avsnitt från skåne eller norrland? Nästa avsnitt blir gött, tjocka skåne wt som skriker "fetto" till varandra
Citera
2009-09-04, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
...

Kärringens replik om att "Samer är rasister, det har dom alltid varit. Det är bara att kolla på tv" är en riktig klassiker. Hur dum får man vara egentligen.

Vad gäller själva fejden så är jag överens; tanten är problemet.

Men just det där uttalandet kan jag hålla med henne om. Studera lapparnas samhälle fem minuter och du inser precis detta. Äger du inte renar så är du inte vatten värd bland lapparna.
Citera
2009-09-05, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Vad gäller själva fejden så är jag överens; tanten är problemet.

Men just det där uttalandet kan jag hålla med henne om. Studera lapparnas samhälle fem minuter och du inser precis detta. Äger du inte renar så är du inte vatten värd bland lapparna.

hhahahaha dagens! lär dig :F gå skola förfan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in