2011-01-10, 16:17
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Det var någon som nämnde en siffra på mellan 3,0-3,5L per månad för att rötterna ska må som bäst utan att behövas brottas. Sedan spelar ett stort antal andra faktorer in som strain och liknande men gå efter måttet 3L per månad så blir det nog bra.

Planterar man om ofta kan de vara bra att använda näringsfattig jord och tillsätta med egen näring. Detta pga näringen som redan finns i jorden kan vara fel för plantans stadie.

Hmm... Tycker det låter väldigt lite.
Varför väljer folk att köra med t.ex 30L krukor? Om nu inte plantan "behöver" större kruka?

Finns det någon anledning till att ha större krukor för att få högre yield?
Citera
2011-01-10, 17:10
Medlem
Fula Gubbens avatar
30 liter låter väldigt mycket, om man nu inte ska driva upp en 3-metersplanta. 10-12 liter räcker för den som kör upp indica eller indica-dvärg hemma i garderoben, tror jag.
Citera
2011-01-10, 17:22
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
30 liter låter väldigt mycket, om man nu inte ska driva upp en 3-metersplanta. 10-12 liter räcker för den som kör upp indica eller indica-dvärg hemma i garderoben, tror jag.

Utgå ifrån ett 120x120x180 tält med 600W HPS.
Hur många plantor vet jag inte än.

Ingen Scrog eller liknande utan regualar.
Är ute efter maximal skörd.
Citera
2011-01-10, 18:44
Medlem
TwentyPastFours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neontomte
Hmm... Tycker det låter väldigt lite.
Varför väljer folk att köra med t.ex 30L krukor? Om nu inte plantan "behöver" större kruka?

Finns det någon anledning till att ha större krukor för att få högre yield?
Jag tycker också att 30 liter låter som väldigt mycket. Den enda fördelen som jag ser med så stora krukor är att det finns en större näringsbuffert i den stora jordmängden och att man därmed inte behöver tillsätta lika mycket näring. Jag tror dock inte att rötterna kommer utnyttja den stora volymen om man inte veggar väldigt länge.
Citera
2011-01-11, 00:26
Medlem
BrushedAways avatar
Är det någon som köpt från [url]www.marijuana-seeds.nl ?
Hur gick det?
Senast redigerad av BrushedAway 2011-01-11 kl. 00:35.
Citera
2011-01-11, 16:46
Medlem
vetickes avatar
Tjenare!

Ska dra igång en utomhusodling till sommaren och har valt ut dom mest intressanta strainsen för mig:
Auto AK - Feminized - 3st
Auto White Widow - Feminized - 5st

Borde väl fungera?

Sedan funderar jag på om det funkar bra att gräva i marken och hälla i lämplig jord, istället för att köra krukor. Fungerar det? Blir lite diskretare istället för att ha krukor på stället.
Citera
2011-01-11, 17:23
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veticke
Tjenare!

Ska dra igång en utomhusodling till sommaren och har valt ut dom mest intressanta strainsen för mig:
Auto AK - Feminized - 3st
Auto White Widow - Feminized - 5st

Borde väl fungera?

Sedan funderar jag på om det funkar bra att gräva i marken och hälla i lämplig jord, istället för att köra krukor. Fungerar det? Blir lite diskretare istället för att ha krukor på stället.
Jag tycker du ska byta ut Auto AK47 mot Easy Ryder (Lowryder#2 x Automatic AK47). Kolla även efter lite strains som tål skandinaviskt klimat.

Det blir diskretare att hälla jorden rakt ner i marken men du har lite bättre kontroll med krukor och egen jord. Kan de se krukorna är de förmodligen redan för sent.

Att strö jord över ett lager är bara onödigt också känns de som eftersom de behövs många hundra liter för att komma ner tio centimeter på en 1x1m stor yta.
Citera
2011-01-11, 17:49
Bannlyst
Hur petigt är det med 12/12 när man slått om till blom, Vad händer om man tänder lampan 45min förtidigt vi säger i 2 dagar?'

mvh gsh.
Citera
2011-01-11, 17:55
Medlem
d0pefishs avatar
Ursäkta mig för en, möjligtvis, extremt dum fråga.

Jag är så jävla trött på priserna här i Göteborg, och tänkte sätta en 10-12 plantor Lowryder utomhus i Maj någon gång, eftersom att jag fortfarande bor hemma! Går det att trycka ner dessa plantor utan att köpa massa jord osv, tänkte mest på att de är "autoblommande"?

Jag har varken tid eller lust att stå och jobba som en slav för mitt gräs. Kalla mig lat, men det var inte poängen med frågan!

Kort och gott: Finns det någon strain som man bara kan köra ner ett par frön på ett bra ställe för att sedan vänta några månader, och vips sen skörda X antal härliga gram?
Citera
2011-01-11, 18:48
Medlem
Bockstensmannens avatar
d0pefish

Köp jord, det är värt det. Förra sommaren körde jag ett antal AF-plantor utomhus, varav 2-3 nedstuckna i en 10-liters jordsäck, och 1 planta rakt ner i skogsjorden. De som stod i köpt jord blev stora fina plantor och gav bra skörd. Den som inte fick någon jord blev efterbliven, 2 dm hög och gav kanske 1g
Citera
2011-01-11, 19:17
Medlem
d0pefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
d0pefish

Köp jord, det är värt det. Förra sommaren körde jag ett antal AF-plantor utomhus, varav 2-3 nedstuckna i en 10-liters jordsäck, och 1 planta rakt ner i skogsjorden. De som stod i köpt jord blev stora fina plantor och gav bra skörd. Den som inte fick någon jord blev efterbliven, 2 dm hög och gav kanske 1g

Okej, men säg att jag skulle köpa ett antal LowRyder Seeds, och plantera i någon form utav köpt jord, skulle jag då få några gram i fickan?

Btw; vad menar du med AF?
Citera
2011-01-11, 19:20
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0pefish
Okej, men säg att jag skulle köpa ett antal LowRyder Seeds, och plantera i någon form utav köpt jord, skulle jag då få några gram i fickan?

Btw; vad menar du med AF?

Ja det skulle du säkert! Det är inte speciellt svårt, och jord är billigt som fan 10 liter kostar väl 40 spänn.
AF=Autoflowering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in