2009-10-12, 02:29
Medlem
perfektos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gutterslut
Odlingstält?

- Kan jag göra det lätt för mig och köpa en hel färdig setup?
Med fläkt, lampor, kolfilter o.s.v...

...eller måste jag bygga allt själv?

Gröna fingrar har jag men min tekniska kunskap sträcker sig inte längre än lego och mekano..

- Hur stealth är det med tält egentligen?
Jag vill kunna dölja det för gäster i mitt hem. Luktar det igenom?

- Jag vill vara självförsörjande och ska inte odla kopiösa mängder så allt för tilltaget behöver det absolut inte vara.

Tar gärna en länk till sida där det ev. säljs!

Tack på förhand!

du kan köpa ett färdigt tält med lampor o allting du nu behöver.
men storlekarna på tälten varierar ju så ska du ha det i en garderob så är det nog ett 40x40x120 tält du ska ha kanske 60 ifall du får plats med det i garderoben.. och ja det luktar ingeting så länge du har kolfilter och det
Citera
2009-10-12, 02:37
Medlem
guttersluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perfekto
du kan köpa ett färdigt tält med lampor o allting du nu behöver.
men storlekarna på tälten varierar ju så ska du ha det i en garderob så är det nog ett 40x40x120 tält du ska ha kanske 60 ifall du får plats med det i garderoben.. och ja det luktar ingeting så länge du har kolfilter och det

Jag har fasta garderober som är 50x50x180 så det skulle nog funka med ett högre tält.

Var finns det att köpa?
Citera
2009-10-12, 08:24
Medlem
Pekollas avatar
Är det någon som kan förklara fördelen med auto blommande frön i jämförelse med vanliga? Så tänkte jag på min lilla flicka här hemma har satt den i blomm nu men tycker den ser lite väl liten ut . Stora blad men kort. Kommer den växa mer under blommningen ?
Senast redigerad av Pekolla 2009-10-12 kl. 08:56.
Citera
2009-10-12, 10:19
Medlem
Pr3sts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekolla
Är det någon som kan förklara fördelen med auto blommande frön i jämförelse med vanliga? Så tänkte jag på min lilla flicka här hemma har satt den i blomm nu men tycker den ser lite väl liten ut . Stora blad men kort. Kommer den växa mer under blommningen ?

Jag svarade i den andra tråden där du ställde samma fråga

Och ja, de kommer växa mycket mer under blomm, ca 150%. Men varför satte du den i blomm om du inte var nöjd med hur den såg ut? Hade det inte varit bättre att veggat den i nån vecka till?

Vad är det för strain? Hur länge har du veggat? Vad har du för ljus? Odlar du i jord?
Citera
2009-10-12, 10:23
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogibogibolo
Någon som vet vad f1 står för när det gäller olika strains?

"f1 hybrid" har jag sett på vissa strains

F1 betyder första generationen efter en korsning. För att skydda sorten mot egen fröuppdragning använder man en sådan F1-korsning som bruksfrö. Det betyder att den enda som kan få fram dugligt frö är den som är ägare av båda föräldrasorterna. Om du försöker så frön av en F1 sort kan du få vad som helst i F2 generationen där växten ofta inte alls liknar moderplantan.
Citera
2009-10-12, 14:21
Medlem
Pekollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pr3st
Jag svarade i den andra tråden där du ställde samma fråga

Och ja, de kommer växa mycket mer under blomm, ca 150%. Men varför satte du den i blomm om du inte var nöjd med hur den såg ut? Hade det inte varit bättre att veggat den i nån vecka till?

Vad är det för strain? Hur länge har du veggat? Vad har du för ljus? Odlar du i jord?

Nöjd är jag men va bara osäker. Veggat den i 3 veckor . blommar den lite väl tidigt p.g.a flytt

Det är mango en 200w le lampa. Odlar i jord
Senast redigerad av Pekolla 2009-10-12 kl. 14:54.
Citera
2009-10-12, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
F1 betyder första generationen efter en korsning. För att skydda sorten mot egen fröuppdragning använder man en sådan F1-korsning som bruksfrö. Det betyder att den enda som kan få fram dugligt frö är den som är ägare av båda föräldrasorterna. Om du försöker så frön av en F1 sort kan du få vad som helst i F2 generationen där växten ofta inte alls liknar moderplantan.

Ok då vet jag

Någon som har nån aning hur lång tid det brukar ta för plantan att titta upp?
Citera
2009-10-12, 16:33
Medlem
Kahlsons avatar
Har lite bråttom så jag ställer min noobfråga här och hoppas någon vänlig själ kan ge mig en idé av hur det skulle funka;

Bor på en vindsvåning i ett relativt gammalt hus, lägenhet, i lägenheten har jag en dörr in till något som ser ut som en stor vind, det är alltså knappt isolerat där inne och står mest en massa skit. Huset är i sig ganska lyhört och så men jag har aldrig blivit störd av en granne (än, bara bott där i några veckor ).

Rent spontant tänker jag att denna "vind" skulle lätt kunna dölja en liten planta längst in i hörnet, men jag är orolig över att det skulle lukta väldigt då det inte är isolerat riktigt, vad tror ni? Har ju bara hört allt snack om hur jävla mycket det luktar, och jag antar att det inte bara är rykten, utan att det luktar en väldans massa

Skulle vara jävligt nöjd om jag bara fick odlat mig en planta åt gången

Det är väl ganska dumt att chansa om det skulle lukta ner till grannen när det väl är dags?
Citera
2009-10-12, 17:26
Medlem
perfektos avatar
sitter och funderar ut nåt , behöver ett utrymme för moderplantor och sticklingar, och förmodligen en veggkammare så dom kan veggas till 20cm eller nåt ... då funderar jag en clonetent som finns på h&n

eller http://www.jysk.se/4/324/3659348/a/catalog
dock tycker jag denna är snyggare och vill hellre köra med den http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50163754 men den har ju sånna hyllor man drar ut inte dörrar, är det lätt att bygga om så det blir dörrar på sånna eller?
Citera
2009-10-12, 22:20
Medlem
rastafari4lifes avatar
Bygger just nu en låda med måtten:
Bred:40cm
Höjd:60cm
Djup:30cm

Det jag har tänkt "driva upp" är 2st lowryders.
Till belysning hade jag tänk mig 4st 30w Le och någon form av hemmabygge till reflektor.

*Det min fråga är vilken strain tror ni är lämpligast för detta utrymme?

*Och, borde det räcka med ca 3,5L krukor, bara jag inte satsar på någon monster-skörd?

Mvh rastafari4life
Citera
2009-10-12, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rastafari4life
Bygger just nu en låda med måtten:
Bred:40cm
Höjd:60cm
Djup:30cm
Det jag har tänkt "driva upp" är 2st lowryders.
*Det min fråga är vilken strain tror ni är lämpligast för detta utrymme?
Mvh rastafari4life

Du har redan svarat på frågan egentligen, men den minsta lowrydern är no. 1, har jag för mig.
Citera
2009-10-12, 23:26
Medlem
perfektos avatar
nån som vet vad måttet på just själva glaset där lampan ska vara är på den cooltuben som är 30cm?, för just nu har jag en cooltube på49cm med en 600wattare i och den lampan lämnar rätt så bra med utrymme kvar av just självaste glaset..

menar kan man ha en 600wattare i en av dom mindre cooltuben eller blir det mer värme eller får den helt enkelt inte plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in