2010-03-17, 11:12
Medlem
weeeyyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
Köp vanliga frön så kan du sätta typ 2-3 st på en gång så kommer du troligen få minst en hona, ett utrymme på 80x80 cm räcker ju för bra mkt mer än 1 planta, du kan ju få in 4 plantor där utan några större problem. Köp inte dina frön på smoketower, kolla exempelvis in everyonedoesit.com, så jävla mkt bättre priser och mkt bättre utbud.

Lite kul strains du kan köra är väl Northern lights, super lemon haze, g13 haze, någon white widow, master kush, violator kush, m.m, finns massa kul strains, leta upp en lista på cannabis cup vinnare så kommer du hitta en hel del bra strains där, kan rekomendera någon indicadominant de brukar ge stora skördar och plantorna brukar hålla sig kompakta.

underbart !

Jag ska verkligen gå in där och titta.

Ang. att sätta in mer frön.

Hela min idé är att jag ser verkligen fram emot projektet, och jag anser att man ser fram emot något om man inte har det, då därför så vill jag så en planta, få ett riktigt bra resultat och sen inte så nästa förrän allt mitt gräs är slut.

100% personligt bruk.

Men jag antar att om man sätter in vanliga frön och hoppas på en hona, så blir projektet större vilket alltid är roligt.

Tack för hjälpen !
Citera
2010-03-17, 12:00
Medlem
nu är det såhär att jag funderar på att ge mina plantor en liten dos av bio-bloom ( http://www.head-nature.com/02835-1000ML )

eftersom jag nu gått över till 12/12h för jag är himla osäker om det är lowryder jag har eller inte :P (då en polare tvekar som fan då jag inte har några preflowers efter 5+ veckors tid)

så jag undrar hur mycket jag skall blanda i, i mitt vatten?

Jag brukar vattna med ungefär 5-6dl vatten när jag vattnar.

så hur mycket blir lagom? mvh

edit: etiketten på flaskan säger "2-5ml per litre water. Use with every watering."
men jag antar att man ska börja riktigt svagt i början, så det är det jag behöver hjälp med
Senast redigerad av markus004 2010-03-17 kl. 12:06.
Citera
2010-03-17, 12:06
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weeeyyy
underbart !

Jag ska verkligen gå in där och titta.

Ang. att sätta in mer frön.

Hela min idé är att jag ser verkligen fram emot projektet, och jag anser att man ser fram emot något om man inte har det, då därför så vill jag så en planta, få ett riktigt bra resultat och sen inte så nästa förrän allt mitt gräs är slut.

100% personligt bruk.

Men jag antar att om man sätter in vanliga frön och hoppas på en hona, så blir projektet större vilket alltid är roligt.

Tack för hjälpen !

Asså en planta på nästan en kvadratmeter är ju rätt lite =) Man brukar ju kunna ha en planta på en kvadratfot ungefär och kör du en planta på dryga 7 kvadratfot går ju väldans mkt utrymme bort i onödan. Hade jag vart du hade jag satt in 4 plantor på en gång för att använda utrymmet så bra som möjligt, 40x40 cm per planta blir precis lagom, du kan ju få en såpass stor skörd på det så du inte behöver odla på något år framåt.

Hade jag vart du hade jag dratt upp typ 4-8 plantor, veggat dem någon månad så de visar kön för att sedan välja ut den finaste honan och choppa ner henne till sticklingar, sedan skulle jag låta dessa rota sig, slänga resten av plantorna och sedan vegga de 4 finaste sticklingarna till lagom storlek (jag hade troligen veggat tills de var dryga 50 cm höga) och därefter dra igång blom. Fördelen med detta blir ju att du får 4 plantor som växer med rätt jämn höjd och du kan ju även välja ut sticklingarna från den bästa hon-plantan du drar upp och därför få en bra pheno.

Kör du med stora krukor, på typ dryga 25-30 liter och med en 400 watts hps kan du säkerligen få ut dryga 1 gram per watt, även om du bara skulle få 0,5g per watt första gången är inte 200g dunderröka någon dålig skörd, efter det behöver man inte odla en tid framåt.
Citera
2010-03-17, 12:07
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markus004
nu är det såhär att jag funderar på att ge mina plantor en liten dos av bio-bloom ( http://www.head-nature.com/02835-1000ML )

eftersom jag nu gått över till 12/12h för jag är himla osäker om det är lowryder jag har eller inte :P (då en polare tvekar som fan då jag inte har några preflowers efter 5+ veckors tid)

så jag undrar hur mycket jag skall blanda i, i mitt vatten?

Jag brukar vattna med ungefär 5-6dl vatten när jag vattnar.

så hur mycket blir lagom? mvh

edit: etiketten på flaskan säger "2-5ml per litre water. Use with every watering."
men jag antar att man ska börja riktigt svagt i början, så det är det jag behöver hjälp med

Jag skulle börja med låga doser på 30-50% för att sedan trappa upp det, man vill inte ha någon näringsbränna helt i onödan.
Citera
2010-03-17, 15:16
Medlem
Shaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shater
Hej, har några frågor nu..

Jag har tänkt odla cannabisfrö, har 2 pojkar och 1 flicka.
1. Ska jag bara låta dom vara, så kommer flickan polineras av killarna?
2. Sen hur blir det när tjej tillverkar frön, ska jag "plocka" dom när dom är färdiga (dvs är grå/bruna) Eller låta dom falla ner i marken av sig själv?
(Har inte hittat något guide ännu)

Och jag har planer på att odla till vintern efter lovet, men då vill jag bara ha tjejer.
3. Hur stora krukor behövs det för att dom ska utvecklas normalt tills jag ser könen på dom så att jag kan döda hanarna och plantera om honorna till större krukor? (Har ont om utrymme och har bara plats för ca 4-5st 2liters krukor i odlingslådan, är 1-0,5liters krukor tillräckligt tills dom visar könen?)

Hoppas ni förstår, tacksam för svaren.

Glömde nämna att strainen är Master Low (Masterkush/Lowryder) Tar 20dagar tills blom,
Livs tid = 9veckor från frö.

Ingen som vet?
Citera
2010-03-17, 17:48
Medlem
gnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle.b
Tror inte det blir några problem eftersom du odlar ute, finns mycket variabler och näring i jorden är knappast det du lär gå bet på först. Men håll plantorna en meter ifrån träd och större växter om du är orolig. Dock viktigt att du tänker på att de kan få många soltimmar så inga större växter skymmer solen för dem. Ofta kan det vara bra att sprida ut dem bland andra växter för mer stealth.

Låter utmärkt, ska ta hänsyn till det. Tack en gång till.
Citera
2010-03-17, 18:04
Medlem
kalle.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shater
Hej, har några frågor nu..

Jag har tänkt odla cannabisfrö, har 2 pojkar och 1 flicka.
1. Ska jag bara låta dom vara, så kommer flickan polineras av killarna?
2. Sen hur blir det när tjej tillverkar frön, ska jag "plocka" dom när dom är färdiga (dvs är grå/bruna) Eller låta dom falla ner i marken av sig själv?
(Har inte hittat något guide ännu)

Och jag har planer på att odla till vintern efter lovet, men då vill jag bara ha tjejer.
3. Hur stora krukor behövs det för att dom ska utvecklas normalt tills jag ser könen på dom så att jag kan döda hanarna och plantera om honorna till större krukor? (Har ont om utrymme och har bara plats för ca 4-5st 2liters krukor i odlingslådan, är 1-0,5liters krukor tillräckligt tills dom visar könen?)

Hoppas ni förstår, tacksam för svaren.

EDIT : Glömde nämna att strainen är Master Low (Masterkush/Lowryder) Tar 20dagar tills blom,
Livs tid = 9veckor från frö.
  1. Ja
  2. Oftast sitter fröna i en frökapsel vid budsen, men om du klipper av den och torkar den så kan du i stort sett bara skaka av fröna, brukar bli en hel del också.
  3. 1 liter är ganska litet, rekommenderar 2 liter men jag tror inte det ska vara några större problem. Bara så rötterna har tillräckligt med utrymme så plantan står stadigt. Vissa har ju fläktar som blåser mot växten för att stärka den.
Citera
2010-03-17, 18:13
Medlem
Shaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle.b
  1. Ja
  2. Oftast sitter fröna i en frökapsel vid budsen, men om du klipper av den och torkar den så kan du i stort sett bara skaka av fröna, brukar bli en hel del också.
  3. 1 liter är ganska litet, rekommenderar 2 liter men jag tror inte det ska vara några större problem. Bara så rötterna har tillräckligt med utrymme så plantan står stadigt. Vissa har ju fläktar som blåser mot växten för att stärka den.

Tack så mycket!
Citera
2010-03-17, 19:57
Medlem
gnarks avatar
Felpost.
Senast redigerad av gnark 2010-03-17 kl. 20:00.
Citera
2010-03-17, 20:30
Medlem
schteeeks avatar
tja bara undrar om såna där lysrörs grejer som brukar finns i skolor, kommunhus o sånt funkar har fått tag på ett gäng, de e orginal lampan i har ingen aning om vad de e för sort hoppas ni fattar vad jag menar typ liknande som på bilden
||
\/

http://www.varubolaget.se/UserFiles/Images/Begagnat/Belysning/fagerhult_01.jpg

bless jah rastafari ever livin' ever smokin'

ja vet att ni tycker ja suger på att skriva
Citera
2010-03-17, 21:06
Medlem
Kushemos avatar
Tänkte med fråga när man bör använda dränering .
Redan när dom är små eller senare? sett på vissa bilder att folk fått problem med växterna redan när dom stuckit upp ur jorden, kan det bero på dräneringen?

(ursäkta stavning)
Citera
2010-03-17, 21:37
Medlem
kalle.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schteeek
tja bara undrar om såna där lysrörs grejer som brukar finns i skolor, kommunhus o sånt funkar har fått tag på ett gäng, de e orginal lampan i har ingen aning om vad de e för sort hoppas ni fattar vad jag menar typ liknande som på bilden
||
\/

http://www.varubolaget.se/UserFiles/...gerhult_01.jpg

bless jah rastafari ever livin' ever smokin'

ja vet att ni tycker ja suger på att skriva

Nej de är inge vidare till att odla med. Köp LE lampor eller HPS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in