2016-06-02, 20:08
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForthOne
Kanon. 60-40 pjord/gödsel i en 40liters. Vad tror du om den ration?

Vettig. Sätt dräneringshålet 2cm upp på sidan och fyll hinken med grus upp till hålet. Då får du en fin reservoar som inte kan "svämma över".
Citera
2016-06-03, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Tja vanligtvis har två tjejer lite svårt att skaffa barn utan hjälp så det vore hjärndött att köpa femmade.
Om du vill ha auto eller early vet nog din farfar så fråga honom.
Varför hatar du att läsa?
Varför i helvete är din ryggmärgsreflex att be om hjälp innan du ens försökt förstå själv.
Ditt liv kommer suga fetröv om du inte växer upp lite. Ingen kommer nämligen ha som jobb att hjälpa dig så länge du inte bor på ett gruppboende (?).

Här har du en bra video som i korthet beskriver rätt bra vad det handlar om.
https://m.youtube.com/watch?v=oAKG-kbKeIo

Mitt liv suger redan fetröv men tack för tipset. Jag var lat och ville ha lite snabba svar, tack för länken
Citera
2016-06-03, 09:08
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Mitt liv suger redan fetröv men tack för tipset. Jag var lat och ville ha lite snabba svar, tack för länken

Det var så lite.
Citera
2016-06-03, 12:53
Medlem
L.Butters.Stotchs avatar
Citat:

Well att odla cb kräver ju en del tid, kunskap och (om man vill/har, pengar).
Om du inte ens orkar söka på det mest grundläggande och vill bli matad med info av andra som, då i sin tur måste skänka dig tid, kunskap (kanske pengar vad fan vet jag)
så kanske du har en del att ta tag i med ditt liv innan du ens försöker börja fundera på att sätta frön i jorden.

mycket såna här på fb.. klart man lessnar.

Go suck a dick, man.
Citera
2016-06-03, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Vettig. Sätt dräneringshålet 2cm upp på sidan och fyll hinken med grus upp till hålet. Då får du en fin reservoar som inte kan "svämma över".

Smart. Förstår att det blir en bra dränering men hur fungerar reservoaren? Blir inte gruset för tätt för att rötterna ska kunna ta sig ner?
Citera
2016-06-03, 18:02
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Smart. Förstår att det blir en bra dränering men hur fungerar reservoaren? Blir inte gruset för tätt för att rötterna ska kunna ta sig ner?

Tänk massiv hempybucket -ish.
Citera
2016-06-03, 19:04
Medlem
k1zleezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kerfuffle164
Jag var förbi en vän och kikade på hans små flickor och tyckte dom såg lite ostadiga ut.. Det är drygt 30 grader varmt i utrymmet där dom står, vilket känns lite högt? Vad är den optimala tempen?
Dom är väldigt unga (ett par dagar) och ca. 6 cm höga, men ligger nästan omkull. Dock gröna och fina till färgen. Ska man binda upp dom med t.ex. glasspinnar eller är det bara låta dom vara tror ni?

Saken är att din vän måste få ned graderna till iaf 25C, över så kommer tillväxten stanna och 30 kommer den växa MEN thc:n kommer bli drabbad, den kommer bli andra ämnen. 18 - 25 är optimalt. Sedan ska det vara ca 40 - 65% luftfuktighet också.

Jag skulle binda upp dem lätt så de får lite extra stöd och så be din vän skaffa kväve, (Nitrogen) finns att köpa i dessa speciella odlingshoppar i Sverige. Använd ca 1ml/L så skaffa även en spruta för att göra det lätt Den kommer hjälpa till mot mjuka stammar.
Citera
2016-06-03, 19:06
Medlem
k1zleezs avatar
Citat:

Jag är nyfiken varför vill du bara skapa frön?
Citera
2016-06-04, 11:43
Medlem
När man mäter tempen ska man mäta nere vid krukorna, right? När dom sedan växer ska man väll bara låta den ligga kvar där i skuggan och känna med handen om det är för varmt för topkolan? Har jag förstått rätt då?
Citera
2016-06-04, 11:44
Medlem
Hur är det egentligen med att plantera ex autos i fiberkrukor på 5x5cm, låta de förvegga 1-2 veckor och sedan ner i jorden där de ska leva hela livet. Kan det skapa någon form av stress eller är det lugnt?
Citera
2016-06-04, 17:53
Medlem
k1zleezs avatar
Citat:
Hur är det egentligen med att plantera ex autos i fiberkrukor på 5x5cm, låta de förvegga 1-2 veckor och sedan ner i jorden där de ska leva hela livet. Kan det skapa någon form av stress eller är det lugnt?

Autos ska flyttas så lite som möjligt, så har du möjligheten så försök sätta dem direkt på slutplatsen.
Citera
2016-06-05, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k1zleez
Saken är att din vän måste få ned graderna till iaf 25C, över så kommer tillväxten stanna och 30 kommer den växa MEN thc:n kommer bli drabbad, den kommer bli andra ämnen. 18 - 25 är optimalt. S

Varför? Läs på lite om ljus, temp etc och då menar jag ej lumen eller W/m2 som man ofta ser folk lyckas få till ljus för växter, hur dem nu lyckas med det. Några av flertalet studier i ämnet.

Photosynthetic response of Cannabis sativa L. to variations in photosynthetic photon flux densities, temperature and CO2 conditions
Physiology and Molecular Biology of Plants
October 2008, Volume 14, Issue 4, pp 299-306

Temperature response of photosynthesis in different drug and fiber varieties of Cannabis sativa L
Physiology and Molecular Biology of Plants
July 2011, 17:297
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in