2007-12-19, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zockerconny
Hur kommer det sig att det är mest bonnläppar som har STORA problem med sina grannar, är stadsbor mer toleranta ? Tror inte det, det är nog bönderna som är in i helvete intoleranta. Inavel ?

Jo, men visst är det så.

Jag har själv aldrig haft problem med några grannar och känner ingen som haft det heller. Då bor vi alla i villa, bostadsrätt alt hyresrätt i storstäder.

Skulle gissa att de här bönderna har för lite att göra på dagarna och därför har tid att hålla koll på grannarna. Dessutom behöver väl de lite liv för att slippa tristessen?

Som damen som störde sig på att grannen gick lättklädd inomhus. Jag menar, hur ofta håller en vanlig människa på och kollar in i grannlägenheterna? Om någon av mina grannar skulle gå lättklädd skulle jag aldrig upptäcka det ändå. Den där tanten verkar ju inte göra något annat än att sitta vid fönstret och ananlysera omgivningen.

Vilket tragiskt liv.
Citera
2008-01-22, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lafa
Kollade på hitta.se efter Lennart Forsberg.
Det finns fortfarande 2st LF kvar i Huljen.
Humm undra om han är en av dom, han borde inte ha flyttat så långt bort eftersom han fortfarande åker dit och bråkar.
Undra vad frun heter! Skulle vara kul att höra vad hon tycker...
Vill bara försäkra att han inte bor i närheten..ler

Huset är inte sålt, det är uthyrt, 2,5 miljoner för den där kåken med sundsvalls bostadspriser? FET CHANS.

Marita heter frun.
Citera
2008-02-26, 21:20
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Såg precis om Huljen och grannarna. I Trailern inför nästa vecka får vi höra en kvinna säga. And I quote

Citat:
"-Det bästa hade varit att hugga huvudet av dig och stoppa upp det i fittan på din mamma där det hör hemma"

Ganska grovt kan jag tycka. Finns det avsnittet att titta lite på? Youtube eller motsvarande? avsnitt 4 säsong 1 bör det vara.
Citera
2008-03-04, 09:04
Bannlyst
Grannfejden är tillbaka ikväll, kl 20:00

Del 1 säsong 2

Citera
2008-03-04, 09:16
Medlem
Cryingmantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz

Del 1 säsong 2

Jaaa, Äntligen
Satt igår och funderade om det inte var dags igen snart, och så är det redan idag. Spännande
Citera
2008-03-04, 15:48
Medlem
Doxologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz

Del 1 säsong 2

Mer glesbygdstragik. Jag undrar om det är tristessen i människors liv som lockar dem till att driva bagatellartade saker i konflikt i årtionden. Hursomhelst är det tragiskt, att grannar i en liten ort inte kan sitta och dricka en kaffegök i snön och prata lite istället för att bråka om att ploga eller inte.
Citera
2008-03-04, 16:23
Medlem
Devveloys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxology
Mer glesbygdstragik. Jag undrar om det är tristessen i människors liv som lockar dem till att driva bagatellartade saker i konflikt i årtionden. Hursomhelst är det tragiskt, att grannar i en liten ort inte kan sitta och dricka en kaffegök i snön och prata lite istället för att bråka om att ploga eller inte.

Ska bli roligt att se hur dom har vinklat detta program, är nämligen min farfar som är med Så det handlar i princip om våran sommar/vinter stuga men det är bara en så löjlig sak allt handlar om
Citera
2008-03-04, 16:35
Medlem
Doxologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devveloy
Ska bli roligt att se hur dom har vinklat detta program, är nämligen min farfar som är med Så det handlar i princip om våran sommar/vinter stuga men det är bara en så löjlig sak allt handlar om

Åh, en insider Ja, det vore trevligt om du kunde rapportera efter programmet din version, vore väldigt intressant. Jag hoppas du inte tog illa upp av mitt inlägg. Jag är själv uppväxt på en glesbygd i min ungdom och vet hur små problem kan bli stora problem, vilken av parterna är din farfar? Men rapportera efteråt!
Citera
2008-03-04, 19:33
Medlem
MiniGangsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxology
Åh, en insider Ja, det vore trevligt om du kunde rapportera efter programmet din version, vore väldigt intressant. Jag hoppas du inte tog illa upp av mitt inlägg. Jag är själv uppväxt på en glesbygd i min ungdom och vet hur små problem kan bli stora problem, vilken av parterna är din farfar? Men rapportera efteråt!

Ja och berätta om problem verkligen är så stora som dem verkar vara!
Citera
2008-03-04, 19:34
Medlem
Doxologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniGangster

Exakt, vore trevligt att se hur mycket TV3 dramatiserar det hela. Det är väl möjligt att de vrider och vänder på det hela enbart för att pöbeln ska få så dramatisk underhållning som möjligt, samtidigt som människorna som deltar får en missvisande presntation av sig själva.
Citera
2008-03-04, 19:54
Medlem
Devveloys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniGangster

Hehe, japp vi får se efter programmet hur det är vinklat, enligt mig är problem inte så stora.. bara 2 gamm gubbar som har lite att göra

Tror att jag själv är med på ett hörn, men återkommer efter programmet
Citera
2008-03-04, 20:35
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devveloy
Hehe, japp vi får se efter programmet hur det är vinklat, enligt mig är problem inte så stora.. bara 2 gamm gubbar som har lite att göra

Tror att jag själv är med på ett hörn, men återkommer efter programmet

Heter du K**t?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in