Citat:
Ursprungligen postat av
Wailer
24-26 grader i lägenheten är mycket..
Sänk temperaturen i lägenheten och ditt problem är löst.
Njae det är väl normal rumstemperatur? 26 kanske är lite högt men ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
MartinezzZ
det är inte nåt knep direkt men tar du in kallare luft genom insuget så sänks temperaturen i utrymmet. du har ett insug du kan sätta en slang på och välja var luften ska tas ifrån.
Nej jag har inget insug alls, läser du så ser du att jag skrev passivt insug, passivt = inte elektriskt/styrs av någonting, tänk dig kylflänsar på datordelar eller runt en cylinder på en äldre moped/motorcykel, det är passiv kylning.
Allt jag har gjort är att jag öppnat en av "hålen" i tältet för att luft ska kunnas sugas in tack vare utsuget, har kört med riktigt insug i största delen av min förra odling (inte längre då den billiga VKO-fläkten smälte) utan större skillnad, tror imho inte det är bättre heller då det är bättre om det blir lite undertryck i tältet
Mitt fönster är redan öppet så mycket det går + att jag bor i samma lägenhet (mindre 1a) som tältet (även om det förvisso står avlägset i en hall-garderob). Hoppas verkligen att jag kan lösa detta, vill verkligen inte att det ska vara för varmt under blom för då sitter man där med luftiga buds, roliga är att lampan är nästan en halvmeter ifrån plantorna så dem förlorar mycket ljus också.