Citat:
Ursprungligen postat av Klåd Junker
Importöl och korvgrillning i Finska föroreningen i Flemingsberg...
Statistiken över diverse importer skenar i taket efter kvällens förställning.

Statistiken över diverse importer skenar i taket efter kvällens förställning.
- Finnar, till höger och vänster. Både med och utan hatt.
- Skånsk gästarbetare som är ute och snickrar & far när han inte är på sommarstället.
- Importvittu, i form av någons gula fru. (tandlös?)
- Tandlösa, i övrigt odefinierbara element som ack så gärna glupar i sig en gratiskorv ur Aschbergs generösa hand.

Hahaha, ramlade över tråden nu. Den skånska gästarbetaren är min morbror. Gästarbetare och gästarbetare, han har bott i Stockholm i typ 20 år. Tyckte jag läste något annat inlägg som fick honom till invandrare. Om personen menar skåning i Stockholm så ja, men annars är det inget annat än svenska snapphanar och bönder i vårt släktträd om det spelar någon roll.
Ang. programmet så har jag ingen vidare kontakt med morbror, men har hört lite om detta ändå. För det första så sa han inte att han skulle vara med i programmet utan vi såg på förhandsvisningen att det var han. Efteråt har han sagt (som jag minns nu):
*Problemen i kolonin var bättre än på länge när de plötsligt fick reda på att de blivit anmälda till grannfejden. De blev förvånade för de fattade inte vad det handlade om.
*Morbror valde att stå på "Nappes" sida och vara med i programmet för att ingen annan ville. De blev mer eller mindre tvingade att ställa upp har jag fattat det som.
*Den som anmälde har sökt till alla dokusåpor som gått att söka till och har blivit nobbad till alla. Då sökte han till grannfejden med gammalt groll.
*Det är ingen skillnad efter programmet.
*Allt var skittöntigt och han skäms för att han ställde upp...kommenterar man det så mumlar han bara till svar och byter ämne.
Morbror pratade året efter om att sälja kolonilotten för att han var trött på "de jävla finnarna". Han hade dock inte gjort slag i saken sist jag hörde något, men är inte där så mycket.
Sen vad som är sant eller inte vet jag inte. Han säger dock som sagt att inget är annorlunda efter programmet och verkar tycka att det är skitpinsamt att ha varit med (vittnar på viss insikt tycker vi övriga släktingar...)
I övrigt har många kommenterat att det är mycket skåningar med i programmet. Jag håller med. Undrar varför men sen tittar jag runt om mig och inser att vi skåningar är ett ganska envist och tjurigt släkte så det är nog därför. Själv hälsar jag på mina grannar och ger en blomma till de varje jul som ursäkt för att min hund skäller och stör. De säger dock att de inte störs av henne, men jag tycker att det kan man gott göra när man har en skällig, vaktig hund. Tycker man hjälper och är trevlig mot sina grannar och förstår inte alls hur det kan gå så långt i vissa fall! Men man kan sitta och underhållas och förfasas en stund...
Ang. textning på skåningar så tycker jag att man alltid ska ha textning för det finns många som hör dåligt. Jag kan ha svårt att fatta skånska, men även andra dialekter kan vara svåra att förstå. Har någon en utpräglad dialekt kan det vara svårt för en från samma län att förstå.