2009-04-17, 16:47
  #577
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karlhenrik_
Kan någon förklara det rasistiska i att säga "polackjävel" till en polackjävel?

Absolut inte!
Lika lite som att det vore kränkande för dig, om jag sa,
-Du din lilla fula kukjävel!
Det säger väl sig självt, på något vis?
Citera
2009-04-17, 18:06
  #578
Medlem
kunskaparens avatar
Ganska klart i det här fallet att skulden ligger hos Elzbieta och Lennart. De övriga grannarna är kanske lite tjuriga, men det är minst sagt förståeligt i situationen. Elzbieta är helt klart psykiskt störd eller kraftigt lågintelligent; det är sällan man kan se så enkelt att någon har avsevärda kognitiva svårigheter men hos henne är det tydligt. Jag tycker faktiskt att hon, och sannolikt Lennart också, är såpass störd att hon snarare borde bo på ett gruppboende eller liknande.
Citera
2009-04-18, 08:28
  #579
Medlem
Klåd Junkers avatar
Luften gick ur serien när majoren/brigadgeneralen Ulf Henricsson & übermedlaren Eleonore Lind klev av.
Aschberg stolpar mest omkring och ser less ut, längtar väl till hotellbaren. Gåde bara kacklar om sina teorier...

Näe, jag tycker att Fylking skulle göra bättre nytta. Eller Gunvald Larsson...
http://www.youtube.com/watch?v=IAN6MvS91sg

Vissa människor ska det helt enkelt inte medlas och daltas med. En rejäl uppsträckning och sedan får det tammefan vara slut med dumheterna, annars jävlarrr!!
Citera
2009-04-22, 02:00
  #580
Medlem
Arbetarbroders avatar
Grannfejden med Aschberg är inte så bra som jag hoppats på. Nästan så jag tycker de tidigare säsongerna var bättre, men de kan bero på själva på grannfejderna. Det känns som lugnare fejder nu.

Innan nästa program tar vid och bråket i Eringsboda försvinner långt bort i den här tråden, kan någon från Eringsboda eller närliggande samhälle berätta vad som hände med Lennart a.k.a "Snorren"? Flyttade han som han råkade yra om i slutet av senaste Grannfejden?
Citera
2009-04-23, 19:50
  #581
Bannlyst
ikväll:

Citat:
Grannfejden är en bisarr historia om vänskap som surnade, om ihjälskjutna hundar, nedbrunna hus och ekonomiska trätor. Och det är två mycket griniga gubbar som Robert Aschberg och super-konfliktlösaren Jonas Gåde träffar.
Citera
2009-04-23, 21:23
  #582
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
ikväll:

Den äldsta gubben verkar ljuga. Får bara den känslan ...
Citera
2009-04-23, 21:26
  #583
Medlem
Finlirarens avatar
Vem va det!? Vem va det!?? vem va det som sköt hunden??
Citera
2009-04-23, 21:36
  #584
Medlem
dirsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finliraren
Vem va det!? Vem va det!?? vem va det som sköt hunden??

haha jo han va lite stirrig
Citera
2009-04-23, 21:45
  #585
Medlem
RickardTheBraves avatar
Jag tror att det är den yngre av herrarna som är boven i dramat.

Dvs han som "Bailade" ur bilen
Citera
2009-04-23, 21:45
  #586
Medlem
Klåd Junkers avatar
Lite typiskt bönder...
att nobba oxfilé, krabbor och annat gott. En j*vla massa ost köpte dom istället.
Citera
2009-04-23, 21:49
  #587
Bannlyst
haha "SLÄPP AV MIG"
Citera
2009-04-23, 21:49
  #588
Medlem
madvillains avatar
Hahah fan va kul det såg ut när lollo hoppa ur bilen, fnysande som ett vildsvin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in