2006-10-02, 16:38
Medlem
mr.uzis avatar
sollampa till CB odling

nån som vet fall det funkar bra med sånna här gamla solarie lampor???
Citera
2006-10-02, 16:41
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.uzi

om dom är på minst 20w så skulle det gå att vegga med dom, men blomma, glöm det, isf får du skit till slut!
Citera
2006-10-20, 12:57
Medlem
listlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.uzi

nej, tyvärr funkar de inte
Citera
2006-10-31, 18:01
Medlem
Känner mig lite sugen att börja odla själv. Hittade det här paketet på http://www.swedish-growsystems.se

Citat:
Ursprungligen postat av SWEGROW
Startkit 600W Jord 1 900,00 SEK
Vikt 19,00 kg

Detta startpaket för jord innehåller: 600W GIB byggsats,Easy-rolls,Hesi jordpaket, 20st Jiffy och 9 st Tecu25 krukor.

Vad tror ni? Vad mer kan jag behöva förutom möjligtvis fläkt, för att få ut så bra skörd som möjligt?
Citera
2006-10-31, 20:08
Medlem
amfolyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-Rock
Känner mig lite sugen att börja odla själv. Hittade det här paketet på http://www.swedish-growsystems.se

Vad tror ni? Vad mer kan jag behöva förutom möjligtvis fläkt, för att få ut så bra skörd som möjligt?

Frön
Citera
2006-11-14, 18:08
Medlem
Midnights avatar
Nu lyckades jag rota fram den här gamla tråden Jag vill inte riktigt att den ska dö ut även om den kanske förtjänar det....

Iaf, alla odlare där ute.

Vad använder ni för näring?
Vad kostar det?
Och var köper ni det?
Betyg?

Sälv använder jag Substral växtnäring 1 ggr/ vecka efter doseringsschemat, Substral kostar runt 30 spänn och inköptes från plantagen (finns även på Konsum och ICA)

Substral växnäring har fått bäst i test från Vår bostad (se länk)
http://www.varbostad.se/ArticlePages/200602/23/20060223103414_vb783/20060223103414_vb783.dbp.asp

Själv har jag inget att jämföra med men jag är ändå nöjd med Substral, efter varje näringstillfälle så syns det redan några timmar senare att bladen blivit grönare och plantan ser finare ut. och jag är övertygad om att plantan inte blivit såhär stor och fin utan näring.

P.s. Objektivt ska det vara
Ett annat test med näring hittas här:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=280&a=278360
Då substral inte fick speciellt bra betyg.

Så vad använder ni?
Citera
2006-11-15, 00:11
Medlem
Pork!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Nu lyckades jag rota fram den här gamla tråden Jag vill inte riktigt att den ska dö ut även om den kanske förtjänar det....

Iaf, alla odlare där ute.

Vad använder ni för näring?
Vad kostar det?
Och var köper ni det?
Betyg?

Sälv använder jag Substral växtnäring 1 ggr/ vecka efter doseringsschemat, Substral kostar runt 30 spänn och inköptes från plantagen (finns även på Konsum och ICA)

Substral växnäring har fått bäst i test från Vår bostad (se länk)
http://www.varbostad.se/ArticlePages/200602/23/20060223103414_vb783/20060223103414_vb783.dbp.asp

Själv har jag inget att jämföra med men jag är ändå nöjd med Substral, efter varje näringstillfälle så syns det redan några timmar senare att bladen blivit grönare och plantan ser finare ut. och jag är övertygad om att plantan inte blivit såhär stor och fin utan näring.

P.s. Objektivt ska det vara
Ett annat test med näring hittas här:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=280&a=278360
Då substral inte fick speciellt bra betyg.

Så vad använder ni?
Näring: orkidénäring. Det är billigt som fan(ca 30kr) och räcker i 100 år. Känns lite oroväckande bara att det innehåller strontium som om jag minns rätt är farligt(radioaktivt?).
Har inget att jämföra med eftersom den aldrig tar slut, och dessutom är jag sämst på att odla...det blir alltid skit. Men oljan blir kraftfull, oavsett hur dåligt gräset är.
Citera
2006-11-15, 09:25
Medlem
StellHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pork!
Näring: orkidénäring. Det är billigt som fan(ca 30kr) och räcker i 100 år. Känns lite oroväckande bara att det innehåller strontium som om jag minns rätt är farligt(radioaktivt?).
Har inget att jämföra med eftersom den aldrig tar slut, och dessutom är jag sämst på att odla...det blir alltid skit. Men oljan blir kraftfull, oavsett hur dåligt gräset är.

Surt att den näringen verkligen luktar hästskit, och får man det på sig så sitter det i länge..
Citera
2006-11-15, 10:10
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Själv tycker jag att cannabisplantan reagerar väldigt mycket när det gäller orkidénäring, som de flesta vet så är orkidénäring rena bomben när man använder den, det bara växer så in i helvete och detta tror jag störa den vanliga proceduren som cannabisplantan har. Jag har använt orkidénäring förr men har nu fastställt att den är alldelles för stark för cannabisplantan även om det vissa gånger inte syns. tips är Hesi.
Citera
2006-11-15, 14:51
Medlem
Pork!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StellHell
Surt att den näringen verkligen luktar hästskit, och får man det på sig så sitter det i länge..
HAha sant är det! Det är nog strontiumet som bränner sig in i huden på en.
Citera
2006-11-15, 18:13
Medlem
aazes avatar
Vad är det lägsta man behöver i lampsättning för att plantan i huvudtaget ska överleva? Växer den några cm med typ 3 LE-lampor?

Tack för svar på rätt korkad fråga
Citera
2006-11-15, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaze
Vad är det lägsta man behöver i lampsättning för att plantan i huvudtaget ska överleva? Växer den några cm med typ 3 LE-lampor?

Tack för svar på rätt korkad fråga

Det är en väldigt stor skillnad mellan att växa, och att kunna ge dig en rökbar skörd.

Mindre än 100 watt LE är nog bortkastad tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in