Citat:
Ursprungligen postat av weeeyyy
underbart !
Jag ska verkligen gå in där och titta.
Ang. att sätta in mer frön.
Hela min idé är att jag ser verkligen fram emot projektet, och jag anser att man ser fram emot något om man inte har det, då därför så vill jag så en planta, få ett riktigt bra resultat och sen inte så nästa förrän allt mitt gräs är slut.
100% personligt bruk.
Men jag antar att om man sätter in vanliga frön och hoppas på en hona, så blir projektet större vilket alltid är roligt.
Tack för hjälpen !
Asså en planta på nästan en kvadratmeter är ju rätt lite =) Man brukar ju kunna ha en planta på en kvadratfot ungefär och kör du en planta på dryga 7 kvadratfot går ju väldans mkt utrymme bort i onödan. Hade jag vart du hade jag satt in 4 plantor på en gång för att använda utrymmet så bra som möjligt, 40x40 cm per planta blir precis lagom, du kan ju få en såpass stor skörd på det så du inte behöver odla på något år framåt.
Hade jag vart du hade jag dratt upp typ 4-8 plantor, veggat dem någon månad så de visar kön för att sedan välja ut den finaste honan och choppa ner henne till sticklingar, sedan skulle jag låta dessa rota sig, slänga resten av plantorna och sedan vegga de 4 finaste sticklingarna till lagom storlek (jag hade troligen veggat tills de var dryga 50 cm höga) och därefter dra igång blom. Fördelen med detta blir ju att du får 4 plantor som växer med rätt jämn höjd och du kan ju även välja ut sticklingarna från den bästa hon-plantan du drar upp och därför få en bra pheno.
Kör du med stora krukor, på typ dryga 25-30 liter och med en 400 watts hps kan du säkerligen få ut dryga 1 gram per watt, även om du bara skulle få 0,5g per watt första gången är inte 200g dunderröka någon dålig skörd, efter det behöver man inte odla en tid framåt.