2016-06-28, 18:34
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slavik
Jag tänkte ge mig på Photos efter semestern.
Känner mig klar med autos just nu, har lyckats med STS och känner mig nöjd för övrigt.

Jag har femmade bubblegum och powerbud x skunk men vill ha lite regs och tänkte be er om lite tips, HFH hade ett par intressanta på seedbay, kalimistxchemd X c99grape och pre98 bubba x deepchunk ukcheese. Sen finns det hur mycket annat som helst.

Några tips?

Kör någon haze de klår det mesta. Hittar du någon korsning med sensi star så brukar de bli grymma. Smile x cheese korsningar snurrar det en del och de brukar också vara bra drag i.
Citera
2016-07-04, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Kör någon haze de klår det mesta. Hittar du någon korsning med sensi star så brukar de bli grymma. Smile x cheese korsningar snurrar det en del och de brukar också vara bra drag i.

Har kollat igenom lite Haze varianter nu.
Grapefruit Haze, Super Lemon, Super Silver och sssdh verkar mest eftertraktade.
Har du smakat på nåndera?
Citera
2016-07-04, 14:22
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slavik
Har kollat igenom lite Haze varianter nu.
Grapefruit Haze, Super Lemon, Super Silver och sssdh verkar mest eftertraktade.
Har du smakat på nåndera?

Tja den jag inte smakat är Grapefruit Haze så den hade jag tagit. Av de andra tycker jag SSDH är riktigt fin.
Citera
2016-07-04, 22:21
Bannlyst
12/12 utomhus. Kompis med solen eller?
Citera
2016-07-21, 12:23
Medlem
jevlaskitnamns avatar
10L behöver din expertis! Har funnit att mitt vatten har allt för låg ph ca 6.3. Har DU nått bra tips för att höja ph nivån i vattnet innan jag vattnar? Har gjort lite egna efterforskningar och funnit att kalk eller trä aska ska vara bra är det att rekommendera?

Mvh
Citera
2016-07-21, 13:57
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jevlaskitnamn
10L behöver din expertis! Har funnit att mitt vatten har allt för låg ph ca 6.3. Har DU nått bra tips för att höja ph nivån i vattnet innan jag vattnar? Har gjort lite egna efterforskningar och funnit att kalk eller trä aska ska vara bra är det att rekommendera?

Mvh

Jag skiter i ph likt tusentals odlare gjort innan ph mätarna blev allmängods. Det stora flertalet kan skita i ph och risken att det blir sämre om man börjar trixa med det är uppenbar. Gört inte om du inte har stora problem.
Citera
2016-07-22, 17:08
Medlem
jevlaskitnamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Jag skiter i ph likt tusentals odlare gjort innan ph mätarna blev allmängods. Det stora flertalet kan skita i ph och risken att det blir sämre om man börjar trixa med det är uppenbar. Gört inte om du inte har stora problem.

Vet man inte ska gå för mycket på ph värden men mitt ph ligger allt för lågt så blommorna börjar ta allvarlig skada.. har läst mig till att jag med största sannolikhet fått total lockout av näringen för ph värdet e så lågt så dom inte tar upp näringen och bladen på blommorna e helt gula/vita.. hoppas du har nån kanon lösning 😯😯
Senast redigerad av jevlaskitnamn 2016-07-22 kl. 17:40.
Citera
2016-07-22, 20:20
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Vet man inte ska gå för mycket på ph värden men mitt ph ligger allt för lågt så blommorna börjar ta allvarlig skada.. har läst mig till att jag med största sannolikhet fått total lockout av näringen för ph värdet e så lågt så dom inte tar upp näringen och bladen på blommorna e helt gula/vita.. hoppas du har nån kanon lösning 😯😯

Är du noob så lär det inte hänga på ph utan det är något annat du fuckat upp som ger liknande symptom. Börja inte trixa med ph du lär ficka upp värre än det är. Just dont. Förmodligen övervattnade och N lockout pga det är min gissning.
Citera
2016-07-26, 16:17
Medlem
k1zleezs avatar
Jag råkade klippa av en bud från kvisten , är det svinn eller kan jag göra något? (den är klar, men hade precis påbörjat ta bort blad inför kurering.)
Senast redigerad av k1zleez 2016-07-26 kl. 16:25.
Citera
2016-07-26, 17:09
Medlem
tjackrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k1zleez
Jag råkade klippa av en bud från kvisten , är det svinn eller kan jag göra något? (den är klar, men hade precis påbörjat ta bort blad inför kurering.)

Varför skulle du inte kunna? Du kurerar väl inte en hel planta i burken?
Citera
2016-08-06, 12:39
Medlem
Citat:

Mvh

Det är inget fel på värdet,.du har gjort något annat fel.
Citera
2016-08-11, 21:42
Medlem
Är det här nåt att ha?
http://www.professionalgrow.se/sv/secret-jardin-dark-room-40-standard-paket-le
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in