Citat:
Ursprungligen postat av
naxela
Nu är det något mycket skumt då 3 trådar har blivit bumpade för de där Highsupply, så hade nog skitit i de
10L, jag ser att cannaseeds har fått in nya och mycket intressanta frön, om man vill "tillverka" fram frön själv räcker det med att köpa 5 vanliga frön från början eller är chansen att få en hane för låg då?
Jag hade inte gjort frön med mindre än 10st att börja med. Finaste hanen (släng 4st). Spara 3-4 honor och gör en selektiv pollinering (Isolera hanen samla pollen). Frys och spara pollen, du kommer tacka dig själv för att du är så jävla brorduktig när du har lite pollen i frysen.
Vill du ha tre fina damer sätt 10st och gör ett urval. Urvalet är kvalite. Sen mosar man bara på om det finns en öppning. Spara aldrig skit. Det är slöseri med tid/plats/ljus/näring/arbete.
I år gjorde en jävla mus ett hårt urval + låg ork. Sådde 150-200 frön och efter mus och låg insats så har jag en dam och en herre. Precis vad jag pallar i år.
Well någon sorts selektion det med.... Lågt arbete och sen nog för att möss har hittat annat att äta.
Ser riktigt bra ut dessutom. Räknar med en riktigt poten liten gran på 155cm. Perfekt.
Låg insats ok utdelning.