2008-03-26, 06:50
Medlem
unikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby C
Är dagens avsnitt värt att tankas?

Nej, det var ett rätt trist avsnitt.
Citera
2008-03-26, 10:27
Bannlyst
Ligger ute på hemsidan annars
http://viastream.player.mtgnewmedia.se/inner.php?TvSkin=tv3_se&PKCatID=1171
Citera
2008-03-26, 23:45
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby C
Är dagens avsnitt värt att tankas?

Nej, det var ett av de sämsta avsnitten av Grannfejden som visats. Eller är det bara att hela konceptet börjar bli lite sönderkört numera, tröttsamt att se grannar bråka om man tittar på det varje vecka, trotts allt kan ju inte variationerna vara för stora.

I senaste avsnittet får du iallafall se en fet gammal polsk morsa som bråkar med sin egna dotter. Det var fan horribelt att se, helt psykskadad kärring. Jag orkade inte se hela programmet men jag har väldigt svårt att tänka mig att den här Grannfejden lyckades lösas..
Citera
2008-03-27, 02:19
Medlem
schabo-labos avatar
Japp, det senaste programmet var inget att hänga i granen. Störande bara att se på dem, de kan ju inte ens uttrycka sig på ren svenska.
Citera
2008-03-27, 10:49
Medlem
utters avatar
Undrar hur länge det dröjer innan den inneboende sonen får den första fakturan för mat och boende.
Citera
2008-03-27, 11:03
Medlem
flygandeflaxs avatar
detta är ett program om tragiska människor som är beroende av konflikten och liksom blir helt förvirrade när den skall lösas, för då har de inget liv längre... människor är fan korkade. hälften av de som är med i programmnet kan inte uttrycka sig ordentligt.
Citera
2008-03-27, 13:57
Medlem
Arbetarbroders avatar
Dessutom bor 100% av alla jag har sett i Grannfejden ute på landet. Vad fan är det med dagens bönder egentligen? Man förväntar ju sig lite idyll när man tänker sig landsbyggden men det verkar ju fan vara tvärtom.
Hade varit roligt att se ett Grannfejden goes Östermalm, eller varför inte lite grannfejdsaction ute i Bergsjön? Eller Norrköping eller vad fan som helst som inte är ute på vischan...

Hursomhelst, det hela beror väl på att folk på landet har lättare att hamna i konflikter eftersom deras värld är mindre. Gården och gatan utanför är i stort sett hela deras värld, och om någonting stör hela ens värld så är det kanske inte så konstigt att man snear och börjar kriga med grannen.

Orkade inte se hela avsnittet igår men blev lite nyfiken nu, de lyckades aldrig lösa polackernas familjebråk? Har mycket svårt att tänka mig det.
Citera
2008-03-27, 15:11
Medlem
utters avatar
Vi har en grannfejd i vårt hus som skulle behöva tas om hand. Är rädd att vi i brf styrelsen får ta på oss medlarrollen, brrr....
Citera
2008-03-27, 18:09
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Orkade inte se hela avsnittet igår men blev lite nyfiken nu, de lyckades aldrig lösa polackernas familjebråk? Har mycket svårt att tänka mig det.
Citera
2008-03-27, 18:31
Medlem
Andremasks avatar
Det har ju varit i alla fall ett avsnitt från stan. Guldkornet förra säsongen om kolonilotten i Flemingsberg. Är mycket peppad på att se om de lyckas toppa det gänget!
Citera
2008-03-27, 18:44
Medlem
Finlirarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Vi har en grannfejd i vårt hus som skulle behöva tas om hand. Är rädd att vi i brf styrelsen får ta på oss medlarrollen, brrr....
Ring Ashcberg på en gång vet ja!
Citera
2008-03-27, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Dessutom bor 100% av alla jag har sett i Grannfejden ute på landet.
Din avatar och ditt användarnamn ger ju vid handen att du inte är särskilt begåvad men om du försöker så kanske du förstår att den här typen av "samhällsskildring" är den kommersiella televisionens version av "public service". Receptet är att man letar reda på gärna underbegåvade människor som talar dialekt, lägger på dansbandsmusik och vips så har man "Bonde söker fru", "Ensam mamma söker" eller "Grannfejden".

Det är inte lika roligt att visa den egna misären med människor som lever i tvårummare i en betongförort, åker tunnelbana, skriver lappar i tvättstugan, har barn som knarkar och arbetar på McDonalds (och som på fritiden antingen går på gayklubb eller suger av någon Mustafa). Grattis till livet liksom.
Senast redigerad av slimjoe 2008-03-27 kl. 21:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in