2009-06-18, 20:25
Medlem
sthlmnights avatar
Jag råkade ha mina frön 2-3 dagar för länge i papper. De hade blivit rätt långa och stjälkarna är krokiga. De har varit 3 dagar i torvbriketter nu. Vissa är böjda som ett "C" eller "S" nästan, brukar de räta upp sig mer?

Strainen är Swestar och Mazar x Lowryder så de blir ju rätt korta. Kommer stjälkarna klara belastningen? Kanske ska binda ner plantorna och köra en lst på någon? Det är bara 6 plantor totalt, än så länge.

Utomhusodling i naturen.
Citera
2009-06-18, 21:19
Medlem
CoiloCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marke_
Hejj!

jag har 6st plantor ut planterade i krukor utomhus, men har fått ett litet problem, under mina krukor har det byggts myrbo, av "guldiga" myror, allstå inte vanliga svarta, är det så att detta kan förstöra min fina planta? att dom tar sig upp genom dränerings hålen och pajar ngt?? borde jag fixa detta snarast?

Det tror jag knappast, men jag har inte en aning om saken heller så.
Om något så kan det ju innebära fördelar också?
Myrorna luckrar upp jorden, och kanske dessutom dödar sniglar?

Detta har jag läst någonstans, men har inte en aning om det stämmer då det stod på ett utländskt forum och det verkade som om en tolvåring skrivit det.
Citera
2009-06-19, 03:19
Medlem
strugglingfrees avatar
HEJ ! jag har ett par plantor ute nu, min fråga är: kommer de att klara sig fast temperaturen ligger på 10+ grader och uppåt?
Citera
2009-06-19, 04:15
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strugglingfree
HEJ ! jag har ett par plantor ute nu, min fråga är: kommer de att klara sig fast temperaturen ligger på 10+ grader och uppåt?
Ja.
Citera
2009-06-19, 09:59
Medlem
En hermafrodit i min garderob?

Tittade in på plantan imorse som nu stått lite mer än 6 veckor i blom och fick syn på detta. Kanske bara är nojja men det ser ut som den börjar utveckla kapslar och det har ett tag verkat som utvecklingen av buds stannat av lite. Halvdåliga bilder men lägger upp 3 så kanske någon kan hjälpa mig att identifiera.

http://img221.imageshack.us/img221/2944/dsc02961j.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/6259/dsc02964.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/732/dsc02965y.jpg

Pistiller finns det, gott om. Men sen ser man även några lite för runda former för min smak
Citera
2009-06-19, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ria
Tittade in på plantan imorse som nu stått lite mer än 6 veckor i blom och fick syn på detta. Kanske bara är nojja men det ser ut som den börjar utveckla kapslar och det har ett tag verkat som utvecklingen av buds stannat av lite. Halvdåliga bilder men lägger upp 3 så kanske någon kan hjälpa mig att identifiera.

http://img221.imageshack.us/img221/2944/dsc02961j.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/6259/dsc02964.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/732/dsc02965y.jpg

Pistiller finns det, gott om. Men sen ser man även några lite för runda former för min smak

Efter ytterligare sökande nu när jag kommit hem igen så är jag ganska säker på att hon fortfarande är sig själv och frisk. Bara inte lagt märket till att pistillerna kan vara rundade i basen sådär. Var först när jag vred och vända lite bland budsen som jag upptäckte detta och blev orolig.. Någon mer lite mer erfarenhet får gärna bekräfta dock, tackar
Citera
2009-06-19, 14:12
Medlem
Fluss#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ria
Efter ytterligare sökande nu när jag kommit hem igen så är jag ganska säker på att hon fortfarande är sig själv och frisk. Bara inte lagt märket till att pistillerna kan vara rundade i basen sådär. Var först när jag vred och vända lite bland budsen som jag upptäckte detta och blev orolig.. Någon mer lite mer erfarenhet får gärna bekräfta dock, tackar

Det är normalt att dom är rundade längst ner i roten

ser kanske lite suspekt ut när de e så + att dom tappat pistillerna, men det ska va så
Citera
2009-06-19, 17:19
Medlem
Acovskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CravenKitten
Jag odlar med ett blomutrymme på 45x55x75cm och jag har fem plantor åt gången där. Så du kan nog ha fler plantor än en där.
Det kommer att lukta, men ska du bara ha en planta så kan det nog gå bra ändå om du skaffar litet billiga hjälpmedel för att maskera lukten. Men det säkraste är ju att köpa ett kolfilter.
Okej. Vad kör du för strain då ? Ngt att rekomendera ?
Citera
2009-06-19, 21:12
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acovski
Okej. Vad kör du för strain då ? Ngt att rekomendera ?
Jag kör med Belladonna huvudsakligen, men har även Doublegum samt en MiniSwestar. Svårt att rekommendera någonting när jag inte vet vilket slags rus du är ute efter, men jag vet många som har börjat med NL, WW eller Skunk och lyckats bra.
Citera
2009-06-20, 13:59
Medlem
har tänkt att plantera några plantor i ett växthus från nu (mitten av juni)
till augusti/september

har tänkt att beställa hem från rastshop,
så vilka frön rekomenderar ni?
Citera
2009-06-20, 16:23
Medlem
CoiloCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnusen
har tänkt att plantera några plantor i ett växthus från nu (mitten av juni)
till augusti/september

har tänkt att beställa hem från rastshop,
så vilka frön rekomenderar ni?

Jag vet ju inte hur växthus fungerar, men jag antar att du vill ha autoblommande strains om du ska odla under sol.
Om nu växthus har vettiga väggar så inget ljus sipprar in vid mörkertimmarna, och du ska odla med lampor så kan du ju praktiskt taget ta vilken strain som helst.
Citera
2009-06-20, 17:53
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoiloC
Jag vet ju inte hur växthus fungerar, men jag antar att du vill ha autoblommande strains om du ska odla under sol.
Om nu växthus har vettiga väggar så inget ljus sipprar in vid mörkertimmarna, och du ska odla med lampor så kan du ju praktiskt taget ta vilken strain som helst.
Växthus har genomskinliga väggar samt tak och använder sig utav solen som ljustillförsel. Det som dock är bra med växthus är att man kan se till att temperaturen är litet högre än utanför, så med ett växthus behöver man nödvändigtvis inte köra på AF här i Sverige utan kan använda en helt vanlig strain och låta solen göra jobbet ändå in på hösten.

Dock så är det litet sent att börja med sådant nu. De skulle ha blivit utplacerade för en månad sedan i växthuset för ett mycket bra resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in