Citat:
Ursprungligen postat av d0pefish
Ursäkta mig för en, möjligtvis, extremt dum fråga.
Jag är så jävla trött på priserna här i Göteborg, och tänkte sätta en 10-12 plantor Lowryder utomhus i Maj någon gång, eftersom att jag fortfarande bor hemma! Går det att trycka ner dessa plantor utan att köpa massa jord osv, tänkte mest på att de är "autoblommande"?
Jag har varken tid eller lust att stå och jobba som en slav för mitt gräs. Kalla mig lat, men det var inte poängen med frågan!
Kort och gott: Finns det någon strain som man bara kan köra ner ett par frön på ett bra ställe för att sedan vänta några månader, och vips sen skörda X antal härliga gram?
Ja visst går det att trycka ned ett gäng frön och komma tillbaka till hösten men chansen för en lyckad skörd blir ju även rätt liten. Lägger du in några timmars arbete på ditt projekt kan du nästan garantera en lyckad skörd med mycket & bra gräs.
Skulle föreslå att du fixar lite AF frön, alternativt någon semi-blommare som tål vårt kalla klimat bra, exempelvis typhoon funkar jäkla bra här i sverige. Därefter är det bara att leta upp en passande plats, fixa jord (alt använda den på plats och berika den med lite näring). Om du sedan även låter dina frön kläckas i blött papper innan du sätter ut dem ökar deras chans för att överleva en del, vill du vara helt 100 på att de inte dör kan du bygga små improviserade drivhus av exempelvis kapade petflaskor du sätter över dem eller liknande.
När de väl kommit igång och växer klarar de sig rätt bra själva, så länge det inte kommer längre torrperioder iaf, då kan man behöva vattna dem lite, men för det mesta klarar de sig bra själva, sedan är det bara att titta till dem lite ibland och ev sprida ut lite snigelfritt för att hålla sniglarna borta, och hålla tummarna för många honor!
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
text
- F.G
Låter najs F.G, ska bli spännande med skörd & rökrapport! =)