2016-06-05, 11:23
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incorp
Varför? Läs på lite om ljus, temp etc och då menar jag ej lumen eller W/m2 som man ofta ser folk lyckas få till ljus för växter, hur dem nu lyckas med det. Några av flertalet studier i ämnet.

Photosynthetic response of Cannabis sativa L. to variations in photosynthetic photon flux densities, temperature and CO2 conditions
Physiology and Molecular Biology of Plants
October 2008, Volume 14, Issue 4, pp 299-306

Temperature response of photosynthesis in different drug and fiber varieties of Cannabis sativa L
Physiology and Molecular Biology of Plants
July 2011, 17:297

Jag brukar anv w/m2 som en riktlinje för vad som är lämpligt att smälla in utan komplikationer men självklart får inte w något att växa så retarded är ingen (?).
Odla cb är lätt som fan så man behöver faktiskt inte sätta sig in i så mkt och ändå få ut en väldigt fin produkt.
Citera
2016-06-05, 15:06
Medlem
Någon som vet en fysisk butik som säljer isolerad ventilationsslang?
Citera
2016-06-12, 23:59
Medlem
Jag undrar om det blir en stor skillnad i yield om man byter ut sina 1L pots till 2-3L pots. Pratar vi stora summor eller små, går det upp exponentiellt med X antal gram per liter jord?
Citera
2016-06-19, 16:36
Medlem
ronnyriddares avatar
Finns det några av tälten som är enkla att modifiera bredden på?
Har en garderob på 57cm som jag tänkte nyttja, vill för smidighetens skull ha tältet i garderoben.
Går säkert kapa stativen men vill ej förstöra ett tält för flera tusen om jag ej är 100% på att det går.
Citera
2016-06-27, 14:14
Medlem
10Ls avatar
Extremt korkat att beställa frön från Holland. Om det är några paket tullen kollar lite extra på så är det just paket från Holland (och till viss del GB).
En seedbank är en återförsäljare inte en producent. Det är som att säga att Pressbyrån har otroligt hög kvalite på sina coca-cola. Well det är inte Pressbyrån som gör dom lika lite som HS gör några kvalitetsfrön. Sen kan servicen vara bra men det är den i princip på alla sidor som kränger frön.

När jag köper frön (vilket var flera år sedan) så köpte jag helst billiga forumfrön från cannaseeds.dk eller seedheaven.net Lite bökigare,roligare, ärligare och billigare.
Citera
2016-06-27, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Extremt korkat att beställa frön från Holland. Om det är några paket tullen kollar lite extra på så är det just paket från Holland (och till viss del GB).
En seedbank är en återförsäljare inte en producent. Det är som att säga att Pressbyrån har otroligt hög kvalite på sina coca-cola. Well det är inte Pressbyrån som gör dom lika lite som HS gör några kvalitetsfrön. Sen kan servicen vara bra men det är den i princip på alla sidor som kränger frön.

När jag köper frön (vilket var flera år sedan) så köpte jag helst billiga forumfrön från cannaseeds.dk eller seedheaven.net Lite bökigare,roligare, ärligare och billigare.

Nu är det något mycket skumt då 3 trådar har blivit bumpade för de där Highsupply, så hade nog skitit i de

10L, jag ser att cannaseeds har fått in nya och mycket intressanta frön, om man vill "tillverka" fram frön själv räcker det med att köpa 5 vanliga frön från början eller är chansen att få en hane för låg då?
Citera
2016-06-27, 23:31
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naxela
Nu är det något mycket skumt då 3 trådar har blivit bumpade för de där Highsupply, så hade nog skitit i de

10L, jag ser att cannaseeds har fått in nya och mycket intressanta frön, om man vill "tillverka" fram frön själv räcker det med att köpa 5 vanliga frön från början eller är chansen att få en hane för låg då?

Jag hade inte gjort frön med mindre än 10st att börja med. Finaste hanen (släng 4st). Spara 3-4 honor och gör en selektiv pollinering (Isolera hanen samla pollen). Frys och spara pollen, du kommer tacka dig själv för att du är så jävla brorduktig när du har lite pollen i frysen.
Vill du ha tre fina damer sätt 10st och gör ett urval. Urvalet är kvalite. Sen mosar man bara på om det finns en öppning. Spara aldrig skit. Det är slöseri med tid/plats/ljus/näring/arbete.

I år gjorde en jävla mus ett hårt urval + låg ork. Sådde 150-200 frön och efter mus och låg insats så har jag en dam och en herre. Precis vad jag pallar i år.
Well någon sorts selektion det med.... Lågt arbete och sen nog för att möss har hittat annat att äta.
Ser riktigt bra ut dessutom. Räknar med en riktigt poten liten gran på 155cm. Perfekt.
Låg insats ok utdelning.
Citera
2016-06-28, 13:27
Medlem
jevlaskitnamns avatar
Tjennamoss! Har problem med vintnande blad på en av mina blommor har lyckats googla mig fram till magnesium brist.. har kollat runt en del på olika sidor men vad skulle just DU rekommendera för att dämpa magnesium bristen? Strainen är cheese bomb med ca 4-5 veckor kvar i blom..

Edit: har epsomsalt men e lite osäker på dosering
Mvh
Senast redigerad av jevlaskitnamn 2016-06-28 kl. 13:41.
Citera
2016-06-28, 13:35
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jevlaskitnamn
Tjennamoss! Har problem med vintnande blad på en av mina blommor har lyckats googla mig fram till magnesium brist.. har kollat runt en del på olika sidor men vad skulle just DU rekommendera för att dämpa magnesium bristen? Strainen är cheese bomb med ca 4-5 veckor kvar i blom..

Mvh
Epsomsalt/bittersalt mot mg brist. Googla.
Citera
2016-06-28, 13:42
Medlem
jevlaskitnamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Epsomsalt/bittersalt mot mg brist. Googla.

Har epsomsalt men e lite osäker på dosering,hur mycket epsomsalt ska jag ta till tex 10 liter vatten?
Citera
2016-06-28, 13:51
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jevlaskitnamn
Har epsomsalt men e lite osäker på dosering,hur mycket epsomsalt ska jag ta till tex 10 liter vatten?

Två nävar. Relativt svårt att överdosera.
Citera
2016-06-28, 17:59
Medlem
Jag tänkte ge mig på Photos efter semestern.
Känner mig klar med autos just nu, har lyckats med STS och känner mig nöjd för övrigt.

Jag har femmade bubblegum och powerbud x skunk men vill ha lite regs och tänkte be er om lite tips, HFH hade ett par intressanta på seedbay, kalimistxchemd X c99grape och pre98 bubba x deepchunk ukcheese. Sen finns det hur mycket annat som helst.

Några tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in