2007-11-21, 13:23
Medlem
Gothenburgers avatar
Den gamla snubben i keps ( i nappes gäng) såg ut som man kan tänka sig att Chippen Wilhelmsson ser ut om 35 år
Citera
2007-11-21, 13:42
Medlem
KönsKlass avatar
Det är i såna här lägen det är bra att grupperingar som Hells Angels, Bandidos och andra finns. Tänk så snabbt saker och ting hade kommit i ordning om exempelvis Hells Angels fick för sig att köpa en kolonilott på samma område för att odla lite gurka, tomater och paprika.
Citera
2007-11-21, 13:53
Medlem
http://www.ystadsallehanda.se/article/20071121/YSTAD/71121010/1365

Händer grejor i Hagestad...
Citera
2007-11-21, 15:35
Medlem
asdfasdfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cunnilingus
Personen i fråga syftade till 99% säkerhet på det faktum att sagda asiat var en "importfru". Vilket är väldigt wt

Vad är då WT?
Från början användes WT om fattiga Irländare som kom till USA för att starta ett bättre liv.

Svenska media har valt att kalla människor som Monica Lewinsky (välmående högre judisk medelklass och med utbildning i ryggen) och Paris Hilton (inte heller direkt fattig) för white trash... stjärnor som George Clooney går ut och snackar om att de kommer från White Trash... så man kan förstå att begreppsförvirringen är stor.

Det finns många män med mycket god inkomst, som driver sitt eget företag eller är VD för någon annans företag som importerat fruar från Asien, Ryssland eller andra länder. Detta handlar ofta om att ha kontroll över en människa eller vara lite "högre" än sin partner så att hon ska känna tacksamhet och veta sin plats... inte om att det är svårt att hitta partner på ett normalt sätt för männen i fråga. Det är även vanligt i vissa högre kretsar att en fader råder sin son att välja en fru från enklare förhållanden än de egna och med lägre utbildning... detta av samma anledning.

Finns fler högutbildade någorlunda förmögna män med "import fru" än "jägarna" män med importfru.... garanterat!

Så man kan säga alltså att allt som inte behagar någon är WT så länge fenomenet rör människor med ljus hud?

För inkomst, familjebakgrund, driftighet, utbildning etc verkar ju inte vara faktorer som är relevanta i sammanhanget...?
Citera
2007-11-21, 20:18
Medlem
Jag bröt ihop fullständigt när Aschberg frågade Nappe nåt i stil med "har du blivit utsatt för våld eller liknande?" Och gubben svarar på klockren Leifiska
- "jo, spark på säften." !!
Citera
2007-11-21, 21:15
Medlem
Andremasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herman_hedning
Jag bröt ihop fullständigt när Aschberg frågade Nappe nåt i stil med "har du blivit utsatt för våld eller liknande?" Och gubben svarar på klockren Leifiska

Så!
Citera
2007-11-21, 21:25
Bannlyst
Min granne är knäpp hon hälsar inte ens längre så man undrar vad som är fel. Nu bor hon 2 hus ifrån men ändå så om jag spelat för hög musik kan det ej bero på det. Kanske ska grannsämran komma. Själv kan man kalla detta för rena rama pro föreningen då det bara är en massa pensionärer i området. Gu vad skoj..... Ville inte ens bo här i detta området ju. Men jämnt blir man tvingad!
Citera
2007-11-21, 21:29
Medlem
Andremasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky_star
Min granne är knäpp hon hälsar inte ens längre så man undrar vad som är fel. Nu bor hon 2 hus ifrån men ändå så om jag spelat för hög musik kan det ej bero på det. Kanske ska grannsämran komma. Själv kan man kalla detta för rena rama pro föreningen då det bara är en massa pensionärer i området. Gu vad skoj.....

Vad menar du? Har du tänkt att söka till nästa säsong?

Mina grannar har aldrig hälsat, bara en, men han brukar snacka med sig själv. Så det gör inte speciellt mycket
Citera
2007-11-21, 21:32
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky_star
Min granne är knäpp hon hälsar inte ens längre så man undrar vad som är fel. Nu bor hon 2 hus ifrån men ändå så om jag spelat för hög musik kan det ej bero på det. Kanske ska grannsämran komma. Själv kan man kalla detta för rena rama pro föreningen då det bara är en massa pensionärer i området. Gu vad skoj.....
Tydligt inlägg. Välformulerat. Tänkvärt.

Grannfejden är onekligen väldigt underhållande. Men inte ens en gång har de kommit i närheten av en lösning.

Det är sjuka människor de har att göra med. Sjuka människor som i majoriteten av fallen hämtar all sin energi från konflikten. Inte ens en fredsmäklare av världsklass skulle lyckas medla mellan sådana människor. Det krävs magi för att skilja folk från deras huvudföda och enda livsglädje, och magiker ingår inte i staben på Strix.
Citera
2007-11-21, 21:33
Medlem
Finlirarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herman_hedning
-"Dom säger så mycket att jag gjort sånna krejer..."
Trodde på allvar att de va leifi ett tag
Grannfejden rockar fett!
Längtar redan till nästa säsong om det blir nån.
Citera
2007-11-21, 21:33
Medlem
Andremasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Tydligt inlägg. Välformulerat. Tänkvärt.

Grannfejden är onekligen väldigt underhållande. Men inte ens en gång har de kommit i närheten av en lösning.

Det är sjuka människor de har att göra med. Sjuka människor som i majoriteten av fallen hämtar all sin energi från konflikten. Inte ens en fredsmäklare av världsklass skulle lyckas medla mellan sådana människor. Det krävs magi för att skilja folk från deras huvudföda och enda livsglädje, och magiker ingår inte i staben på Strix.

Men om man hyr in Joe Labero till nästa säsong då?
Tänk om man helt sonika kunde trolla bort en av antagonisterna?
Citera
2007-11-21, 21:34
Medlem
Skumfidusens avatar
Har en granne som snackar jättehögt i telefon så hela kvarteret hör vad hon snackar om.
Igår pratade hon om nån kaninutställning i flen tror jag och där har de tydligen inga anslagstavlor..eller nått sånt

Ganska intressant ibland det där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in