2008-02-17, 12:59
Medlem
Liveintheflows avatar
Något jag funderat på , hur pass sämre potens blir det på rökat om man inte slaktar hanarna. Dvs att honorna fröar. Vet att dom måste lägga mer energi på att framställa frön än att lägga all krut på budsen så hur pass sämre blir det? mindre buds, sämre thc?

Må bäst
Citera
2008-02-17, 19:06
Medlem
piratkaptens avatar
Helvetes jävla piss, att folk inte kan låta bli att pilla på allt dom ser...

En värdelös familjemedlem pillade på timern till min odling, vilket resulterade i att min växt fått en timmes intensivt ljus precis i mitten av mörkertimmarna.

Hur illa är detta egentligen? Stor hemafroditrisk eller något annat dåligt?
Det rör sig om en ww som går på 12/12 sedan en vecka tillbaka.
Citera
2008-02-17, 19:22
Medlem
Superganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten

En värdelös familjemedlem pillade på timern till min odling, vilket resulterade i att min växt fått en timmes intensivt ljus precis i mitten av mörkertimmarna.

Ajaj, det där var inte bra =/
Vet inte nå siffror för de riskerna men har ju hört folk säga saker som att så lite som lite månljus under mörkertimmarna kan nästan förstöra cykeln =/
Citera
2008-02-17, 19:33
Medlem
Liveintheflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten

Tror nog att det är lungt om det händer en gång bara, tomaterna blir väl inte sönderstressade direkt
Citera
2008-02-18, 10:05
Medlem
Hej! har någon beställt frön från www.smartbar.nu ? hur lång tid tog det inan dom kom hem ?
Citera
2008-02-18, 15:51
Medlem
eb0las avatar
http://www.cannabis-seeds.co.uk/products/316/mazar.html

kom över ett gäng från av denna typen. Kvalitetsfrön. Kostade en del osv. En vän beställde dom från denna sidan tror jag tom det va.

Frågan är. Vågar jag sätta dessa utomhus? bor i södra sverige. skånetrakten.
När isf kan jag sätta dom?

EDIT: visste inte vart detta inlägget skulle läggas så hoppas jag kom rätt
Senast redigerad av eb0la 2008-02-18 kl. 15:55.
Citera
2008-02-18, 16:25
Medlem
Liveintheflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eb0la
http://www.cannabis-seeds.co.uk/products/316/mazar.html

kom över ett gäng från av denna typen. Kvalitetsfrön. Kostade en del osv. En vän beställde dom från denna sidan tror jag tom det va.

Frågan är. Vågar jag sätta dessa utomhus? bor i södra sverige. skånetrakten.
När isf kan jag sätta dom?

EDIT: visste inte vart detta inlägget skulle läggas så hoppas jag kom rätt

När det inte är frost om nätterna tror jag det är lungt.
Citera
2008-02-18, 19:12
Medlem
Mmatts avatar
Har fått ett gäng lowryder-frön av min kompis, som inte har någon möjlighet till att odla.. Har läst lite om lr och dom verkar ganska enkla att sköta & vara väldigt stryktåliga..
Måste tyvärr fixa någon form av stealthodling då jag fortfarande bor hemma, så har någon tips på vad man kan odla i ?
Jag har ingen aning om hur stort utrymme en lowryderplanta behöver..
Har oxå hittat 6st LE-lampor på 11w och 600 lumen tror jag det stog på dom, går de att använda? Har oxå en annan LE-lampa som är större och med reflektor och grejs, vet dock inte hur många w eller lumen den är på, men den tänkte jag iallafall ha i toppen och de andra runt om i olika höjder.. Tror ni det kan funka?

Edit* Läste igenom texten och såg att det var väldigt många frågor och luddigt skrivet, hoppas nån förstår nått av det jag har skrivit, orkar inte rätta till nu.. haha
Senast redigerad av Mmatt 2008-02-18 kl. 19:14.
Citera
2008-02-18, 19:37
Medlem
Liveintheflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmatt
Har fått ett gäng lowryder-frön av min kompis, som inte har någon möjlighet till att odla.. Har läst lite om lr och dom verkar ganska enkla att sköta & vara väldigt stryktåliga..
Måste tyvärr fixa någon form av stealthodling då jag fortfarande bor hemma, så har någon tips på vad man kan odla i ?
Jag har ingen aning om hur stort utrymme en lowryderplanta behöver..
Har oxå hittat 6st LE-lampor på 11w och 600 lumen tror jag det stog på dom, går de att använda? Har oxå en annan LE-lampa som är större och med reflektor och grejs, vet dock inte hur många w eller lumen den är på, men den tänkte jag iallafall ha i toppen och de andra runt om i olika höjder.. Tror ni det kan funka?

Edit* Läste igenom texten och såg att det var väldigt många frågor och luddigt skrivet, hoppas nån förstår nått av det jag har skrivit, orkar inte rätta till nu.. haha

med 6x11w kan du nog inte har mer än 1-2 plantor imo, ta reda på vad det är för annan lampa du har. . 125w räcker nog också om du ska ha riktigt 'stealth' i ett datorchassi eller högtalarlåda. Annars köper du en 200w LE med rött spectrum och har dom små runtom som extra och snickrar en liten låda som du odlar i.
Citera
2008-02-18, 20:12
Medlem
Mmatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liveintheflow
med 6x11w kan du nog inte har mer än 1-2 plantor imo, ta reda på vad det är för annan lampa du har. . 125w räcker nog också om du ska ha riktigt 'stealth' i ett datorchassi eller högtalarlåda. Annars köper du en 200w LE med rött spectrum och har dom små runtom som extra och snickrar en liten låda som du odlar i.

Okej, tack så mycket för svaret.. Ja, jag hade tänkt att odla 1-2 i taget, för att det ska ta så lite plats som möjligt.. Jag ska försöka ta reda på lite mera om den större lampan,. Det jag vet är att den inte lyser blått iallafall, den lyser mera gul/orange.. Funkar det att använda den, och de andra hela tiden? Eller måste man ha blått ljus för vegg, och rött för blom?
Vet någon hur mycket utrymme 1 lowryderplanta behöver?
Citera
2008-02-18, 20:18
Medlem
Liveintheflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmatt
Okej, tack så mycket för svaret.. Ja, jag hade tänkt att odla 1-2 i taget, för att det ska ta så lite plats som möjligt.. Jag ska försöka ta reda på lite mera om den större lampan,. Det jag vet är att den inte lyser blått iallafall, den lyser mera gul/orange.. Funkar det att använda den, och de andra hela tiden? Eller måste man ha blått ljus för vegg, och rött för blom?
Vet någon hur mycket utrymme 1 lowryderplanta behöver?

Eftersom det är lowryder så fungerar gult,rött bättre än vitt,blått eftersom strainen är autoblommande
Citera
2008-02-21, 00:45
Medlem
FIM eller binda ner?

E ny här och är antingen kass på att söka eller så finns inga bra anvisningar för detta...

Har ett utrymme på 60x60 som är 100 högt där jag hade tänkt mig 4 plantor (2honor förhoppningsvis). Bör man binda ner eller FIMa plantorna för att få korta plantor med maximal skörd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in