2010-11-08, 20:53
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Unknown
Är i bekräftelse stadiet nu Så min fråga är simpel, hur många timmar skall lampan vara på i Vegg fasen samt i Blom fasen?

Mvh.
Vegg: 18/6
Blom: 12/12
Citera
2010-11-08, 20:54
Medlem
Dr.Unknowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Vegg: 18/6
Blom: 12/12

Snabb och pålitlig som vanligt, man tackar. Då är det dags att börja.
Citera
2010-11-08, 21:00
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Snabb och pålitlig som vanligt, man tackar. Då är det dags att börja.
Kul! Vad blir det för strain? Då hoppas vi alla på en odlingsdagbok och stor skördefest
Citera
2010-11-08, 21:05
Medlem
Dr.Unknowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Kul! Vad blir det för strain? Då hoppas vi alla på en odlingsdagbok och stor skördefest

Jag är personligen ett Cannabis Indica fan, så det blir en riktigt "stoned" planta vid namnet El Nino, fröna är från Greenhouse Seeds Co. Hon har börjat växa lite, men snabbt dock. Är 2-3 Cm hög just nu, 4 små blad, ser fram i mot att se hur det blir, har en kruka på en ca. 35-40 Liter, så ska nog bli fint om allt går som det ska En annan fråga, vad är Ideal temperaturen?

Mvh.
Citera
2010-11-08, 21:13
Medlem
Citat:
Jag är personligen ett Cannabis Indica fan, så det blir en riktigt "stoned" planta vid namnet El Nino, fröna är från Greenhouse Seeds Co. Hon har börjat växa lite, men snabbt dock. Är 2-3 Cm hög just nu, 4 små blad, ser fram i mot att se hur det blir, har en kruka på en ca. 35-40 Liter, så ska nog bli fint om allt går som det ska En annan fråga, vad är Ideal temperaturen?

Mvh.
Optimala temperaturen är 25grader(?)
Citera
2010-11-08, 21:38
Medlem
brisingrs avatar
Citat:

Mvh.

Citat:
Ursprungligen postat av Wailer
Optimala temperaturen är 25grader(?)
25-27 men Cannabis tål temperaturer kring 16-34 grader.

/mvh
Citera
2010-11-08, 23:35
Avslutad
Sista veckan av blom innan skörd ska jag ju vattna utan näring, inte sant? Är detta för smakens skull eller finns det hälsoaspekter också? 80% av blommornas pistiller är nu röd/bruna, kan jag vänta ytterligare en vecka utan några risker av ex sjunkande thc-halt?
Citera
2010-11-08, 23:55
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurelio
Sista veckan av blom innan skörd ska jag ju vattna utan näring, inte sant? Är detta för smakens skull eller finns det hälsoaspekter också? 80% av blommornas pistiller är nu röd/bruna, kan jag vänta ytterligare en vecka utan några risker av ex sjunkande thc-halt?
Det är mest för smakens skull men man ska inte bara vattna utan även skölja igenom jorden, vissa säger sig få huvudvärk av dåligt flushat gräs men jag har aldrig märkt något utöver på smaken.

Sen är det svårt att svara på den andra frågan utan att ha sett det själv men det ska ju vara klart nu? (jag kollar trichomerna när jag avgör).
Senast redigerad av SurTrollet 2010-11-08 kl. 23:58.
Citera
2010-11-09, 00:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Det är mest för smakens skull men man ska inte bara vattna utan även skölja igenom jorden, vissa säger sig få huvudvärk av dåligt flushat gräs men jag har aldrig märkt något utöver på smaken.

Sen är det svårt att svara på den andra frågan utan att ha sett det själv men det ska ju vara klart nu? (jag kollar trichomerna när jag avgör).

Skölja igenom jorden, vad innebär det? Duscha rötterna?
Citera
2010-11-09, 00:30
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurelio
Skölja igenom jorden, vad innebär det? Duscha rötterna?
Nej men att man tar ut krukan i duschen (exempelvis) och häller på ~3ggr krukstorleken med rent vatten så det spolar ur jorden.
Citera
2010-11-09, 05:57
Medlem
DigGaNs avatar
Uppdaterad länklistan, tack brisingr!

/Mod
Citera
2010-11-09, 09:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Nej men att man tar ut krukan i duschen (exempelvis) och häller på ~3ggr krukstorleken med rent vatten så det spolar ur jorden.

Nu har jag inga hål i botten på mina mycket stora krukor tyvärr, utan en decimeter tjockt lager av leca. Men det ska nog på... på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in