Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-25, 12:43
  #1
Medlem
lörtss avatar
Är inne på 2a veckan nu av min anavarkur och tänkte höra om någon vet om kroppen värkligen tar upp det bättre om man tar det i sammband med GRAPEjuice = Druvjuice?

MVH
Citera
2007-09-25, 12:55
  #2
Medlem
d-kings avatar
låter ju skumt tror inte du får ngn märkbar skillnad om du sväljer med vatten lr dricka lr vad somhelst. mvh d.
Citera
2007-09-25, 13:07
  #3
Medlem
smokevatrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-king
låter ju skumt tror inte du får ngn märkbar skillnad om du sväljer med vatten lr dricka lr vad somhelst. mvh d.


nej det är ett känt faktum att just grapfrukts juicen förbättrar upptaget av många medeciner ..det gäller inte just aas utan en mängd andra meds .

Citat:
Ursprungligen postat av lörts
Är inne på 2a veckan nu av min anavarkur och tänkte höra om någon vet om kroppen värkligen tar upp det bättre om man tar det i sammband med GRAPEjuice = Druvjuice?

MVH

nej inte druv juice . grape endast grapefrukt inga andra juicer ., druv juice är gjort på vindruvor
Citera
2007-09-25, 13:22
  #4
Medlem
FromHells avatar
Ja de stämmer, de har o göra me att grape frukt innehåller nåt ämne som sysselsätter en enzyme (CYP3A4) i levern vilket gör att din lever bryter ner en mindre mängd av ditt orala prepp. Det är grape frukt juice du ska dricka, inte druv juice.
Citera
2007-09-25, 13:55
  #5
Medlem
DANI81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lörts
Är inne på 2a veckan nu av min anavarkur och tänkte höra om någon vet om kroppen värkligen tar upp det bättre om man tar det i sammband med GRAPEjuice = Druvjuice?

MVH
kör du kreatin till? om inte så rekommenderas det..
Citera
2007-09-25, 15:06
  #6
Medlem
Andriolos avatar
Kanske inte den mest vetenskapliga faktan kring grapefruktsjuicen, men ändå lite info. Den ska förövrigt pressas själv för att vara funktionell..

http://www.fass.se/LIF/lakarbok/lake...rticleID=18372

Det hämmar alltså nedbrytningen och bör då även teoretiskt öka effekten.

Edit: "Citat":

Grapefruktjuice kan hämma nedbrytningen av en rad viktiga läkemedel och dessutom minska deras utsöndring via tarmen. Det verksamma ämnet är möjligen naringin, som ger juicen dess bittra smak. Att grapefrukt*juice hämmar nedbrytningen kan leda till att läkemedlens koncentration i blodet ökar två- till trefaldigt. Patienter som behandlas med nedanstående läkemedel bör därför avstå från grapefruktjuice.

* Kalciumantagoniser (mot kärlkramp, högt blodtryck)
* Immunsuppressiva (som minskar kroppens immunförsvar)
* Vissa medel mot HIV
* Vissa cytostatika (cellgifter för behandling av bland annat tumörsjukdomar)

Observera att apelsinjuice inte har denna effekt!
Citera
2007-09-25, 15:19
  #7
Medlem
lörtss avatar
Jag trodde att grapejuice (citrus) försvårade effekten, men att grape som på svenska betyder druva allså druvjuice förbättrade det?

Men då är det vanlig gräpjuice man kan dricka?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback