Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-13, 22:30
  #1549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Hon tycks ha avlidit sommaren 2017, om man ska tro på dödsannonsen. Då levde hennes man, och gör så fortfarande verkar det som (79 år gammal, och fortfarande på samma gata vad jag kan se). Förhoppningsvis höll grannsämjan i sig efter programmet.
Både Peter och Bertil bor kvar enligt vad jag fått fram .



Däremot har Peter lämnat sin tidigare fru och lever numera ensam .
Citera
2024-04-13, 22:33
  #1550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Jag laddade ner alla som fanns i en spellista. Samma som du skriver om, misstänker jag.

Det jag verkligen vill se på YT sparar jag eftersom så mycket försvinner. Det finns på min dator nu.
Antar att det är för sent nu , men tack för tipset .


Ska absolut tänka på det framöver
Citera
2024-04-13, 22:41
  #1551
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoloswag55
Såg just avsnittet om Natasja i knislinge. Hon bor granne med en snubbe som kör musik högt rätt ofta.

Vad som slog mig är att denna brud har ett par barn men pappan till barnen togs inte upp öht i avsnittet.

Nån som sitter med skvaller??

Hon bor tydligen kvar i samma hus/lägenhet.
Men modern är inte skriven där, så kanske död eller på ett hem.

Av en slump såg jag en kommentar av henne på Facebook. Åtminstone ett av hennes barn är född med ett medicinskt tillstånd.
Citera
2024-04-13, 22:44
  #1552
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Hon bor tydligen kvar i samma hus/lägenhet.
Men modern är inte skriven där, så kanske död eller på ett hem.

Av en slump såg jag en kommentar av henne på Facebook. Åtminstone ett av hennes barn är född med ett medicinskt tillstånd.
Bor hon ensam kvar i huset idag?



Enligt vad jag kan se bor inte Jocke kvar längre .
Citera
2024-04-15, 07:29
  #1553
Medlem
LupusLupuss avatar
Lennart F i Huljen har han fått vård?
Karln led uppenbarligen av något allvarligt.

Vad bråkar han om idag?
Utan medicin så lär han knappast kunna låta bli konflikter.

Har missat denna serie tidigare, men vilka bedrövliga beteenden folk utsätter dig för, man skäms ju å deras vägnar, jisses vilka lågvattenmärken!
Citera
2024-04-15, 18:19
  #1554
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupusLupus
Har missat denna serie tidigare, men vilka bedrövliga beteenden folk utsätter dig för, man skäms ju å deras vägnar, jisses vilka lågvattenmärken!

Fast grannkonflikter har alltid funnits. Och konflikter är väl av sin natur en grisig företeelse. Det finns ett slags lägsta intresse i det för de inblandade.
Så det är bra att TV kan medla och få det hela att lugna ner sig. Alla dessa hade nog fortsatt att bråka om det inte kommit in en tredje part.

Bråken som visas i Grannfejden är ändå milda jämfört med hur Sveriges nya invånare löser konflikter..
__________________
Senast redigerad av -GG 2024-04-15 kl. 18:31.
Citera
2024-04-15, 18:27
  #1555
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Haha vilken bonnläpp helt underbart!

Finns dessa människor på riktigt är tanken?

Alf var så investerad i bygden, så jag kan förstå att han saknade sin sten. Även om konflikten tedde sig absurd.

Han var mycket kunnig och fixade saker och donade, och kunde hela bygdens historia med en kärlek i det som nästan inte finns längre.
__________________
Senast redigerad av -GG 2024-04-15 kl. 18:29.
Citera
2024-04-16, 15:36
  #1556
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Alf var så investerad i bygden, så jag kan förstå att han saknade sin sten. Även om konflikten tedde sig absurd.

Han var mycket kunnig och fixade saker och donade, och kunde hela bygdens historia med en kärlek i det som nästan inte finns längre.


Det bästa av allt är att efter den där geologen och dom andra kunniga sagt att stenen är värdelös gav han sig inte. Han var helt säker på att stenen var värd mycket stålar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback