2009-04-12, 16:53
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobafett
Nåja, det var ju inget större fel på henne!

Men det gamla paret, satan i gatan vilka jobbiga jävlar. Kommer aldrig att sluta bra. Sätta upp en lampa bara för att den skall lysa in mot gris-familjen... suck.. då finns det energi.

Håller med i båda sakerna som du säger, kunde verkligen se en sekvens i mitt huvud där på slutet när hon började tjata om grisen igen att aschberg skulle dra upp en desert eagle och bara bränna huvudet av henne.. fy fan så less man kan bli på en människa.
Citera
2009-04-12, 19:05
Medlem
hatthyllans avatar
Fritidsgårdar för gamlingar, så de har något att göra? Kanske nåt
Håller med, riktigt dryg tant.
Citera
2009-04-12, 19:41
Medlem
MiniGangsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Den här säsongen är det enbart Aschberg och Jonas Gåde i en gemensam programledar/medlar-roll.

Militären är kanske död och tanten är ändå helt bortglömd. Jag tycker att det nya formatet funkar bra. Än så länge.

P.S Jag tror att Sjöbo-pensionärer är värre än de gamla i resten av landet. D.S.

Fan skönt att militären inte är med, blev galen varje gång man fick se hans intro om hur han stoppade ett krig och att han är JÄVLIGT seriös!

Edit:Haha, när man tänker på det låter det ruskigt roligt, gå från nån krigsförmedlare till att lösa grannfejder
Citera
2009-04-12, 21:43
Medlem
hatthyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
P.S Jag tror att Sjöbo-pensionärer är värre än de gamla i resten av landet. D.S.

Finns nog lite sanning bakom det påståendet.
Citera
2009-04-12, 21:48
Medlem
_EmiL_s avatar
Jag har kommit på varför dom vart ovänner efter 5 års vänskap.

Gubbfan har självklart pedofilerat sig på småtjejerna.
Citera
2009-04-13, 00:24
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _EmiL_

Det är iallafall deras tidigare vänskap (kattvakteriet etc) som är kärnan. Hade de inte varit vänner hade de inte reagerat lika starkt. Båda sidor, och i synnerhet fiskdamen, känner sig oerhört (be)svikna och kränkta.
Citera
2009-04-13, 02:43
Medlem
Klåd Junkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _EmiL_

Eller varför inte "minigrisen"??

Citat:
Ursprungligen postat av MiniGangster
Fan skönt att militären inte är med, blev galen varje gång man fick se hans intro om hur han stoppade ett krig och att han är JÄVLIGT seriös!
Bara den där kunnige och vältalige herr Gåde kvar, gissar jag. Milfen/gilfen och majoren/gylfen drog väl vidare mot nya äventyr.
Däri ligger något av problemet med denna typ av tv program. El Sueco är för litet!! Man har inte lyckats skaka fram några riktigt bra grannfejder så gamle problemlösaren från Bosnien och überquinnan från Götet tackar för sig. Inget vidare lukrativt eller promotande för eventuell egen verksamhet att figurera i dessa lättviktiga och folkliga sammanhang.

Jonas Gåde stannar tappert kvar hos Robban. Undrar varför...
Kan det vara bjudspriten på diverse landsortshotell som lockar? Tycker nog att de båda gossarna såg ganska mosiga ut i senaste programmet. Lite väl mycket påsar under ögonen där.
Citera
2009-04-13, 20:56
Medlem
chrguss avatar
Fan va jag hatar äldre människor som inte han något bättre för sig an att glo på folk hela dagarna och störa sig på småsaker bara för att få tiden att gå
Citera
2009-04-14, 00:51
Medlem
Svidmyras avatar
Fy fan om alla skulle ha en 80-90kilos GRIS i trädgården! Vi lever väl inte i sunket på 1700talet längre. Svin är svin och har inget i dagens villasamhällen att göra, grisar ska bo på landet. Grisskit luktar värre än människodito - av all skit är det bara blöt hönsskit som når samma nivåer (lukten av svin- och hönsskit brukar förpesta livet då och då under sommarhalvåret då bönderna gödslar åkrarna).

Jag tycker att båda familjerna verkade vara grälsjuka slödder. Griskärringen borde ta sitt pick och pack och dra ut på vischan så grisen kunde få några grispolare som den kunde böka och göka med bäst den ville.

Surgamlingarna borde också flyttas (långt) ut från bostadsområdet - det där grälsjuka paret kommer alltid att reta sig på och göra livet surt för sina grannar oavsett vilka grannar det är. Att klaga och hetsa upp sig på andra är ju det enda som håller dem uppe.
Citera
2009-04-14, 00:57
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrgus
Fan va jag hatar äldre människor som inte han något bättre för sig an att glo på folk hela dagarna och störa sig på småsaker bara för att få tiden att gå

Jag flyttade pga en jäkla grannkärring som alltid, då hon stod o rökte, stod o råstirra in i köket mitt. Ja alltså från sin balkong. Nja, detta var inte BARA anledningen till jag flytta, men en av anledningarna iaf.

Många äldre verkar inte ha så mkt för sig så dom vill väl ha nåt att göra vilket resulterar i att dom måste veta vad andra gör och är nyfikna och stirrar in hos folk etc etc etc.

O ja småsaker stör dom sig ofta på.
Citera
2009-04-14, 01:01
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Fy fan om alla skulle ha en 80-90kilos GRIS i trädgården! Vi lever väl inte i sunket på 1700talet längre. Svin är svin och har inget i dagens villasamhällen att göra, grisar ska bo på landet. Grisskit luktar värre än människodito - av all skit är det bara blöt hönsskit som når samma nivåer (lukten av svin- och hönsskit brukar förpesta livet då och då under sommarhalvåret då bönderna gödslar åkrarna).

Jag tycker att båda familjerna verkade vara grälsjuka slödder. Griskärringen borde ta sitt pick och pack och dra ut på vischan så grisen kunde få några grispolare som den kunde böka och göka med bäst den ville.

Surgamlingarna borde också flyttas (långt) ut från bostadsområdet - det där grälsjuka paret kommer alltid att reta sig på och göra livet surt för sina grannar oavsett vilka grannar det är. Att klaga och hetsa upp sig på andra är ju det enda som håller dem uppe.

Du har verkligen rätt i det med grisen.

Den där kvinnan som själv hade gris och som kom dit, jag kände igen henne?
Gristränaren eller vad tusan hon nu var. Varit med i outsiders eller nåt va? Lite offtopic kanske.

Jag verkligen hatar gamlingar som aldrig kan ge mig sig, inte ens ge sig en liiten smula eller ja ens kompromissa. Jag satt o var, faktiskt, fly förbannad på¨dom. O jag blev bara argare och mer irriterad ju tiden gick.

Det ska bli roligt att få se kommande avsnitt haha.

Mitt 400e inlägg btw.
Citera
2009-04-14, 02:35
Medlem
Rocky69s avatar
Den där Jonas Gåde är en stor djävla pajas och idiot.
Skulle kunna hänga upp karln i pungkulorna när somhelst.
Vill inte skriva ut varför då det pågår en konflikt i min närhet där han på något vis blivt inkopplad. Sjukt är det i alla fall. Har dock ingenting med det här skitprogrammet att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in